|

منیژه سنگین آوازخوان تاجیک مقیم روسیه کیست؟

منیژه سنگین آوازخوان تاجیک نماینده روسیه در یوروویژن شد

لینک کوتاه کپی شد

یروزی یک آوازخوان تاجیک تبار در مسابقه یوروویژن روسیه به بحث‌های نژادی و ملی‌گرایانه داغی در محافل سیاسی و فرهنگی و فضای مجازی این کشور دامن زده است. حتی برخی از سیاست‌مداران روس با اشاره به خاستگاه و گرایش‌های فکری این آوازخوان از نتیجۀ این مسابقه ابراز ناخوشنودی کرده اند.

دو گروه دیگر با نام‌های توماشی (2Mashi#) ۳۵.۷ درصد و ترمایتز (Therr Maitz) ۲۴.۶ درصد از آرای بینندگان تلویزیون را به دست آوردند. بدین ترتیب، منیژه سنگین برای شرکت در مسابقه نهایی یوروویژن از روسیه نامزد شد. این مسابقه قرار است ۱۸ تا ۲۲ مه در شهر رتردام هلند برگزار شود.

_117623194_263871e4-ab31-48f3-ae55-d62801460d44

منیژه سنگین کیست؟

منیژه سنگین، آوازخوان تاجیک مقیم روسیه، روز ۸ مارس با اجرای ترانه‌ای با نام "زن روس" در مسابقۀ نهایی یوروویژن روسیه بیشترین امتیاز (۳۹.۷ درصد آراء بینندگان) را به دست آورد و پیروز اعلام شد.

منیژه سنگین و اجرایی که سه میلیون بازدید کننده داشت

به گزارش رسانه‌های روسیه، نماهنگ خانم سنگین طی دو روز در صفحۀ یوروویژن روسیه در یوتیوب بیش از دو میلیون بازدید داشته و اکنون از مرز سه میلیون هم گذشته است. در این ویدئو منیژه در لباس قرمز با طرحی شبیه لباس فضانوردان ظاهر می‌شود. چهار تن دیگر با او هم‌خوانی می کنند.

1.

وی پس از اجرای این ترانه به شبکه یوروویژن تی وی گفته است: "این ترانه در باره تحول خودآگاهی زن طی سده های گذشته در روسیه است. زن روس راه شگفت‌انگیزی را از یک کلبه دهقانی به سمت حق انتخاب کردن و انتخاب شدن (از اولین موارد در جهان) و از کارگاه‌های تولیدی تا پرواز به فضا طی کرده است. او هرگز از مقاومت در برابر کلیشه‌ها هراس نداشته و همیشه مسئولیت‌پذیر بوده است."

می گوید همین موضوع منبع الهامش برای تهیۀ آهنگ تازه‌اش در روز هشتم مارس ۲۰۲۰ در جریان یک سفر هنری بوده، ولی یک سال بعد برای نخستین بار آن را اجرا کرده است.

پرداختن به موضوع زنان تحول تازه‌ای در فعالیت هنری او نیست. وی به عنوان یک کنشگر حقوق زنان در روسیه شناخته می‌شود. دو سال پیش به راه‌اندازی نرم‌افزاری برای تلفن‌های همراه با نام "سلسله" برای زنان قربانی خشونت کمک کرد. در نماهنگی با نام "مادر" هم موضوع زن‌آزاری در روسیه را مطرح کرد. پارسال او نخستین سفیر حسن نیت کمیسریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان از روسیه شد.

منبع: BBC 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی