|

تصویب تعطیلی سراسری ۵ روزه کشور

25 تا 30 مرداد کشور تعطیل است

shayanews

امروز ستاد ملی کرونا علی رغم مخالفت هفته گذشته با تعطیلی سراسری با تعطیلی 5 روزه موافقت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه اجتماعی- ستاد ملی مقابله با کرونا از روز دوشنبه ۲۵ تا شنبه ۳۰ مردادماه را تعطیل اعلام کرد.بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و در جهت مدیریت خیز پنجم بیماری در کشور، از روز دوشنبه ۲۵ مرداد تا شنبه ۳۰ مردادماه تعطیل اعلام شد.

به گزارش «شایانیوز»، با توجه به وضعیت بحرانی کشور در زمینه کرونا، محدودیت‌های جدید کرونایی در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا وضع شد.

پیش از این پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای برای کنترل پیک پنجم از سوی وزیر بهداشت و جمعی از متخصصان وکارشناسان سلامت مطرح و در عین حال تاکید شده بود که "اگر قرار باشد تعطیلی مانند دفعه قبلی باشد که فقط کارمندان دولت نیامدند، اما همه جا باز بود و نظارتی نبود، فایده‌ای ندارد."

کارشناسان سلامت برا این نکته تاکید دارند که تعطیلی سراسری برای کنترل تاخت و تاز پیک فعلی بیماری در کشور موثر خواهد بود؛ تعطیلی که بتواند بار انتقال ویروس را در جامعه کاهش دهد، به طوری که علاوه بر کارمندان و کارکنان دولتی، راه‌ها و رستوران‌ها و پاساژها و... نیز  شامل این تعطیلی ها باشد.

جزییات تصمیمات امروز ستاد ملی مقابله با کرونا متعاقبا اعلام می‌شود.

این در حالی است که، سه شنبه با با ورود کشور به مرحله قرمز  پیشنهاد تعطیلی در ستاد ملی کرونا با هیچ رای موافقی رد شد.

روح اله جمعه ای مشاور وزیر کشور در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: کما فی السابق؛ هرگونه تصمیمی در ستاد ملی کرونا به اتفاق آرا تصویب می‌شود و نظرات فردی و بخشی ملاک تصمیم جمعی نیست.

وی در این توئیت افزوده است: پیشنهاد تعطیلی نیز ابتدا در قرارگاه مورد بحث قرار گرفت و سپس در ستاد ملی کرونا با حضور رئیس جمهور محترم، با توجه به شرایط فعلی بدون هیچ مخالفتی، عدم تعطیلی تصویب شد."

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی