|

بهترین سینمایی ها با عباس کیارستمی

پنج سینمایی خارق العاده با عباس کیارستمی که مو به تنت سیخ میکنن؛ اینا هرگز قدیمی نمیشن!

abbas kiarostami

عباس کیارستمی یکی از مهم ترین چهره های هنری و سینمایی کشور ماست که به همین خاطر هم باید با برترین آثار او آشنایی داشته باشیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خانه دوست کجاست؟ جمله ای آشنا و خاطره انگیز برای همه ایرانی ها. خانه دوست کجاست سینمایی که خودش را دوخت به فرهنگ ایران و تاریخ سینمای ایران برای ابد؛ و عباس کیارستمی که آن را ساخت و نه تنها یک هنرمند بلکه یک الگو، یک معلم و یک پیشرو برای همه هنردوستان ایران شد، برای آن هایی که به دنبال درخششند، درخشش یک ذهن پاک، درخشش یک هنر و خلق یک اثر. عباس کیارستمی برای اهل دلان بسیار بیشتر از یک انسان معمولی بود و هست مشخص است که کسی با چنین وجنات به این راحتی ها نخواهد مرد حتا اگر خروار ها خاک روی جسمش ریخته باشند همچنان روحش در جای جای هنر به پرواز در می آید.

به گزارش شایانیوز، طبیعتا خانه دوست کجاست آنقدر شهره هستند که نیازی به معرفی نداشته باشند اما آثار بی نظیر عباس کیارستمی به این سینمایی ختم نمی شود و به همین خاطر هم در ادامه نگاهی می اندازیم به پنج سینمایی معروف و بی نظیر این کارگردان گرانقدر.

عباس کیارستمی

1.گزارش – 1356

بنا به نظر سنجی منتقدان و نویسندگان ماهنامه سینما این فیلم سینمایی یکی از بهترین آثار تاریخ سینمای ایران می باشد که دیدن آن بسیار لذت بخش و زیباست. گزارش سعی دارد تا تصویری از زندگی طبقه متوسط و مدرن جامعه ارائه دهد که البته چندان تصویر مثبتی نیست، درواقع عباس کیارستمی سعی دارد تا دیدگاه منفی نگرانه خود نسبت به مدرنیزاسیون را در این سینمایی به تصویر بکشد.

2.کلوز آپ – 1368

اگر قرار باشد لیستی از بهترین سینمایی های تاریخ، نه تنها تاریخ سینمای ایران بلکه سینمای دنیا تهیه کنیم بدون شک سینمایی درام، رئال و مستند گونه عباس کیارستمی یکی از بهترین هاست که نمی شود نادیده اش گرفت. کلوز آپ یک داستان صد در صد واقعی است و حتا بسیاری از افرادی که در آن نقش آفرینی کرده اند شخصیت های حقیقی ای هستند که در این فیلم نیز نقش آفرینی می کنند.

عباس کیارستمی

3.طعم گیلاس – 1376

بدون شک یکی از معروف ترین و افتخار آمیز ترین آثار سینمایی ایران، طعم گیلاس عباس کیارستمی می باشد که در سال 1997 جایزه نخل طلای جشنواره فیلم کن را نیز به دست آورد. فیلم مینیمالیستی ای که در سال 2009 مجله تایم آن را به عنوان یکی از ده سینمایی برتر راه یافته به جشنواره کن معرفی کرد. در طعم گیلاس همه چیز ساده است و همه چیز همه ساده به نظر میرسد البته ظاهرا!

4.ده – 1380

سینمایی ده به معنای واقعی کلمه یک سینمایی مکالمه محور است به عبارت دیگر قرار نیست که با اتفاقی دور از انتظار و هیجانی رو به رو شوید و صرفا شاهد زنی هستید که در ده سکانس با پنج فرد متفاوت وارد مکالمه می شود، همین و بس؛ اما همین روایت ساده و بدون اتفاق به زیبایی هر چه تمام تر تصویری از یک زن امروزی یا شاید بهتر است بگوییم قرن بیست و یکمی ایران را به تصویر می کشد.

عباس کیارستمی

5.مثل یک عاشق – 2012

سینمایی مثل یک عاشق با تمامی آثاری که در بالا معرفی شد فرق دارد. مثل یک عاشق فیلمی ژاپنی فرانسوی است که معلوم نیست خوشتان بیاید یا نه و درست همان طور که منتقدان را در دو جبه مخالف قرار داد شما را هم ممکن است در چنین موقعیتی بگذارد اما باید بدانید که مثل یک عاشق سینمایی ای عجیب و دور از انتظار است پس ارزش تماشا کردن دارد.

به نظر شما چه سینمایی های دیگری باید در این لیست قرار بگیرند؟ نظرات و پیشنهاداتتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر به تماشای فیلم و سریال علاقه دارید صفحه سریال و سرگرمی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی