|

از جذابیت های حیات وحش؛ بچه اسب آبی به شکل معجزه آسایی از محاصره شیر های نر گریخت

در این ویدئوی ناراحت‌ کننده که در حفاظتگاه اولار موتوروگی کنیا ضبط شده می بینید که دو شیر نر در حال جویدن گردن و شکم اسب آبی هستند.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- اسب آبی جانوری پستاندار و گیاهخوارِ که در آفریقا زندگی می کند. اسب های آبی نیمه آبزی هستند و در برکه ها و رودخانه ها زندگی می کنند. آن ها مثل فیل ها به صورت گله ای زندگی می کنند؛ هر گله 10 تا 20 عضو دارد که از اسب آبی های ماده و بچه های آن ها تشکیل شده و یک نر غالب رهبری گله را به عهده می گیرد. رئیس گروه به شدت از گروه در برابر مهاجمان و سایر اسب های آبی نر محافظت می کند. جالب است بدانید که اسب های آبی با اینکه هیکل درشتی دارند روزانه فقط حدود فقط 40 کیلوگرم غذا می خورند. 

طول بدن اسب آبی به 5 متر و وزنش به بیش از 4 تن می رسد و تصور این که دو جفت پای کوتاه این وزن عظیم را تحمل می کنند کمی دشوار است! یکی از ویژگی های بارز ظاهری این حیوان داشتن فک بزرگ است که دو دندان عاج مانند بلند در آن خودنمایی می کند، طول این دندان ها به نیم متر و وزن هر یک به 3 کیلوگرم می رسد و حیوان از آن ها در مبارزه استفاده می کند.

در این ویدئوی ناراحت‌ کننده که در حفاظتگاه اولار موتوروگی کنیا ضبط شده می بینید که دو شیر نر در حال جویدن گردن و شکم اسب آبی هستند. دو شیر پس از اینکه یک جفت اسب آبی از راه رسیدند مجبور به رها کردن طعمه شده و این اسب آبی نجات پیدا کرد.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی