|

گوشی سامسونگ بهتره یا آیفون؟ یه عمر سرمون کلاه گذاشتن و واسه خرید اشتباهی صف بستیم!

یکی از بحث های همیشگی بین کاربرا این هست که سامسونگ بهتره یا آیفون که در این مقاله براتون این سوال رو پاسخ دادیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا بازار گوشی یه طوری شده که از کوچیک و بزرگ همه گوشی دارن و شما نمیتونید یه نفر رو پیدا کنید که با گوشی غریبه باشه البته که شاید بعضی ها مخالف استفاده از گوشی های هوشمند باشن و به یه گوشی ساده که کارشون رو راه بندازه و برای تماس و ارسال پیام استفاده بشه اکتفا کنن و اونطور که باید و شاید در بند این موضوع نباشن که الان بهترین گوشی موجود در بازار رو توی دستشون داشته باشن ولی با توجه به قیمت های بالا و کیفیت های متفاوت هر کسی دوست داره که هزینه های صرف شده رو برای یه گوشی خوب بذاره که در این راستا برای خیلی ها سوال هست که سامسونگ بهتره یا آیفون؟

خب شاید این سوال یه مقدار پیش پا افتاده به نظر برسه ولی مسلما این روزا برای خیلی ها سوال باشه این موضوع چرا که این دو کمپانی هر روز با هم ر حال رقابت هستن و حتی خودشون دست از این برتری پیدا کردن برنمیدارن چه برسه به کاربرا برای همین موضوع هست که خیلی از کاربرا به دنبال یافتن پاسخ این سوال که سامسونگ بهتره یا آیفون هستن و خب در برخی از مواقع هم یه عده که فن باشن بدون فکر کردن و چشم بسته برند محبوب خودشون رو بهتر میدونن ولی ما امروز سعی کردیم که در طول این مقاله با بررسی قطعات این دو گوشی جواب منطقی تری به این سوال که سامسونگ بهتره یا آیفون بهتون بدیم، پس با ما باشید.

سامسونگ بهتره یا آیفون

سامسونگ بهتره یا آیفون؟

در خصوص این موضوع که سامسونگ بهتره یا آیفون باید بگیم که هر کدوم از برند ها به خوبی تونسته که قابلیت های بالایی ارائه بده و مخاطب های زیادی داشته باشه ولی در ساده ترین موضوع در خصوص این که کدوم یک از این دو برند پر طرفدار هست باید بگیم از اون جهت که سامسونگ هم گوشی های میان رده و هم ارزون تولید میکنه در مقابل گوشی های پرچمدارش بنابراین مصرف کننده های بیشتری داره و در نهایت طرفدارهاش هم بیشتره ولی خب آیفون تنها گوشی های پرچمدار روانه ی بازار میکنه و هر ساله هم چند نسخه ی محدودد داره و با توجه به قیمت بالایی که داره مناسب استفاده ی یه سری از اقشار خاص جامعه هست.

حالا ما برای دونستن این موضوع که سامسونگ بهتره یا آیفون دو مدل از گوشی های پرچمدار از هر دو برند رو که خب آخرین نسخه ها هم نیستن رو با هم مقایسه کردیم تا یه فلش بک بزنیم به عملکرد این دو برند از گذشته، گوشی های مورد بررسی ما و مدل S21 ULTRA سامسونگ و 12Pro Max آیفون هست که در ادامه یه سری از ویژگی های این محصول رو از نظر کارایی و کیفیت با هم مقایسه میکنیم.

سامسونگ بهتره یا آیفون

از نظر طراحی این دو گوشی سامسونگ بهتره یا آیفون؟

هر کسی از نظر طراحی گوشی به دنبال یه سری از استاندارد ها برای خودش هست تا به قولی گوشی اونطور که باید و شاید خوش دست باشه و مورد پسند واقع بشه که در این راستا هر دو کمپانی از گذشته تا به امروز تلاش های بسیاری کردن؛ گوشی های آیفون که همیشه از نظر طراحی خوبشون مطرح بودن و این به علت استفاده از مواد فولاد ضد رنگ در بدنه ی این گوشی ها بوده و استفاده از گوریلا گلس در قسمت پشت گوشی  یکی از دلایلی بوده که باعث شده این برند از خوشنام ها در خوش دست بودن و طراحی خوب شناخته بشه. همچنین از دیگر ویژگی هایی که این گوشی رو در طراحی خاص کرده ضد آب بودن اون هست.

اگر دقت کرده باشید گوشی های تولید شده توسط سامسونگ در طراحی که دارن نسبت گوشی های آیفون متفاوت تر هستن در نسخه ی S21 Ultra سامسونگ از یه فریم آلومینیومی استفاده کرده و پشت و جلوی گوشی رو هم با استفاده از  گوریلا گلس  محافظت کرده و ضد آبه و با این حساب میشه گفت که ضخامت گوشی های تولید شده توسط سامسونگ در مقایسه با آیفون بیشتره و به همین خاطر میشه گفت که آیفون خوش دست تره.

سامسونگ بهتره یا آیفون

از نظر سیستم عامل سامسونگ بهتره یا آیفون؟

خب میدونید که سیستم عامل سامسونگ ها اندروید هست و آیفون IOS، در کل سیستم عامل گوشی ها باعث برقراری تعامل کاربر با گوشی میشن یعنی در صورتی که یه نفر از سواد کمی برخوردار باشه و یا سن و سال بالایی داشته باشه در صورت پیچیده بودن سیستم عامل برقراری ارتباط و کار با گوشی برای فرد سخت خواهد بود. سیستم عامل آیفون اصلی ترین تفاوت های اون با دیگر گوشی ها هست چرا که این سیستم عامل اختصاصی هست و به همین خاطر طرفدارهای زیادی داره. از ویژگی های این سیستم عامل میشه به امنیت خیلی بالای اون اشاره کرد که با این حساب از ورود بدافزارها به گوش جلوگیری میکنه.

بگیم از اندروید که امروزه بیشتر از نصف گوشی های جهان به این سیستم عامل مجهز هستن و گوشی های سامسونگ هم از این سیستم عامل پشتیبانی میکنه و میشه اون رو یه رابط کاربری ساده به شمار آوورد که خیلی راحت دسترسی به هر چیزی رو که فکرشو میکنید رو در اختیارتون قرار میده و از دیگر ویژگی ها ی اون میشه به دسترسی راحت و نامحدود به نرم افزارها، اشتراک گذاری راحت برنامه ها با گوشی های دیگه ی اندرویدی، دانلود راحت محتوا و… اشاره کرد. با این حساب در این زمینه باید موضوعی که براتون مهم هست و انتظاری که از یه گوشی رو دارید رو مدنظر قرار بدید برای مبنای این که کدوم بهتره؟!

سامسونگ بهتره یا آیفون

از نظر دوربین سامسونگ بهتره یا آیفون؟

مسلما این روزا خیلی از افراد به دنبال یه دوربین خوب توی گوشی ها هستن که این میتونه با رزلوشن بالا و سنسورهای متفاوت اون ها در ارتباط باشه. باید در خصوص دوربین آیفون این رو بگیم که رزولوشن 12 مگاپیکسلی این محصول بسیار کیفیت بالایی داره و میشه اون رو از لنزهای حرفه ای به حساب آوورد. سامسونگ هم از اون دسته از گوشی هاست که دوربین مدل های پرچمدار اون همیشه مورد بحث بوده و مدل مورد بررسی در این مقاله برای دوربین اصلی رزولوشن 108 مگا پیکسلی داره که در مقابل مدل آیفون بیشتر هست و از نظر عکاسی کیفیت بیشتری رو ارائه میکنه.

سامسونگ بهتره یا آیفون

از نظر باتری سامسونگ بهتره یا آیفون؟

میرسیم به یکی دیگه از بخش های موجود در گوشی که باتری اون هست؛ در خصوص باتری های گوش های آیفون در بین کاربرا انتقاد های فراوانی وجود داشته و میشه عملکرد این کمپانی رو توی ساخت باتری ضعیف دونست و جالبه که در طول مدت زمان های مختلف هم برای این موضوع اونطور که باید و شاید اقدام سودمندی انجام نشده اما بگیم از باتری گوشی های سامسونگ که همیشه در خصوص باتری عملکرد خوبی رو ارائه کردن و ظرفیت بالایی دارن که همین موضوع باعث محبوبیت اون ها شده و خب جواب این که کدوم گوشی از نظر باتری بهتره کاملا مشخصه.

سامسونگ بهتره یا آیفون

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی