|

اجناس گران قیمت

گران قیمت ترین مجسمه های جهان در حراجی

این هنرمند سوئیسی با تحقیقات فلسفی درمورد شرایط انسان پس از ویرانی جنگ جهانی دوم، دست به ساخت این مجسمه141.3 میلیون دلاری زد و دیگر آثار…

لینک کوتاه کپی شد

مهارت های هنری بشر به دوران پارینه سنگی و زمانی باز می گردد که نخستین نقاشی ها بر دیوار غارها کشیده و نخستین مجسمه های سنگی، ساخته شدند. 

خانه های حراج کریستی و ساتبی طی قرن ها و سالیان طولانی این آثار هنری را  نگهداری و جمع آوری کرده و خریداران و فروشندگان را گرد هم آورده تا در مزایده های نفس گیر و هیجان انگیز به رقابت تنگاتنگ با یکدیگر بپردازند.

در حالیکه بازار هنر در کنار شرایط اقتصادی فراز و نشیب های گوناگونی را طی می کند، این دو خانه حراج معروف در دهه های اخیر، رکرود قابل توجهی از فروش را به دست نیاورده اند و این درحالی است که بعضی از حراجی های بزرگ جهان به رکورد های بالایی در فروش، دست یافته اند. 

در این راستا باید گفت که یکی از گران ترین آثار هنری فروخته شده در حراجی، نقاشی لئوناردو داوینچی از سالواتور موندی است که با هزینه باور نکردنی 450.3 میلیون دلار، فروخته شد. 

در اینجا به معرفی گران قیمت ترین مجسمه هایی که تا کنون در حراجی های بزرگ فروخته شده اند، می پردازیم.

1. مجسمه L'Homme au doigt (اشاره به انسان یا مرد) توسط آلبرتو جاکومتی در سال 1974 

این مجسمه برنزی نقاشی شده با ارتفاع شش فوت در سال 1970 ساخته شد. کارشناسان، این مجسمه را یک اثر هنری در سطح جهان می دانند و نسخه های دیگر آن نیز در گالری تیت لندن وموزه هنرهای مدرن در نیویورک وجود دارد. 

این هنرمند سوئیسی با تحقیقات فلسفی درمورد شرایط انسان پس از ویرانی جنگ جهانی دوم، دست به ساخت این مجسمه141.3 میلیون دلاری زد و دیگر آثار او نیز با مبالغی بیش از 100 میلیون دلار به فروش رفته است. 

200507120621-01-expensive-sculptures-at-auction-full-169

2. مجسمه استیل خرگوش ضد زنگ توسط جف کونز 

افراد آشنا با آثار جف کونز در بیشتر دور همی هایشان ابتدا یا درمورد عشق و یا درمورد نفرتشان به او و برخی آثارش صحبت می کنند چرا که به طور مثال، بعضی از آنان این مجسمه را یک اثر جالب و نوستالژیک و بعضی دیگر آنرا یک اثر خنده دار و بی حاصل می دانند. در واقع، این مجسمه استیل ضد زنگ 91 میلیون دلاری، یک کپی از اسباب بازی بادی خرگوش در سال 1980 توسط هنرمندی بود که خود قبلا دلال سهام بود. 

همچنین به علت نقطه نظرهای متناقض گوناگون درمورد این هنرمند، منتقد هنری نیویورک تایمز روبرتا اسمیت، پس از فروش این اثر در حراج، مقاله ای به عنوان "خاتمه نفرت از جف کونز" را منتشر کرد و در این باره نوشت؛ " این هنرمند برجسته نحوه نگرش ما به جهان را تغییر داد و همین موضوع برای ستایش کردن او کافی است".

christies

3. مجسمه La jeune fille sophistiquee توسط کنستانتین برانکسی

فروشنده این اثر در سال 1955 به طور مستقیم آنرا از برانکوسی خریداری کرد. 

این هنرمند در ساخت این مجسمه 71.2 میلیون دلاری، از آثار افرادی همانند لویی آرگان و آزرا پوند الهام گرفت و نکته جالب این است که در دو دوره زمانی مختلف عاشق هر دوی این زنان شده بود. 

http___cdn.cnn.com_cnnnext_dam_assets_200427102638-05-expensive-sculptures-at-auction

4. مجسمه Tete  توسط آمادئو مودیلیانی

این هنرمند از لحاظ خلق آثار منحصربه فرد و خلاقانه با هنرمندان معاصری همانند برانکوسی و ماتیس بسیار متمایز است. مجسمه تته، اثری خاص و جذاب است و از حدود 25 سنگ تراشیده تشکیل شده است. با نگاه کردن به این مجسمه 70.7 میلیون دلاری که در بین سال های 1911 تا 1914 ساخته شده، در واقع می توانیم همزمان قدرت، ابهت و آرامش را از آن، احساس کنیم. 

http___cdn.cnn.com_cnnnext_dam_assets_200427102705-10-expensive-sculptures-at-auction

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی