|

اکران دیدن این فیلم جرم است در سینماهای تمامی شهرهای با وضعیت زرد

دیدن این فیلم جرم است کی اکران می شود؟

بالاخره زمان اکران فیلم دیدن این فیلم جرم است سیاسی ترین فیلم دهه نود سینمای ایران مشخص شد.

لینک کوتاه کپی شد

فیلم‌ سینمایی دیدن این فیلم جرم است به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه و کارگردانی رضا زهتابچیان از چهارشنبه ۱۷ دی ماه به طور همزمان در سینماهای ۱۹ استان کشور توسط مؤسسه پخش بهمن سبز اکران می‌شود.

خلاصه داستان دیدن این فیلم جرم است

دیدن این فیلم جرم است، یکی از فیلم‌های سیاسی جشنواره سی و هفتم است که با روایت رضا زهتابچیان در مقام کارگردان ساخته شد. تمام بازیگران به کارگردانی اعتماد کردند که نخستین تجربه‌اش را پشت سر می‌گذاشت. خلاصه داستانی که عوامل در اختیار رسانه‌ها قرار داده‌اند از نزدیک شدن صدای آژیر پلیس خبر می‌دهد و یک خواسته کوچک که به گروگان‌گیری بزرگ فیلم ختم شد.

بازیگران فیلم دیدن این فیلم جرم است

این فیلم با هنرنمایی امیر آقایی، لیندا کیانی، حسین پاکدل، حمیدرضا پگاه، محمود پاک نیت، احسان امانی و نقش‌آفرینی مهدی زمین‌پرداز، طبق ادعای سازندگانش سیاسی‌ترین فیلم دهه نود سینمای ایران است که پس از نمایش در جشنواره فیلم فجر سی و هفتم با واکنش‌های گسترده و متفاوتی روبرو شده و سپس به مدت یک سال به محاق توقیف رفت.

بیشتر بخوانید: فیلم های ممنوعه گلشیفته فراهانی + ویدیو

 

اکران فیلم در سینماهای شهر های با وضعیت زرد

در آستانه اکران فیلم سینمایی دیدن این فیلم جرم است از پوستر اصلی این فیلم نیز که توسط دانیال فرخ طراحی شده است، رونمایی شد. هم اکنون سینماهای تمامی شهرهای با وضعیت زرد بازگشایی شده و سینماهای استان تهران، فارس و مازندران نیز بلافاصله پس از بهبود نسبی بیماری کرونا در این مناطق به جمع اکران فیلم دیدن این فیلم جرم است اضافه خواهند شد.

مقایسه دیدن این فیلم جرم است با آژانس شیشه ای

حسین دهباشی، مستندساز و فعال سیاسی، درباره این فیلم نوشته است: «دیدن این فیلم جرم است قرائتی تبلیغی و جذاب است از آنچه آتش به اختیار نامیده می‌شود. گرچه اولش مخاطب عادی را می‌گریزاند اما بعد چنان داستان نفس‌گیری دارد که به سختی می‌توان پلان بعدی را پیش‌بینی کرد. به جهت ساختار سینمایی خیلی خوب و به لحاظ فیلم اول کارگردان فوق‌العاده است.» فیلم رضا زهتابچیان را از نظر مضمون و حساسیت سیاسی با فیلم «آژانس شیشه‌ای» مقایسه کرده‌اند و در این میان برخی معتقدند «دیدن این فیلم جرم است» حتی از فیلم ابراهیم حاتمی‌کیا هم جسورتر است.

منبع: مهر، ایرنا

 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی