|

استعفای نمکی وزیر بهداشت ؛ شایعه یا واقعیت ؟

استعفای نمکی وزیر بهداشت صحت دارد؟ آیا سعید نمکی وزیر بهداشت در اولین روز اعمال محدودیت های شدید کرونایی در کشور استعفا داده است؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- امروز اول آذر 99 در اولین روز محدودیت های شدید کرونایی دو هفته ای خبر هایی حاکی از استعفای نمکی وزیر بهداشت به گوش می رسد. اما آیا این خبر واقعیت دارد یا شایعه ای بیش نیست؟ در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص استعفای نمکی وزیر بهداشت با ما در شایانیوز همراه باشید.

استعفای نمکی وزیر بهداشت

امروز در اولین روز محدودیت های شدید کرونایی در کشور خبر هایی حاکی از استعفای نمکی وزیر بهداشت به گوش می رسد. اما تا کنون هیچ رسانه و پایگاه خبری موضوع استعفای نمکی وزیر بهداشت را تایید نکرده است. در شایعات امروز 1 آذر 99 موضوع استعفای نمکی وزیر بهداشت به گوش می رسد اما هنوز صحت و ثقم این موضوع از سمت مقامات مسئول تایید و یا تکذیب نشده است.

شایعه استعفا نمکی وزیر بهداشت

گفته می شود سعید نمکی وزیر بهداشت کشور در پی واکنش به استعفای ملک زاده استعفا داده است. اما این خبر تنها در حد شایعه بوده و هیچ تایدیه و یا تکذیبیه در خصوص این موضوع منتشر نشده است. شما عزیزان می توانید برای پیگیری آخرین اخبار استعفای نمکی وزیر بهداشت ما را در شایانیوز دنبال کنید.

ماجرای استعفای دکتر ملک زاده معاون وزیر بهداشت

گفته می شود دکتر ملک زاده معاون وزیر بهداشت به دلیل وضعیت بحرانی کرونا در کشور و چندین برابر شدن آمار مبتلایان و درگذشتگان استعفا داده است. دکتر رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت استعفا داد.

ملک ‌زاده در نامه استعفای خود نوشته است که مدیریت وزارت بهداشت باعث "تلفات انسانی بسیار" در ایران شده است. دکتر ملک زاده ضمن انتقاد از نحوه مدیریت بحران کرونا در کشور و استعفا ، نامه ی استعفای خود را در اختیار دانشجویان خبرنگاری نیز قرار داده است. دکتر ملک زاده ضمن تائید اینکه نامه استعفای خود را به وزیر بهداشت ارائه کرده است، متنی در اختیار خبرگزاری دانشجویان ایران قرار داد که در قالب آن به انتقادات روز گذشته سعید نمکی پاسخ داده شده است.

استعفای دکتر ملک زاده معاون وزیر بهداشت

همانطور که پیش تر نیز گفته شد، دکتر رضا ملک زاده معاون وزیر بهداشت موضوع استعفای خود را تایید کرده و علاوه بر آن نامه استعفا و متنی را در اختیار دانشجویان خبرنگار قرار داده است. گفته می شود که دکتر ملک زاده و موضوع استعفای دکتر ملک زاده معاون وزیر بهداشت به دلیل عدم رویکرد صحیح در مقابله با موضوع شییوع کرونا در کشور می باشد. اما آیا این موضوع صحت دارذ؟

در ادامه متن نامه استعفای دکتر ملک زاده معاون وزیر بهداشت و متنی که ایشان در اختیار دانشجویان خبرنگار قرار داده است را آورده ایم. در ادامه با ما همراه باشید.. تا از جزئیات استعفای معاون وزیر بهداشت مطلع شوید.

متن نامه استعفای دکتر مک زاده معاون وزیر

در بخشی از متن استعفای رضا ملک زاده در پاسخ به اظهارات اخیر وزیر بهداشت، با عنوان «حمله به تحقیقات نظام سلامت ایران، واقعیت یا فرار رو به جلو؟!» آمده است:

«اظهارات اخیر جنابعالی درباره تحقیقات علوم پزشکی ایران با ادعا هایی همچون: "۹۸ درصد تحقیقات علوم پزشکی صرف انتشار مقالات در فلان مجله می شود" و طرح سوالاتی "مانند تحقیقات علوم پزشکی چه قدر پا به عرصه پر مشکل نظام سلامت گذاشته است؟" چنان بی پایه و اساس است که حتی بیگانگان ایران ستیز در فراسوی مرز های کشور، که در قالب پروژه های کلان و صرف میلیارد ها بودجه، درصدد اثبات ناکار آمدی تحقیقات علوم پزشکی در ایران بوده اند.

چنین نتیجه عجیب و کاملا مردودی نگرفته اند؛ چرا که همان گروه های متخاصم هم، پس از تحقیقات پر شمار و تعطیل ناپذیر خود، علی رغم اشاره به برخی اشکالات موجود در سیاست های تحقیقاتی ایران که به اعتقاد ما ریشه در سیاست گذاری های خارج از حیطه وزارت بهداشت و در مرجعی فراتر دارد، نهایتا به پیشرفت های کیفی تحقیقات علوم پزشکی ایران و افزایش چشمگیر استناد به مقالات محققان ایرانی در کنار رشد کمی اذعان کرده اند و اسناد آنها موجود و منتشر شده است.»

سخن آخر

در این مقاله به بررسی دو تا از داغ ترین اخبار امروز یعنی موضوع استعفا نمکی و استعفای دکتر ملک زاده معاون وزیر بهداشت پرداختیم. البته هنوز خبر استعفا وزیر بهداشت تایید نشده و این خبر تنها در حد احتمال و شایعه می باشد. از این که تا انتهای این خبر با ما همراه بودید، از شما سپاس گزاریم.

پیشنهاد می شود: ماجرای استعفای دکتر ملک زاده معاون وزیر بهداشت

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی