|

ماجرای آهنگ من باهات قهرم و اقدام عجیب امیر تتلو

اهنگ امیر تتلو من باهات قهرم کامل منتشر نشد و فحش نداشت تا علم اقتصاد نشان دهد حتی خواننده خارج از عرفی مثل تتلو هم به اصول آن پایبند است. …

لینک کوتاه کپی شد
4

امیر تتلو خواننده پرحاشیه رپ مدتها روی آهنگ من باهات قهرم مانور داده بود و از هفته گذشته پیش فروش ترانه عاشقانه من باهات قهرم را که قطعه متفاوت است و تتلو بعد ازسالها مجدداً در کنار امیر دیوا قرار گرفت را آغاز کرد. این در حالی است که تتلو در استوری های اینستاگرامی به مخاطبانش گفته بود تا تعداد کامنت ها و فالوئرهایش زیاد نشود و پیش فروش آهنگ میخوام به 5 میلیارد نرسد از انتشار آهنگ جدید خبری نیست اما به نظر می رسد تتلو نتوانست بیش از این صبر کند و پیش فروش آهنگ جدیدش را آغاز کرد.

حالا تتلو بعد از یک هفته پیش فروش و اینکه نتوانست به مبلغ مورد نظر برسد یک قدم دیگر هم برداشت و آهنگ من باهات قهرم امیر تتلو به صورت ناقص منتشر شد اما نکته جالبی که انتشار این آهنگ داشت تاثیر اقتصاد و به اصطلاح مارکت در انتشار اهنگ امیر تتلو من باهات قهرم  کامل  بود.

به گزارش وقت صبح، آهنگ «من باهات قهرم» امیر تتلو خواننده آر اند بی زیرزمینی ایرانی بدون تنظیم منتشر شد.  تتلو گفته نسخه با کیفیت بعد از تکمیل فروش منتشر می شود.

این خواننده از پیش این آهنگ را برای فروش گذاشته بود و اعلام کرده بود تا به مبلغ مشخصی نرسد آن را منتشر نمی کند.

پیشنهاد می شود: (ویدیو) افشاگری وحشتناک سارن از امیر تتلو؛ ازم رابطه می خواست

دانلود اهنگ من باهات قهرم امیر تتلو هزینه دارد!

تتلو که پیشتر انتشار رایگان آهنگ ها را امتیازی برای خود می دانست و مثلا در آهنگی می‌گوید « با آهنگای مجانی، برات خریدم چیزایی که هرجا نیست» به دلیل شرایط اقتصادی و مهاجرت به دنبال کسب درآمد افتاده است.

او مبالغ مختلفی برای خرید آهنگ من باهات قهرم تتلو را اعلام کرد. اما با توجه به انتشار آهنگ میخوام به نظر می رسد به مبلغ یک میلیارد تومان راضی بود.

امشب پنجشنبه 23 بهمن آهنگ جدید تتلو از چهره‌های حاشیه ساز به نام «من باهات قهرم» منتشر شد اما بدون میکس و مستر تا بتواند به مبلغ مورد نیاز خود برسد.

به نظر می‌رسد تتلو تحت تاثیر مارکت خود را تغییر داده است. همانطور که او سایت شرطبندی زد و کارها را برای فروش گذاشت اما این بار انگار مزیت نسبی اقتصاد (Comparative advantage) و ترجیحات مخاطب تاثیر مثبتی گذاشته است.

پیشنهاد می شود: برگزاری کنسرت آنلاین امیر تتلو البته با یک شرط عجیب

من باهات قهرم همکاری امیر دیوا با تتلو بعد از توهم ریاست جمهوری!

امیر تتلو خواننده پرحاشیه رپ بعد از اینکه چند روزی اسیر توهم شده بود و قصد داشت کاندید ریاست جمهوری شود و حتی اعلام آمادگی کرده بود که به تهران بیاید حالا به حرفه اصلی خودش یعنی موسیقی و خوانندگی برگشت. تتلو بخشی از ترانه من باهات قهرم را که قطعه متفاوت است و تتلو بعد ازسالها مجدداً در کنار امیر دیوا قرار گرفت را منتشر کرد.

AmirHossein-Delband-Man-Aromam-400x400

 

متن من باهات قهرم تتلو بدون ناسزا و مزبت نسبی

امیر تتلو قبل از انتشار آهنگ جدید من باهات قهرم ( و همچنین دیدی) اعلام کرد: «در آهنگ من باهات قهرم فحشی وجود ندارد بخرید.». این در حالی است که بسیاری از خوانندگان همواره می گویند چیزی که قبول دارند را می خوانند.

از این رو متن این آهنگ جدید هیچ کلمه رکیکی ندارد و اتفاقا خیلی هم ملو است. مثلا قسمتی از متن به صورت زیر است « بزار جونم برات بگه/ ببین چقده داغونه بیا بزار دلم دوباره زنده شه/ من دلم تنگه واسه یه دلخوشی کوچیک/ واسه یه همسفر ساده که باهاش بزنم جر بدم این جاده رو با موزیک»

یا «  من باهات قهرم ولی بی تو خب انگار با همه عالم غریبم/ من باهات قهرم با اینکه هر شبو با گریه از خوابم پریدم/ با همه قهرم اصلا این دور و بر آدم ندیدم / هر چه حال دادم هی دادن فریبم.»

تتلو و سایر خواننده های رپ مثل سپهر خلسه بارها اعلام کردند  عدم استفاده از فحش آزادی بیان رپ را از بین می برد. اما من باهات قهرم امیر تتلو نشان داد اقتصاد لیبرالی تاثیر خود را روی رپ هم می گذارد.

از آنجایی که این خواننده می داند بسیاری از ایرانی ها آهنگ های قدیمی و بدون الفاظ رکیک را بیشتر دوست دارند برای فروش بیشتر این مزیت نسبی را ایجاد می کند تا بر ترجیحات بازار سوار شود.

پیشنهاد می شود: سردار آزمون خطاب به امیر تتلو؛ "حیوون تر از تو نیست

اهنگ امیر تتلو من باهات قهرم چه ربطی به مزیت نسبی دارد؟

به زبان ساده مزیت نسبی یعنی افراد در استفاده از منابع خود در نظر بگیرند که استفاده از  چیزی در یک زمینه، فرصت استفاده بهتر در جای دیگر را سلب می‌کند و منابع را طوری اختصاص دهند که بیشترین سود را ببرد.

در اینجا تتلو می داند که استفاده از الفاظ رکیک که شاید بخش خاص ولی کوچکی از بازار موسیقی را به خود اختصاص دهد، باعث می شود بخش بزرگی از دست رفته اند.

این در شرایطی است که رقبای فعلی و رفقای سابق مزیت نسبی دارند. مثلا آرمین 2afm که در ایران با تتلو می خواند حالا مجوز و تهیه کننده دارد.

همچنین برخی از خوانندگان که سبک نزدیک به تتلو دارند هرچند مجاز نیستند اما در ایران راحت تر کار می کنند. مثلا آهنگ های معین زد را راحت تر می توان جلوی خانواده گوش داد. یا با یاس راحت تر می توان کنار آمد یا تتلو و حصین و..

نتیجه گیری

به نظر می رسد این نمونه در مورد یک آهنگ موسیقی نشان می‌دهد چقدر اقتصاد می تواند متغیرهای فرهنگی و اجتماعی را تحت تاثیر قرار دهد. آنهایی که اقتصاد را اولویت نمی دانند شاید با این مثال ساده کمی به فکر فرو روند.  

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی