|

سید احمد سیدی: حقوق بازنشستگان حدود ۱۳۰ درصد افزایش خواهد یافت

مدیر کل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: میانگین حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی استان براساس طرح همسان سازی بین ۳۹ تا ۴۳ میلیون ریال می رسد.

لینک کوتاه کپی شد

سید احمد سیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این در حالیست که تا قبل از اجرای طرح همسان سازی حقوق، میانگین دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با ۲۰ سال سابقه و دو فرزند و همسر حدود ۱۶ میلیون ریال بود و با همسان سازی حقوق در دو نوبت مردادماه ۹۹ و همسان سازی و افزایش سنوات سال ۱۴۰۰ به حدود ۳۹ میلیون ریال و بازنشستگان با ۳۰ سال سابقه نیز با اعمال این قانون از ۱۶ میلیون  و ۷۰۰ هزار ریال اسفندماه سال ۹۸ به  به ۴۳ میلیون ریال در سال جاری  می رسد.

مابه التفاوت  حقوق در اردیبهشت ترمیم می شود

وی اضافه کرد: در مجموع با اجرای احکام حقوقی ۱۴۰۰ که اردیبهشت ماه سال جاری براساس ابلاغیه سازمان تامین اجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صادر می شود، حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی استان خراسان شمالی حدود ۱۳۰ درصد افزایش خواهد یافت. سیدی اظهار داشت: برخی از بازنشستگان به دلیل مشکل فنی احتمال می رود که در مرحله جدید اجرای همسان سازی، مبلع کمتری از رقم پیش بینی دریافت کرده باشند که در اردیبهشت مابه التفاوت  حقوقشان ترمیم و پرداخت خواهد شد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان خراسان شمالی گفت: همچنین مستمری بگیران حداقل بگیر که میزان دریافتی حقوق آنها با دو مرحله اجرای قانون همسان سازی و افزایش حقوق سنواتی سال جاری کمتر از حدود ۷۵ درصد باشد، حقوشان قطعا ترمیم و به این میزان افزایش خواهد رسید. سیدی خاطرنشان کرد: همچنین حق عائله‌مندی و حق اولاد کلیه مستمری‌بگیران واجد شرایط، همانند بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی طبق  بند (۴) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری تأمین و پرداخت خواهد شد.

به گفته وی طرح همسان سازی قانون برای تمام ۱۹ هزار و ۸۵۰ نفر از بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی استان خراسان شمالی که ۶۵ درصدشان را آقایان و ۳۵ درصد دیگر را بانوان تشکیل می دهند، اجرا خواهد شد.
در استان خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفری حدود ۷۰ درصد از پوشش بیمه ای تامین  اجتماعی و مابقی از حمایت سایر بیمه ها برخوردار هستند.

منبع: ایرنا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • Ali Dp ارسالی در

    چرا دوست دارید اینقدر خود شیرین کنید اولاً کدام ۱۳۰درصد عائله مندی،حق مسکن و... را جمع میکنید بعد میگی ۱۳۰درصدبعد چهار سال حقوق بازنشستگان را نادیده گرفته و کمتر از تورم دادید و از جیب بازنشسته برداشتی حالا بوق و کرنا می‌کنی ۱۳۰درصدچرا نمیگی با ریخت و پاشها وحقوقهای نجومی ما کارکنان سازمان پولی برای حداقل بگیران باقی نمی‌ماند و مجبوریم آنها را زیر خط فقر نگه داریم و باید مارا حلال کنند.دوما افزایش متوسط بگیران با توجه به دو نوبت همسان‌سازی کمتر از چهل درصد اضافه کردیم و آنها هم ما را حلال کنند چون سی سال با بیمه پردازی بالا حال با توجه به اولویت‌های حقوق خودمان نتوانستیم حق و حقوق آنها را با توجه به تورم این چند ساله جبران کنیم و امروز دریافتی آنان هم زیر خط فقر است..

  • ناشناس ارسالی در

    آقای سیدی این قانون رسیدن حقوق بازنشسته به ۷۵ در صد ارزش ریالی زمان برقراری مستمری از کجا در آوردید و به بازنشستگان تحمیل می کنید و با افتخار حمایت از بازنشستگان می کنید سالها ست حداقل دستمزد براساس تورم واقعی افزایش نیافته و حداقل دستمزد در پایین تر ین سطح از سبد معیشت قر ار دارد و به نسبت سایر سطوح مزدی نیز متاثر از حداقل متضرر گردیده و از طرفی در افزایش های سالانه نیز با نرخ پایین تری از حداقل افزایش داده شده و مع الوصف ارزش ریالی حقوق ها با افزایش کامل نه ۷۵ درصدی مد نظر شما و سازمان ، نمی تواند معادل ارزش و قدرت خرید حقوق دریافتی در حداقل ۱۰ سال گذشته باشد بدین ترتیب آیا انصاف است که از حداقل حقوق متعلقه ۲۵ درصد کم شود

  • بازنشسته تامین اجتماعی ارسالی در

    ما با الفاظ بازی نکنبم شما همان ضرایب سنواتی را به پایه حقوق اضافه کنید وبعد همسان سازی را بر اساس ضریب حاصل از نسبت دریافتی به حداقل حقوق در زمان بازنشستگی به پایه حقوق اضافه کنید

  • بیژن ارسالی در

    فردی که دراسفند 98 تقریبا 1680 میگرفته والان داره با 2 تا بچه وعائله مندی 4300 میگیره بیشتراز 130 درصد افزایش داشته...فقط 4300 رو بر 1680 با ماشین حساب تقسیم کن میشه 2.55 یعنی 155 درصد افزایش داشته درهمسان سازی 1400 سایر سطوح اشتباه محاسبه شده بیشتر 55 درصد افزایش نداشتند........................

  • بازنشسته تامین اجتماعی ارسالی در

    این ۱۳۰ درصد که میگویید نسبت به چه مبنا حقوقی است. فقط میگوید که ۱۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است ولی نمی گویید نسبت به چه پایه ای

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی