|

زلزله 6.4 ریشتری زاگرب کرواسی تاکنون 6 کشته و 10 ها زخمی به جای گذاشته است

زلزله 6.4 ریشتری زاگرب کرواسی تاکنون 6 کشته و 10 ها زخمی به جای گذاشته است. زلزله در ایتالیا نیز احساس شد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- صبح روز گذشته زلزله ای به بزرگی 6.4 ریشتر در زاگرب پایتخت کشور کرواسی رخ داده است. این زلزله تا کنون 6 کشته ، ده ها زخمی به جای گذاشته است. برای کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص زلزله زاگرب کرواسی در ادامه با ما همراه باشید.

جزئیات وقوع زلزله 6.4 ریشتری در زاگرب کرواسی

در پی وقوع زمین لرزه ۶.۴ ریشتری در کرواسی تا به حال 6 نفر کشته و ده ها نفر زخمی شده اند. روز گذشته (سه شنبه) زلزله ای به بزرگی ۶.۴ ریشتر مرکز کرواسی را لرزاند که بر اثر آن دستکم هفت تن کشته شدند. به دنبال وقوع این حادثه تیم های امداد و نجات عملیات جستجو در میان آوار را برای یافتن حادثه دیدگان آغاز کردند. 

شهردار شهر پترینیا گفت: حدود نیمی از این منطقه دچار خسارت شده و مردم از میان آوار بیرون آورده می شوند. بنابر اعلام مقامات کرواسی، شب گذشته بسیاری از ساکنان مناطق زلزله زده به دلیل نگرانی از وقوع پس لرزه و وارد شدن خسارت بیشتر از برگشتن به خانه های خود وحشت داشتند. این زمین لرزه در زاگرب، پایتخت کرواسی و همچنین در بوسنی و صربستان و ایتالیا نیز احساس شده است.

مرکز زلزله 6.4 ریشتری کرواسی کجا بود؟

زمین لرزه ‌‌ای به بزرگی ۶.۴ ریشتر روز سه ‌شنبه ۲۹ دسامبر (۹ دی) حوالی ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه بامداد به وقت گرینویچ، مناطقی واقع در ۴۶ کیلومتری جنوب‌ شرق زاگرب، پایتخت کرواسی را تکان داد. مرکز این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین بوده و بنا بر گزارش ‌ها خسارات جدی را به اماکن مسکونی به ویژه در شهر «پترینجا» وارد کرده است. شدت زلزله باعث فرو ریختن سقف خانه‌ ها و نمای ساختمان ‌ها شده است. 

مقامات از افزایش شمار کشته شدگان این حادثه به ۶ نفر خبر می‌ دهند. گفته می ‌شود علاوه بر جان باختن یک دختر ۱۲ ساله در شهر پترینجا، ۵ مرد نیز در شهر «گلینا» واقع در منطقه سیساک کشته شده‌ اند. هنوز جزئیات دیگری در خصوص تلفات و خسارات زلزله 6.4 ریشتری زاگرب کرواسی در دسترس نمی باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی