|

بازگشت به روزهای صعودی؟

پیش‌بینی بورس هفته اول مرداد (اینفوگرافیک)

هفته اخیر بازار سرمایه روند اصلاحی داشت، با وجود این موضوع کارشناسان عقیده دارند که هفته پیش‌رو روند معاملات متعادل رو به بالا خواهد بود.

لینک کوتاه کپی شد

شاخص کل بورس چهارشنبه هفته گذشته بر روی عدد یک میلیون و ۴۹۰ هزار واحد بود و این هفته به محدوده یک میلیون و ۴۷۱ هزار واحد رسید. این ارقام نشان دهنده افت ۱٫۲ درصدی شاخص کل بورس در هفته اخیر است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تجارت نیوز، از سوی دیگر ارزش معاملات بازار سرمایه در این هفته کم بود. بسیاری از تحلیلگران علت این موضوع را بسته بودن برخی از نمادها به علت برگزاری مجامع می‌دانند.

ارزش معاملات در این هفته کاری برابر بود با شنبه ۴۵۶۱ میلیارد تومان، روز یکشنبه ۳۹۷۷ میلیارد تومان، سه‌شنبه ۳۲۱۳ میلیارد تومان و چهارشنبه ۳۵۷۳ میلیارد تومان که در کل ۱۵ هزار و ۳۲۴ میلیارد ارزش معاملات این هفته بود.

از سوی دیگر شنبه ۴۱۵ میلیارد، یکشنبه ۳۷۴ میلیارد، سه‌شنبه ۳۱۲ میلیارد خروج پول حقیقی را در بازار شاهد بودیم. روز چهارشنبه بازار ۱۹۷ میلیارد تومان ورود پول افراد حقیقی را تجربه کرد و در کل ۹۰۴ میلیاردتومان خروج پول افراد حقیقی را از بازار داشته‌ایم.(باشگاه خبرنگاران)

از سوی دیگر در این هفته تقریبا روزانه ۱۷ میلیارد تومان فروش اوراق در بازار داشتیم که این موضوع یک ضربه به بورس و ورود نقدینگی به آن حساب می‌شود.

همچنین بازار سهام همچنان منتظر اخبار واگذاری بلوکی دو نماد خودرو و خساپا است. چندین ماه است که این خبر در بازار می‌چرخد و اگر خبری موثق برسد می‌توان به رشد این گروه امیدوار بود.

c

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی