|

چرا مهدی کروبی رد صلاحیت شد؟

کمیسیون ماده ۱۰ احزاب وزارت کشور، مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی را که فاقد محکومیت قضایی است از عضویت در شورای مرکزی این حزب رد صلاحیت ک…

لینک کوتاه کپی شد

سخنگوی فعلی حزب اعتماد ملی از رد صلاحیت خودش، آقای ابوالحسنی، حسین کروبی (فرزند مهدی کروبی) و مهدی کروبی برای عضویت و دبیر کلی حزب اعتماد ملی خبر داد.

اسماعیل گرامی مقدم سخنگوی فعلی حزب اعتماد ملی از تصمیم کمیسیون ماده ۱۰ احزاب وزارت کشور درباره عضویت چهار نفر از اعضای شورای مرکزی حزب متبوعش خبر داد و گفت که صلاحیت خودش، آقای ابوالحسنی، حسین کروبی (فرزند مهدی کروبی) و مهدی کروبی را رد شده است.

 

اعتراض الیاس حضرتی قائم مقام حزب اعتماد ملی به این تصمیم

الیاس حضرتی قائم مقام حزب اعتماد ملی در گفتگویی به این تصمیم وزارت کشور انتقاد و اعتراض کرده است. کنگره حزب اعتماد ملی ششم مهرماه سال ۹۷ برگزار شده بود و مهدی کروبی غیابی در انتخابات شورای مرکزی شرکت داده شده بود.

الیاس حضرتی که در مجلس دهم نمایندگی مردم تهران را بر عهده داشت و هم اکنون مدیر مسئول روزنامه اعتماد ملی است، با ۴۰۹ رای به عنوان قائم مقام دبیرکل انتخاب شد تا در غیاب مهدی کروبی امورات حزب را پیش ببرد

 

صلاحیت آقای کروبی موسس و دبیرکل حزب رد شد

حسین کروبی فرزند آقای کروبی درباره‌ی این خبر گفت: کمیسیون ماده ۱۰ یک ماه پیش در نامه‌ای رسمی صلاحیت آقای کروبی که موسس و دبیرکل حزب بود را رد کرده است در حالی که هیچ حکم محکومیتی ندارد. قانون می‌گوید در صورتی که محکومیت امنیتی داشته باشد.

 

حسین کروبی؛  به دیوان عدالت اداری شکایت نخواهیم کرد

حسین کروبی در پاسخ به این که آیا در مورد این رد صلاحیت‌ها به دیوان عدالت اداری اعتراض خواهند کرد، گفت: خیر. آقای کروبی و من که به دیوان شکایت نخواهیم کرد. از تصمیم آقای گرامی مقدم و آقای ابوالحسنی خبر ندارم. او درباره‌ی تصمیم حزب در این باره گفت: کمیسیون ماده ۱۰ گفته که طی سه ماه باید دبیرکل جدید انتخاب شود و همچنین اعضای علی البدل با اعضای ردصلاحیت شده جایگزین شوند.

منبع: فارس، انصاف نیوز

 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی