|

(عکس) این پرنده عجیب و سنگی شکل را دیده اید؟

یک پرنده عجیب با دهان باز و چشمان مشکی ترسناک، زنی در یکی از خیابان های کلمیبا را به وحشت انداخت.

لینک کوتاه کپی شد

یک پرنده عجیب و کمیاب در یکی پارک های کشور کلمبیا بر روی تخته سنگی نشسته بود و زنی را که در حال نزدیکشدن به او بود را زیر نظر داشت.

آن زن با مشاهده آن پرنده در ابتدا آنرا با یک مجسمه سنگی اشتباه گرفت و کمی نزدیک شد تا بتواند آنرا از نزدیک بیند اما همین که کمی جلو رفت، آن پرنده با چشمان مشکی وحشتناکش به سمت او چرخید و دهان بزرگ و ترسناکش را به طرف او باز کرد و آن زن بیچاره نیز، از ترس پا به فرار گذاشت. 

طبق تحقیق پژوهشگران محیط زیست، این گونه از پرندگان تنها در آمریکای جنوبی و کلمبیا یافت می شوند نام آنها نیز "پوتوی بزرگ است" اما اکثرا به علت چشمان ترسناک و دهان های بازشان به عنوان"پرنده روح" یا "پرنده عصبانی" شناخته می شوند و همچنین از حشرات بزرگ و برخی مهره داران کوچک، تغذیه می کنند و از پوست بژ رنگ خود نیز برای استتار و مخفی شدن از چشم شکارچیان، استفاده می کنند. 

آنها اکثرا در شب ها از لانه های خود بیرون می آیند و صدای زوزه شان نیز در سراسر جنگل های کشور های زیست گاهشان نشیده می شود اما به نظر می رسد که آن پوتوی بزرگ کشف شده توسط آن زن فیلمبردار، در آن ظهر آفتابی از گرمای آفتاب لذت می برد. 

dc482c2edb0a7d865916e6b7846ff9d7

همچنین، محققان در این باره اعلام کردند که این پرنده پیش از دیده شدن توسط آن زن کلمبیایی؛ پنج بار از آن پارک بازدید کرده بوده اما توسط هیچ فردی نشده و علت اینکه از آن پس به عنوان پرنده روح شناخته شده نیز، همین امر است و به علاوه در مورد گونه های آن نیز اظهار کردند که این گونه از پرنده برای بیش از 15 سال است که توسط فردی درهیچ نقطه ای جهان دیده نشده و بنابراین از این اتفاق به عنوان یک رویداد بی نظیر و منحصر به فرد یاد کردند. 

در سال 2016 عکاس 55 ساله ای به نام فردریک کنسجو از برزیل به طور تصادفی در یکی از شهر های شمالی کلمبیا این پرنده را مشاهده و تصویر آنرا برای نخستین بار ثبت نمود و در این باره گفت: " مدت ها بود که دلم می خواست با گونه ای از این پرنده مواجه شوم اما تشخیص آنها از یک جغد یا یک مجسمه سنگی به شدت دشوار بود ولی من در نهایت موفق شدم تا اولین کسی باشم که تصویر این پرنده نادر را به ثبت می رسانم". 

منبع: TheSun

downloadhkYV98uSCIENTIFIC-NAME-OF-GREAT-POTOO1106px-Mae-da-lua-gigante_Nyctibius_grandis-950x509arQb6ND0_700w_0COMPS-DD-GHOSTBIRD-1

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی