|

حقوق بازنشستگان خراسان شمالی 130درص افزایش یافت!

حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی استان به صورت میانگین حدود ۱۳۰ درصد افزایش یافت.

لینک کوتاه کپی شد

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی با اشاره به اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان استان، گفت: حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی استان به صورت میانگین حدود ۱۳۰ درصد افزایش یافت.

سید احمد سیدی صبح سه شنبه در نشست خبری که در سازمان تأمین اجتماعی خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: ۳۸ درصد جمعیت کل استان تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان شمالی ادامه داد: ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر مستمری بگیر در استان داریم؛ همچنین بیش از ۱۰۰ هزار نفر بیمه هستند که با احتساب افراد تحت تکفل به بیش از ۳۰۰ هزار نفر می‌رسد.

وی در ادامه به متناسب سازی حقوق بازنشستگان اشاره داشت و افزود: مرحله اول متناسب سازی در مرداد سال گذشته و مرحله دوم در فروردین سال جاری اتفاق افتاد و به این ترتیب حقوق فردی با سابقه ۳۰ سال، از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.

سیدی تصریح کرد: در مجموع با اجرای احکام حقوقی ۱۴۰۰ که اردیبهشت ماه سال جاری بر اساس ابلاغیه سازمان تأمین اجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صادر می‌شود، حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی استان خراسان شمالی به صورت میانگین حدود ۱۳۰ درصد افزایش خواهد یافت.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان شمالی بیان داشت: برخی از بازنشستگان به دلیل مشکل فنی احتمال می‌رود که در مرحله جدید اجرای همسان سازی، مبلغ کمتری از رقم پیش بینی دریافت کرده باشند که در اردیبهشت ما به مابه‌التفاوت حقوقشان ترمیم و پرداخت خواهد شد.

وی اعتراض فعلی مستمری بگیران را شامل بخش سایر سطوح دانست و افزود: حداقلی بگیرها مشکلی در این خصوص ندارند.

سیدی اضافه کرد: امیدواریم در اردیبهشت فرمول جدید حقوق پرداختی به سایر سطوح مشخص شود تا اعتراض این گروه نیز رفع شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان شمالی با اشاره به اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان، گفت: پیش از اجرای این طرح ماهانه ۳۲ میلیارد تومان به مستمری بگیران استان پرداخت می‌شد که اکنون این عدد به ۷۶ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی در انتها گفت: مبلغ حقوق به میزان دستمزد و حق بیمه پرداختی مرتبط است لذا اکنون حقوق‌های بالای ۱۸ میلیون تومان نیز در استان پرداخت می‌شود.

منبع:مهر

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی