|

رازهای آرایش پوست های خشک

ترفندهای آرایشی برای پوست های خشک؛ دیگه نگران پوسته شدن پوستت بعد از زدن پنکیک نباش

آرایش پوست های خشک

آرایش پوست خشک به خاطر ویژگی‌ های این نوع از پوست، کمی سخت‌ تر است و فقط با رعایت نکات زیر می‌ توانید آرایشی یکدست و بی‌ نقص داشته باشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اگر پوست خشکی دارید حتما می‌ دانید که آرایش کردن پوست خشک و زیرسازی آرایش برای این از پوست چقدر می‌تواند سخت باشد . شاید شما هم با مشکل پوسته شدن صورت هنگام آرایش رو به رو شده باشید و یا متوجه شده باشید که در پوست خشک آرایش به خوبی جذب نمی‌شود و در مناطقی از پوست که خشک‌تر است، محصولات آرایشی به اصلاح می‌ ماسند یا پوسته پوسته می‌ شوند . آرایش پوست خشک نیز دارای اصولی است که رعایت کردن آن به شما کمک می‌ کند تا بتوانید بدون نگرانی از بین رفتن یا پوسته شدن لوازم آرایش روی صورتتان، میکاپ بی نقص و درخشان داشته باشید.

پوست خشک به دلایل مختلفی ایجاد می‌ شود؛ علاوه بر دلایل ژنتیک، زندگی در مناطق سرد و خشک، دهیدراته شدن بدن، مصرف سیگار و دخانیات، نور آفتاب و استفاده بیش از حد از صابون و شوینده های صابونی باعث خشکی و آسیب پذیری پوست هستند. در ادامه این مقاله با آرایش مناسب پوست های خشک آشنا خواهید شد پس با ما همراه باشید.

آرایش پوست خشک

آرایش پوست خشک

صورت خود را با شستشو آماده میکاپ کنید

شاید برایتان جالب باشد که بدانید پوست های خشک نیاز به مراقبت همیشگی و دائمی دارند و شما باید حتما در طول روز و یا قبل از آرایش صورت روتین مناسب پوست خود را داشته باشید. فرقی نمی کند که چه نوع پوستی دارید برای داشتن پوستی صاف و تمیز حتما باید قبل از آرایش صورت خود را بشویید فقط دقت کنید که برای شستن صورت از شوینده‌ های مخصوص پوست خشک استفاده کنید. شوینده‌ هایی که برای پوست‌ های نرمال و چرب تهیه می‌ شوند، معمولا قوی‌ تر هستند و ممکن است باعث خشک‌ تر شدن پوست‌ تان شوند.

آرایش پوست خشک

از آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنید

بعد از شستن صورت، پوست را با مرطوب‌ کننده‌ های مناسب، آبرسانی کنید. بیشتر از همه بر قسمت‌ های خشک‌ تر پوست تمرکز کنید. برای بیشتر افراد نواحی اطراف بینی و بین دو ابرو، خشک‌ تر از بقیه قسمت‌ های پوست است. دقت کنید که از مرطوب کننده های چرب و قوی استفاده کنید تا آنهایی پایه آبی دارند و بصورت دورانی تا جذب شود دستتان را روی پوست خود ماساژ دهید.

آرایش پوست خشک

پرایمر بزنید؛ زیرساز مناسب پوست های خشک را بشناسید

پرایمر نوعی ژل یا کرم مخصوص برای قبل از آرایش است. پرایمر در واقع زیرساز آرایش محسوب می‌شود و پوست را برای پذیرش مواد آرایشی آماده می‌کند و همچنین باعث صاف‌ تر شدن پوست می‌ شود. استفاده از پرایمر برای پوست های خشک بسیار مهم است زیرا باعث می شود آرایش راحت تر روی پوست بنشیند و از پوسته پوسته شدن پوست بعد از زدن پنکیک جلوگیری می کند. البته دقت کنید که در استفاده از پرایمر، زیاده‌روی نکنید. در مجموع، به اندازه یک نقطه برای چانه و بینی و یکی دو نقطه برای نواحی بزرگتر مثلا گونه و پیشانی استفاده کنید.

آرایش پوست خشک

چه نوع پودر و کانسیلری برای پوست های خشک استفاده شود؟

کرم پودرهای مخصوص پوست‌ های خشک، بیشتر از بقیه کرم‌ پودرها خاصیت مرطوب‌ کنندگی دارند پس اگر قصد زدن کرم پودر را دارید برای پوست های خشک حتما از این نوع استفاده کنید. این کرم ها در نتیجه باعث می‌ شوند که پوست شما نرم‌ تر و لطیف تر باشد و تا زمانی که آرایش دارید پوست‌ تان را آبرسانی و تغذیه می‌ کنند. کرم پودرها انواع مختفی دارند ولی به طور کلی به دو دسته مایع و پودری تقسیم می شوند؛ برای پوست های خشک نوع مایع و برای پوست های چرب نوع پودری مناسب تر است. در انتها می توانید با استفاده از هایلایترهای مایع، به چهره‌تان طراوت بدهید؛ برای زدن هایلایتر بهتر است از انگشت استفاده کنید.

آرایش پوست خشک

آرایش پوست خشک

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی