|

از جذابیت های حیات وحش؛ اسب آبی غول در مبارزه ای ناجوانمردانه شام شیر های گرسنه شد

در این ویدئو صحنه‌ گیر افتادن اسب‌ آبی در دام شیر‌ها را خواهید دید، ویدئو نشان می‌دهد که چگونه شیر‌ها بی رحمانه اسب‌ آبی را می‌کشند.

لینک کوتاه کپی شد
9

شایانیوز- اسب آبی بعد از فیل و کرگدن سومین پستاندار بزرگ خشک زیست است که در نواحی نزدیک رودخانه ها زندگی می کند. اسب های آبی به صورت گله ای زندگی می کنند؛ هر گله 10 تا 20 عضو دارد که از اسب آبی های ماده و بچه های آن ها تشکیل شده و یک نر غالب رهبری گله را به عهده می گیرد. رئیس گروه به شدت از گروه در برابر مهاجمان و سایر اسب های آبی نر محافظت می کند. جالب است بدانید که اسب های آبی با اینکه هیکل درشتی دارند روزانه فقط حدود فقط 40 کیلوگرم غذا می خورند. 

طبق گزارشات IUCN، وضعیت بقای اسب‌های آبی در دسته «آسیب پذیر» قرار می‌گیرد. این مسئله از این نظر که این جانوران در خطر انقراض نیستند خبر نسبتا خوبی است اما همچنان جای نگرانی دارد. جمعیت اسب‌های آبی در طی ۱۰ سال اخیر حدود ۷ تا ۲۰ درصد کاهش یافته است و خبر بد این که این کاهش جمعیت همچنان در حال افزایش است و اگر شرایط به همین نحو ادامه پیدا کند به زودی نام اسب آبی را در دسته «در خطر انقراض» مشاهده خواهیم کرد. مهم ترین دلیل کاهش جمعیت این حیوانات، آمار بسیار بالای شکار آن‌ها است. دلیل اصلی شکار شدن این حیوانات استفاده از پوست و دندان نیش آن‌ها است. از جمله دیگر دلایل کاهش جمعیت اسب‌های آبی می‌توان به مسئله کمبود مناطق آبی از قبیل دریاچه‌ها به دلیل گسترش کشاورزی اشاره کرد.

در این ویدئو صحنه‌ گیر افتادن اسب‌ آبی غول پیکر در دام شیر‌ها را خواهید دید، این ویدئو نشان می‌دهد که چگونه شیر‌ها بی رحمانه اسب‌ آبی را می‌کشند.


اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی