|

ترفندای خونگی تازه نگهداشتن سبزی خوردن؛ اینجوری سُفرت با زمرد سبز تزیین کن

تازه موندن سبزی راهکار داره و همینطوری نمیتونین سبزی خوردن رو واسه مدت طولانی سالم و جوون نگهدارین. اینجا ترفنداشُ بهتون میگیم.

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- تا به اینجا ترفندای خونگی بسیاری برای فریز کردن موز و راهکارهای تازه نگهداشتن بامیه آموختین. حالا بهتره به ترفند نگهداری از خوشمزه ترین و همیشگی ترین خوردنی کنار غذا که باعث میشه حسابی به اشتها بیاین، بپردازیم که اون چیزی نیس جز سبزی خوردن.

سبزی تو سفره های ما ایرانی ها جایگاه ویژه ای داره، ولی خیلی از خانوما واسه تازه نگه داشتنش با مشکل مواجه میشن و معتقدن سبزی خیلی زود حال خرابی به خودش میگیره، در حالی که اینطور نیست. برای اینکه بتونین سبزی رو عین روز اولش تر و تازه نگه دارین، بهترین راه استفاده از روش اصولی هست که ما میخوایم اینجا به شما یاد بدیم. پس با ما همراه باشید.

از پلاستیک واسه جوون موندن سبزی استفاده کنین!

یکی از روش هایی که به کمک اون میتونین سبزی ها رو تا یک هفته خیلی تازه نگهدارین، اینه که بخش ساقه سبزی رو توی آب بذارین و برگ هاش رو با پلاستیک بپوشونید. واسه اینکه پلاستیک رها نشه و هوا به سبزی ها نخوره تا خرابی زودرس اتفاق بیفته، دور پلاستیک رو با کش ببندین.

علاوه بر این اگه لیوانی یا ظرفی دارین که میتونین با گذاشتن درب روی اون مانع رسیدن هوا بهش بشید، پس همین کارو کنین که همچون پلاستیک سبزی رو تازه نگه میداره.

f

s

سبزی ها رو کاغذ پیچ کن ببین چی میشه!

همونطور که میدونن دلیل پلاسیده شدن زودهنگام سبزی، در معرض هوا بودن اوناس. حالا اگه از ترفندی استفاده کنین که بدون رسیدن هوا بهش، اون رو در یخچال قرار بدین پس اصل مطلبُ ادا کردین. واسه این کار برگ های سبزی رو لای کاغذ رطوبت گیر بذارین و با کاغذ پیچ کردن کامل اونا، مانع از رسیدن هوا به درون کاغذ بشید و واسه حفظ رطوبت توی کیسه پلاستیکی هم قرارش بدین و اینطوری تا پنج روز سبزی ها رو تازه و جوون نگه خواهی داشت.

y

l

پیشگیری هایی که سبزی رو سرحال نگه میدارن

برای اینکه بتونین سبزی رو تا مدت طولانی تازه نگه دارین بهتره از همون ابتدا که سبزی رو میخرین، اصولی رو رعایت کنین که قراره اینجا بهتون بگیم:

1. اولین راهی که برای تازه نگه داشتن سبزی باید مدنظر قرار بدین، اینه که به محض خریدن سریع پاکشون کنین. چون هر چقدر هم سبزی ها رو از جای خوب و مطمئنی خریداری کرده باشین، قطعا بعضی از سبزی ها مثل تره دچار زردی شدن که با پاک کردن سریع اونا، میتونین از  انتقال این زردی به سبزی های دیگه جلوگیری کنین.

2. برای شستن سبزی ها حتما از آب سرد استفاده کنین و اینو بدونید که آب دما بالا دشمن سبزی تازه اس و چروکیدگی سریع اونا رو به ارمغان خواهد داشت.

3. الان نوبت به ضدعفونی کردن سبزی ها میرسه که توصیه ما بر آن است که از مواد ضدعفونی کننده طبیعی مثل سرکه یا نمک بدین منظور کمک بگیرین تا جوون موندن سبزی رو تضمین کنه. استفاده از مایع ظرفشویی یا مواد ضدعفونی کننده ای که در بازار موجوده، باعث کاهش زمان تازه موندن سبزی خوردن میشه.

4. موقعی که دارین سبزی ها رو ضدعفونی میکنین، حواستون باشه که بیشتر از 10 دقیقه سبزی ها در مواد نمونن. زیرا هر چه بیشتر تو مواد باشن، زمان تازه موندن اونا نیز کوتاهتر میشه.

q

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی