|

چرا دولت نمی تواند هر سال حقوق بازنشستگان را زیاد کند؟

درحال حاضر ماهانه بیش از ۱۷هزار میلیارد تومان حقوق بازنشستگی پرداخت می شود که ۹۰درصد یا بیشتر از آن را دولت تامین می کند.

لینک کوتاه کپی شد

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری آمار پرداخت ماهانه حقوق بازنشستگان را اعلام کرد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از ایسنا؛ درحال حاضر ماهانه بیش از ۱۷هزار میلیارد تومان حقوق بازنشستگی پرداخت می شود که ۹۰درصد یا بیشتر از آن را دولت تامین می کند. ضمن اینکه دولت نمی تواند هر ساله ۱۰ درصد، ۲۰درصد یا بیشتر هم به آن اضافه کند. بنابراین صندوق باید در یک برنامه ۵ساله دقیق و کارشناسی در حوزه اقتصادی خود تحول ایجاد کند و سهم این بخش را از منابع حقوق بازنشستگان به شدت افزایش دهد تا پاسخگوی نیازهای آتی بازنشستگان باشد.

در این نشست، علیرضا زمان‌پور، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، بر اهمیت نگرش استراتژیک به پروژهای فعلی و آتی این هلدینگ تاکید کرد و گفت: تمام سرمایه‌گذاری‌های گروه و صندوق بر محور افزایش بازدهی و سودآوری پایدار استوار است و تنها از پروژه‌هایی حمایت می‌شود که سودآوری منطقی و قطعی برای سهامداران داشته باشند.

وی از تدوین برنامه‌ زمان‌بندی پروژه‌های فعلی شرکت‌های تابعه خبر داد و اظهار کرد: برنامه مجموعه و صندوق بر این است که با شیوه‌های مختلف از جمله تامین مالی، تسهیل‌گری، رایزنی‌ با نهادها وغیره مشکلات پیش‌روی پروژه‌ها برطرف شوند و در کمترین زمان ممکن پروژه‌های ناتمام به مرحله بهره‌برداری برسند.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی