|

گیاهان آپارتمانی سریع الرشد / اینا هر چی بخورن سوخت نمیدن قدشون یه ماهه از تو بلندتره

در این مقاله چندتا از گیاهان آپارتمانی سریع الرشد رو بهتون معرفی کردیم که در صورت علاقمندی میتونید به سراغ نگهداری از اون ها برید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا داشتن گل و گیاه توی خونه برای ما ایرانی ها تبدیل شده به یه عادت و خیلیامون به نگهداری از این زیبارویان سبز علاقمند شدیم و دوست داریم که توی دکورمون اون ها رو داشته باشیم و با وجودشون زیبایی خاصی به فضامون ببخشیم که خب چی از این بهتر وقتی که شما میتونید با یه هزینه ی خیلی کم و ناچیز یه تغییر شگرف و فوق العاده ایجاد کنید طوری که هر کسی با دیدنش شوکه بشه مثلا با خوشگلترین گیاهان آپارتمانی گلدار نقطه ی کانونی توی چیدمان خونه ایجاد کنید و همه ی توجه ها رو به سمت اون ها جلب کنید و صد البته که به دکور رنگ و روح ببخشید چرا که رنگ های خاص اون ها میتونه بسیار شیک جلوه کنه.

البته که شاید گاهی اوقات به علت یه سری شرایط خاص بعضی ها از نگهداری از این سبزرویان خودداری کنن که خب باید بگیم شما میتونید شرایط مختلف خودتون رو با گیاهان مچ کنید مثلا در صورتی که خونتون یه ذره نور هم نداره طوری که اگر توش بخوابید و بیدار شید حتی متوجه نمیشید که شبه یا روز و به این علت به نظرتون نمیتونید از گیاهان در این فضا نگهداری کنید باید بگیم که سخت در اشتباهید چون شما میتونید به سراغ گیاهان آپارتمانی که نور نمیخواهند برید و اقدام به نگهداری از اون ها کنید بدون این که خودتون رو از نعمت داشتن گل و گیاه توی خونتون محروم کنید. پس ببینید که این زیبا رویان نه تنها با تنوع در ظاهرشون میتونن پاسخگوی هر سلیقه ای باشن بلکه با تنوع در شرایط نگهداری هم میتونن با شما خودشون رو هماهنگ کنن. حالا برسیم به موضوع اصلی این مقاله که در طول اون میخواهیم به اون دسته از افرادی که میخوان گیاهانشون زود رشد کنن تا باهاشون یه گوشه از خونه رو تبدیل به بهشت کنن گیاهان آپارتمانی سریع الرشد رو معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

گیاهان آپارتمانی سریع الرشد

گندمی یا عنکبوتی از گیاهان آپارتمانی سریع الرشد

یکی از گیاهانی که میشه گفت در سریع ترین زمان ممکن میتونه تا یه متر رشد کنه و خیلی سرعت بالایی در رشد داره گندمی یا عنکبوتی هست که شاید براتون جالب باشه که علت نامگذاری اون به اسم عنکبوتی چیه که باید بگیم این موضوع به علت برگ های نازک و افشان این گیاهه که ظاهرش رو شبیه به عنکبوت کرده. گندمی همچنین میتونه یه گیاه فوق العاده برای افراد مبتدی باشه چرا که شرایط نگهداری از اون بسیار راحته و ناز و ادا نداره. شما میتونید این گیاه رو در دو نوع ابلق و سبز مشاهده کنید و با توجه به سلیقتون به سراغ نگهداری از هر کدوم برید. 

این رو هم اضافه کنیم که در صورتی که خونه ی شما کم نور هم هست میتونید عنکبوتی رو در اون پرورش بدید و چرا که با نور غیر مستقیم سازگاره. برای این هم که از حمله ی آفات به این گیاه جلوگیری کنید بهتره که خاک سطحی اون رو هر چند هفته یه بار عوض کنید.

گیاهان آپارتمانی سریع الرشد

کراسولا از گیاهان آپارتمانی سریع الرشد

یکی دیگه از گیاهانی که در بین اونایی که گل و گیاه پرورش میدن به رشد سریع معروفه کراسولا یا گیاه یشم هست که خیلی زود بالغ میشه و به عنوان یه هدیه بسیار گزینه ی مناسبیه. از اون جایی که کراسولا دارای برگ های گوشتی هست آنچنان نیازی به آبیاری نداره و و در اصل به خشکی عادت داره و در کنار اون دمای بالا و نور زیاد رو بسیار دوست داره. تنها موردی که باید در مورد کراسولا حواستون بهش باشه اینه که این گیاه مستعد آفات هست و خیلی راحت میتونید این بیماری رو توی اون تشخیص بدید که در این هنگام باید با یه پنبه ی آغشته به الکل و یا اسپری های آفت کش به مبارزه با آفات اون برید و گیاه رو ازشرشون راحت و سلامت اون رو تضمین کنید.

گیاهان آپارتمانی سریع الرشد

دیفن باخیا از گیاهان آپارتمانی سریع الرشد

دیفن باخیا رو میشه از جمله گیاهان محبوب و زیبایی بشمار آوورد که این روزا تو خونه ی خیلی ها جا خوش کرده. این زیبارو با داشتن برگ های پهن و کشیده که یه نوار زرد رنگ تو حاشیه ی اون ها کشیده شده برای خودش ظاهر خاص و خارق العاده ای بهم زده ولی خب دلیل اصلی معرفی اون در این لیست سریع الرشد بودن اون هست که در همین خصوص شاید براتون جالب باشه که میتونه حتی تا دو متر هم رشد کنه و توی هر گوشه ای خونتون که هست اون قسمت رو تبدیل به یه تیکه از بهشت کنه. در خصوص آبیاری این گیاه باید بین هر آبیاری خاکش کاملا خشک بشه. دستتون رو هم در صورت برخودر با برگ های اون بشورید چرا که سمیه و ممکنه در برخی از افراد آلرژی ایجاد کنه.

گیاهان آپارتمانی سریع الرشد

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی