|

احتمال تغییری تازه در لایحه رتبه بندی معلمان!

اخیرا اضافه شدن موضوعاتی مانند برگزاری آزمون از معلمان و تشکیل کانون‌های ارزیابی در آیین‌نامه رتبه بندی معلمان مطرح شده است.

لینک کوتاه کپی شد

سید بابک هاشمی‌نکو سخنگوی کانون تربیت اسلامی با اشاره به اخباری که درباره فرایند تصویب آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان شنیده می‌شود، اظهار کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که بیش از ۱۰ سال پیش رونمایی شده، بر اجرای رتبه‌بندی معلمان تأکید شده است؛ همینطور در برنامه ششم توسعه هم دولت مکلف بوده است که رتبه‌بندی را اجرا کند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اندیشه معاصر؛ وی افزود: متأسفانه دولت سابق در حالی که تکلیف بر عهده‌اش بوده، اجرای رتبه‌بندی را به تعویق انداخت و در آخرین لحظات عمر دولت دوازدهم، لایحه‌ای را با یک عدد ضعیف که خیلی در وضعیت معلمان تغییر ایجاد نمی‌کرد، به مجلس ارسال کرد و در حقیقت اجرای رتبه‌بندی را به دولت بعدی محول کرد.

اجرای رتبه‌بندی معلمان خیلی طول کشیده است

هاشمی‌نکو ادامه داد: بیش از ۱۰ سال از مطرح شدن رتبه‌بندی معلمان می‌گذرد؛ از طرفی مطالبه‌ای از طرف معلمان هست و از طرف دیگر به دلیل کش و قوس پیدا کردن ابعاد آن خصوصا طرح در رسانه‌ها و فضای مجازی، یک بحث فرسایشی روحی برای فرهنگیان شده است و اجرای آن خیلی طول کشیده است.

وی افزود: اجرای رتبه‌بندی معلمان باعث افزایش کیفیت آموزش و پرورش خواهد شد و انگیزه‌ای برای معلمان جهت ارتقای توانمندی‌ها و رقابت جهت افزایش دانش و مهارت آموزشی و تربیتی آنها خواهد بود؛ از طرفی نتیجه این طرح در وضعیت دریافتی مالی معلمان مؤثر خواهد بود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی