|

فعالیت های انجمن رمان نویسی چیست؟

انجمن رمان نویسی این امکان را برای علاقمندان به نویسندگی و تایپ رمان فراهم آورده است تا به راحتی بتوانند از استعداد های خود استفاده کنند و…

لینک کوتاه کپی شد
1

انجمن رمان نویسی این امکان را برای علاقمندان به نویسندگی و تایپ رمان فراهم آورده است تا به راحتی بتوانند از استعداد های خود استفاده کنند و هر چه بهتر آن ها را شکوفا کنند. اغلب افرادی که به دنبال آموزش نویسندگی و همچنین تایپ رمان می باشند بایستی قبل از هر کار با مفهوم دقیق رمان، انواع سبک رمان و به طور کلی با تمامی ویژگی های رمان آشنا شوند که در ادامه آن ها را برای شما شرح خواهیم داد.

رمان به طور معمول شرح حال دوره و زمانه ای می باشد که در آن نوشته شده اند و به چاپ رسیده است. طبق این گفته می شود گفت که با ایجاد هر گونه تغییراتی در جامعه، انواع رمان نیز، اعم از رمان خارجی و ایرانی نیز دستخوش تغییر قرار می گیرند. اگر تا کنون دقت کرده اید رمان نویسان نیز قهرمانان و نقش های اصلی را طوری توصیف و تفسیر کرده اند که با حال و هوای جامعه ای که در آن زندگی می کنند، همسان باشد.

 رمان های جدید از مولفه هایی برخوردار می باشند که اگر بخواهیم از دیدگاه فلسفی، آن ها را شرح دهیم باید بگوییم که آشنایی زدایی و بحران واقع نمایی از اساسی ترین و پررنگ ترین این شاخصه ها می باشند. گفتنی است شما قادر خواهید بود رمانی که قصد معرفی آن را به انجمن رمان دارید، در انواع دسته های مختلف رمان اعم از سبک های زیر تقسیم بندی کنید که هر کدام با توجه به موضوعی که دارند، دارای ویژگی هایی هستند. از جمله اصلی ترین دسته ها از رمان ها عبارت است از:

  • رمان تاریخی

  • رمان زندگی نامه ای

  • رمان رسالتی

  • رمان اجتماعی

  • رمان مهیج

لازم به ذکر است که خواننده رمان یا اصطلاحا رمانس تکمیل کننده اثر است و بدون او رمان تکمیل نمی شود و این به این مفهوم است که خواننده رمان نقش اصلی را در این بین ایفا می کند و تا زمانی که خواننده رمان حین خواندن رمان، قادر نباشد داستان را با توجه به اشارات نویسنده خلق کند، خواندن واقعی صورت نخواهد گرفت. رمان ها در زمینه های مختلف، طرفداران زیادی دارند که می توان رمان های عاشقانه را مثال زد. 

همان طور که می دانید رمان های عاشقانه امروزه بسیار رایج و پرطرفدار شده اند و کمتر کسی پیدا می شود که تا به حال یک مورد از این رمان ها را مطالعه نکرده باشد. رمان آن هم نوع عاشقانه نیازی به ترغیب و تبلیغ ندارد به این دلیل که انسان را وارد دنیای جدیدی می کند که منجر می شود فرد تجربیات جدیدی را کسب کند که ممکن است قادر به تجربه آن ها در دنیای واقعی نباشد. از این گذشته باید گفت که رمان های عاشقانه حس و حال متفاوتی را نسبت به سایر رمان ها به خواننده منتقل می کند. شما می توانید برای دانلود رمان های عاشقانه از انواع سایت ها و انجمن تایپ رمان در ایران و یا خارج از کشور استفاده کنید و یا اقدام به آموزش نویسندگی برای تایپ رمان کنید.

2

آموزش نویسندگی برای فعالیت در انجمن رمان نویسی

نویسنده شخصی است که پس از فرا گرفتن آموزش نویسندگی، می نویسد همچنین می تواند داستان خلق کند، تایپ رمان انجام دهد و بسیاری از مهارت های دیگر که لازمه کار هر نویسنده است را انجام دهد. شما زمانی به فکر نوشتن هستید که طرحی در ذهن خود داشته باشید. 

نوشتن همانند فکر کردن است چرا که چیدن و آرایش کلام است و کلام تنها رسانه‌ی فکر  و ذهن می باشد. گفتنی است هر رمان با طرح موضوعی آغاز می شود، حال پیش از این که بنشینید و تصمیم بگیرید داستان خود را روی صفحه بیاورید و یا تایپ رمان را شروع کنید، بایستی یک سری نکات برای نوشتن رمانتان در انجمن رمان نویسی را مدنظر داشته باشید و از خود سوال کنید که عبارت اند از:

  • آیا برای آغاز نمودن رمان همه چیز مهیا شده؟

  • موضوع داستان چیست؟ 

  • شخصیت های رمان از چه گروه و مجموعه و طبقه‌ ای می باشند.

  • چه سبک یا ژانر رمان می‌خواهید بنویسید.

  • آیا طرح اولیه رمان، شما را به هیجان می آورد یا خیر؟

باید ها و نباید ها قبل از تایپ رمان

  • درس‌هایی که مورد نیاز نویسندگان تازه کار است

قبل شروع تایپ رمان حتما شخصیت‌های داستان را مشخص کنید. حداقل دو شخصیت برجسته مرد و زن را در رمانتان داشته باشید.

  • سن 

در درجه اول، رفتارهای متناسب سنی در بسط دادن شخصیت اهمیت دارد. 

  • ویژگی‌های شخصیتی

 در رمان، ویژگی‌ شخصیتی برجسته ای را برای شخصیت اصلی در نظر داشته باشیدتا بتوانید او را نسبت به سایر شخصیت‌های رمان ممتاز سازید.شما با این کار قادر خواهید بود هر گونه حالات یا موقعیت را بر اساس خصوصیات آن ها بیافرینید.

  • نام‌ها 

هنگامی که سن و ویژگی‌های شخصیتی هر شخصیت را تعیین نمودید، بایستی یک نام برای آن ها انتخاب کنید. دقت داشته باشید که به هیچ وجه برای شخصیت مرد صفت مبارز یا رهبر، نامی انتخاب نکنید که جنس مونث نیز به آن نام خوانده می‌شود. 

  • سایر ویژگی‌ها 

زمانی که شما شخصیت‌های اصلی رمان خود را به طور کامل مشخص و تعیین کردید بعد از آن و قبل از تایپ رمان بایستی در مورد افراد دیگری که قصد دارید در رمانتان نقشی را ایفا کنند، فکر کرده و از هر لحاظ آن ها را بررسی نمایید چرا که شخصیت های فرعی نیز نقش مهمی در کیفیت رمان شما خواهند داشت.

آپلود جدید ترین و بهترین رمان های تاریخ در انجمن رمان

سرآغاز رمان مدرن در ایران را می توان مرتبط با رمان بوف کور اثری از صادق هدایت، دانست. پس از آن آثار دیگری مانند سنگ صبور اثری از صادق چوبک و همچنین شازده احتجاب اثری از هوشنگ گلشیری، ادامه دهنده این راه بودند. به جرات می توان گفت که این افراد جزو اولین کسانی بودند که باعث شدند بعضی از نویسندگان جوان به این مسیر هدایت شوند و تا به امروز ادامه دهنده راه آن ها باشند.

 چنان چه بخواهیم به طور دقیق تر بیان کنیم باید بگوییم که در حدود اواسط قرن نوزدهم بود که رمان ها آن هم به صورت کنونی در ایران و سایر کشورها همانند ترکیه و هند و ... رواج پیدا کرد. پیدایش رمان و رمان نویسی در ایران باعث شد تغییرات بسیار زیادی در ایران ایجاد شود که تاسیس مطبوعات و همچنین ورود به صنعت چاپ از جمله مهم ترین آن ها بود.

3

مزیت های جدید ترین رمان های دانلودی نسبت به رمان فیزیکی

در حال حاضر افراد آنقدر مشغله دارند که با وجود به کارگیری تمامی انرژی خود باز هم با کمبود زمان جهت انجام کارهای روزمره خود رو به رو هستند. جامعه امروزی در تمامی کشورها و فرهنگ ها به طور بسیار جدی با کسر سرانه مطالعه مواجه می باشد که این مسئله در آینده نیز تا حد زیادی می تواند به فرهنگ هر ملیت لطمه وارد کند. 

همه این عوامل باعث شده تا کتاب و رمان به صورت اینترنتی و دانلودی نقش پر رنگی را پیدا کنند به صورتی که امروزه اکثر افراد تمایل دارند در زمان های استراحت خود یا رمان های جدیدی را دانلود نمایند و به راحتی با یک وسیله الکترونیک که همیشه همراه خود دارند همچون موبایل، رمان موردعلاقه خود را مطالعه کنند و یا این که به تایپ رمان بپردازند و آن را در انجمن رمان نویسی قرار دهند. چنان چه شما نیز به آموزش نویسندگی و یا تایپ رمان علاقه مند هستید، بی شک وب سایت میهن بوک می تواند شما را در این زمینه یاری کند.

رمان های اینترنتی و دانلودی فضای خیلی کمی را از گوشی شما اشغال می کند و به آسودگی می توانید در هر زمانی که تمایل دارید، به آن ها دسترسی داشته باشید این در حالی است که بیشتر افراد هیچ گونه تمایلی برای حمل یک کتاب ندارند. همچنین شما با استفاده از این روش قادر خواهید بود به راحتی با بهترین رمان های دنیا آشنا شده و آن ها را دانلود نمایید. 

دانلود رمان های جدید از بزرگترین سایت دانلود رمان تاریخ

نکته مهمی که ذهن اغلب افراد رمان خوان را به خود درگیر خود کرده است این است که رمان های جدید و یا رمان خاصی که مدنظرشان است را باید از چه سایتی دانلود کنند. علاوه بر آن بسیاری از علاقمندان رمان خارجی در پی کشف راهی جهت دسترسی به بهترین رمان های تاریخ هستند. این افراد باید بدانند که نکته حائز اهمیت قبل از انتخاب رمان، انتخاب سایتی است که قصد دارند رمان مورد نظرشان را از آن جا دانلود نمایند. 

وب سایت های بسیار زیادی موجود است که می شود از آن ها جهت دانلود رمان جدید استفاده کرد اما اگر بخواهیم طبق نظرات سایر افراد که چندین سال است مشغول رمان خوانی و تایپ رمان هستند به شما پیشنهاداتی را بدهیم قطعا وب سایت های خارجی همچون  ManyBooks و CALAMEO PDF DOWNLOADER را نام خواهیم برد، گفتنی است این وب سایت ها از معروف ترین وب سایت های خارجی می باشند که به شما کمک خواهد کرد تا رمان مدنظرتان را دانلود نمایید. همچنین در ایران نیز وب سایت هایی مانند رمان بوک نیز بستری را فراهم کرده است که اشخاص قادر باشند لیست جدیدترین رمان های خارجی و ایرانی را مشاهده کرده و سپس و هر کدام را که مایل بودند دانلود نمایند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی