|

از جذابیت های حیات وحش؛ یه جوجه ریزه میزه پلنگ رو مَچل کرد و با سرعت بنز فرار کرد

این ویدئو که در پارک ملی کروگر آفریقا ضبط شده جوجه ای را نشان می دهد که از یک لحظه غفلت پلنگ استفاده می کند و به آب می زند.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- پلنگ ها از گونه گربه سانان هستند که به دلیل مهارت بالا در شکار شهرت زیادی پیدا کرده اند. آن ها بیشتر در دشت ها، جنگل ها و کوهستان های جنوب آسیا، آمریکای جنوبی و مناطق مختلف آفریقا زندگی می کند. جالب است بدانید که پلنگ ها با صداهای خاص و متمایز با هم ارتباط برقرار می کنند، مثلا وقتی یک پلنگ نر می خواهد دیگران را از حضور خود آگاه کند صدای شبیه سرفه خشن و گوش خراش تولید می کند. پلنگ ها هنگام عصبانیت غرولند کرده و وقتی حال خوبی دارند مانند گربه های خانگی خر خر می کنند.

دوره بارداری پلنگ 3 ماه طول می کشد و در هر بار زایمان 2 تا 6 توله پلنگ به دنیا می آورد که هنگام تولد نابینا بوده و فقط نیم کیلو وزن دارند. توله ها در طبیعت بسیار آسیب پذیر هستند به همین دلیل اغلب تا دو ماه در پوشش های گیاهی متراکم پنهان می شوند. آن ها در سن 6 تا 8 هفتگی می توانند مادر خود را دنبال کرده و خود را در طبیعت استتار کنند.

همان طور که گفتیم پلنگ شکارچی ماهری است به طوری که می تواند طعمه های سنگین تر از خودش را بلند کند و به بالای درخت ببرد اما در این ویدئو جوجه ریزه میزه ای را می بینید که پلنگ را به بازی گرفته. جوجه خوش شانس از یک لحظه غفلت پلنگ استفاده کرد و به داخل آب پرید. پلنگ تلاش کرد که جوجه را بار دیگر شکار کند اما جوجه خیلی سریع به وسط آب رفت.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی