|

زلزله در بازر رمز ارزها؛ بیت کوین چگونه به زیر 28 هزار دلار رسید؟

ارزش بازار ارز دیجیتال همزمان با سقوط بیت‌کوین درعرض دو روز حدود ۱۰۰ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است

لینک کوتاه کپی شد

یت کوین برای اولین بار در 56 روز در 16 آگوست زیر 29000 دلار بسته شد. به عنوان دلیل احتمالی، تحلیل‌گران بلافاصله به صورتجلسه FOMC این هفته اشاره کردند که در آن نگرانی‌هایی درباره تورم و نیاز به افزایش نرخ‌های بهره ابراز شد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از اکوایران؛ در حالی که ریسک‌گریزی به بازار ارزهای دیجیتال فشار می‌آورد، بیت‌کوین به پایین‌ترین سطح خود در دو ماه اخیر رسید و بازده اوراق قرضه دولتی جهانی به بالاترین سطح خود در تقریباً 15 سال گذشته رسید.

بیت کوین به پایین‌ترین حد در 2 ماه گذشته رسید

بزرگترین دارایی دیجیتال از نظر ارزش بازار با کاهش 3.7 درصدی به 27867 دلار رسید و پس از سقوط به زیر 28000 دلار زیان خود را افزایش داد. کاهش روزانه بیشترین میزان از 24 ژوئیه بود. اتر تقریباً 4٪ کاهش یافت در حالی که توکن های Cardano و Solana سودهای قبلی را معکوس کردند و سقوط کردند.

کاهش بیت کوین به دنبال ماه‌هایی است که کریپتو در یک محدوده محدود باریک معامله می‌شود. طبق داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط بلومبرگ، در این هفته، نوسانات 90 روزه کریپتو اصلی برای اولین بار از ابتدای سال به پایین‌ترین سطح خود از سال 2022 رسیده است.

در اوایل هفته، خوش‌بینی وجود داشت که تصمیمی برای ETF بیت‌کوین در این هفته حاصل شود، اما چیزی به دست نیامد. علاوه بر این، بازارهای سنتی در تمام هفته کساد بوده‌اند. همچنین بازار شاهد کاهش SPX و بخش‌های فناوری، افزایش نرخ بهره 10 ساله و افزایش ارزش دلار، و بدتر شدن داده‌های اعتباری و اقتصادی چین، که همگی برای دارایی های ریسک منفی هستند، بوده است.

چه اتفاقی برای سرمایه گذاران می‌افتد؟

Crypto به دلیل نوسانات قیمت نامنظم خود مشهور است، که می‌تواند یک سرمایه‌گذاری 1000 دلاری را ظرف یک روز یا حتی چند ساعت به 10000 دلار تبدیل کند. برای بسیاری از سرمایه‌گذاران، این نوسان بخشی از جذابیت این بازار است.

بیت کوین از ماه ژوئن، کمی کسل کننده بوده است. این کریپتو که کمتر از نیمی از بازار را به خود اختصاص می‌دهد، ماه‌هاست در حدود 30000 دلار راکد بوده است.

تعداد بیت‌کوین‌هایی که توسط سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت نگهداری می‌شوند به پایین‌ترین حد خود در چند سال اخیر رسیده است. با این حال، طبق گزارش گلسنود، برخی از سرمایه‌گذاران بلندمدت به خرید رمزارز ادامه می‌دهند که می تواند مثبت تلقی شود.

هر حکمی به نفع این پتانسیل را دارد که قیمت کریپتو را افزایش دهد، زیرا به سرمایه گذاران روش جدیدی برای سرمایه گذاری در محبوب ترین ارز دیجیتال در جهان می دهد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی