|

شهاب حسینی در نقش مخترع ایرانی لیزر گازی

آیا شهاب حسینی در نقش مخترع ایرانی لیزر گازی بازی می کند؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- کوروش آهاری که فیلم «شب» را با بازی شهاب حسینی ساخته بود، حالا در تلاش است که فیلم زندگی ‌نامه علی جوان را بنویسد و کارگردانی کند و شهاب حسینی هم قرار است در این نقش بازی کند. شهاب حسینی در این فیلم قرار است نقش مخترع ایرانی لیزر را بازی کند. اما علی جوان کیست؟

شهاب حسینی در نقش مخترع ایرانی لیزر گازی بازی می کند؟

همانطور که پیش تر گفتیم شهاب حسینی قرار است در نقش مخترع ایرانی لیزر گازی بازی کند. اما مخترع لیزر کیست؟ علی جوان دانشمند، فیزیکدان و مخترع ایرانی – آمریکایی است که در سال 1959 ایده لیزر گازی را در آزمایشگاه ‌های کمپانی تلفن بل مطرح کرد. یک نمونه موفق از این لیزر در سال 1960 توسط او، دبلیو آر بنت و دی آر هریوت ساخته شد. جوان همچنین در حوزه‌ هایی مثل فیزیک کوانتوم و طیف ‌بینی هم دستاورد های بسیار مهمی داشته است. لیزر ساخته شده از گاز نئون و هلیون او هم اکنون در موزه ملی تاریخ آمریکا در موسسسه اسمیتسونیان قابل بازدید است.

323175991609693567

آهاری، حسینی و کمپانی پل مدیا متعلق به الکس برتو حق جهانی اقتباس از زندگی جوان را از دو دختر او مایا و لیلا جوان خریداری کرده ‌اند، دو دختر جوان همچنین به عنوان تهیه‌ کننده اجرایی در این پروژه حضور خواهند داشت. 

پیشنهاد می شود: مهمان این هفته برنامه همرفیق شهاب حسینی کیست؟ ثریا قاسمی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی