|

لکه گیری فرش در خانه بدون شستن / بعد عید و مهمون بازیش فرشت لک گرفته با اینا تمیزش کن

در این مقاله در خصوص لکه گیری فرش در خانه باهاتون صحبت کردیم که میتونید با مواد مختلف و در دسترسی این کار رو به راحتی انجام بدید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- فرش رو میشه یکی از مهم ترین آیتم ها توی خونه بشمار آوورد که از اون جایی که توی چشم هست مهمه که شما در انتخاب، خرید و در وهله ی بعد نگهداری اون نهایت دقت و وسواس رو داشته باشید به این صورت که برای انتخاب اون موضوعات مختلفی رو مثل سبک دکوراسیون، رنگ های استفاده شده در فضا و... رو در نظر بگیرید و مثلا در صورتی که دکورتون مدرن هست به سراغ فرش های مدرن برید و دکوراسیون فرش مدرن در فضایی که میخواهید اون رو پهن کنید رو بلد باشید تا در نهایت یه دکور شیک و پیک و چشم نواز داشته باشید که هر کسی با دیدنش حیرت کنه و لب به تعریف از سلیقه ی شما باز کنه.

بعد از انتخاب و خرید هم شما باید در نگهداری از اون کوشا باشید چون میدونید که ین روزا همه چی گرون هست و به همین دلیلی شما نمیتونید با خیال راحت بگید که اگر یه وسیله خراب شد میرید و یکی دیگه میخرید پس نه فقط راجبه فرش بلکه باید در مورد هر وسیله ای که توی خونه هست حساس باشید و از اون ها به نحو احسن نگهداری کنید در اصل جدا از خراب نشدن اون ها نظافتشون هم حفظ میشه و خب دکوراسیون در این صورت زیبا به نظر میاد مثلا یکی از مشکلاتی که در مورد فرش وجود داره جمع کردن مو از روی فرش هست که برای خیلی از خانوم ها شاید کار سختی باشه ولی در صورتی که این موها از روی فرش جمع نشه پیش چارتا آدم مایه آبرو ریزی خواهد بود که خب در این باره در مقالات قبلی براتون صحبت کردیم امروز در راستای حفظ تمیزی و نظافت فرش میخواهیم راجبه لکه گیری فرش در خانه باهاتون صحبت کنیم و برای این منظور چندتا راه حل خوب ارائه بدیم که به کارتون خواهد اومد، پس با ما همراه باشید.

لکه گیری فرش در خانه

برای لکه گیری فرش در خانه از محلول آب و سرکه استفاده کنید

شاید در وهله ی اول برای تمیز کردن و لکه گیری فرش فکر خیلی ها بره به سمت محلول های شیمیایی و صنعتی در حالی که خیلی از مواقع شما به محلول های بیرون از خونه نیاز ندارید و با مواد طبیعی هم میتونی از شر کثیفی های فرشتون بدون شستن اون خلاص بشید که در این بین یکی از این محلول ها ترکیب آب و سرکه هست که بی شک میشه گفت با در اختیار داشتن اون ها میتونید به یه نتیجه ی فوق العاده برسید.

البته که دقت کنید که زیاد از حد از این محلول استفاده نکنید وتعادل رو رعایت کنید و از اون جایی هم که سرکه خاصیت اسیدی داره بهتره که با آب سرد اون رو ترکیب کنید و بعد داخل یه ظرف اسپری اون رو بریزید و روی لکه اسپری کنید و یه مقدار صبر کنید تا تاثیر خودش رو بذاره و بعد با یه دستمال و یا فرچه لک رو پاک کنید.

لکه گیری فرش در خانه

مخلوط جوش شیرین و نمک رو برای لکه گیری فرش در خانه از یاد نبرید

یکی از پرکاربردترین مخلوط هایی که از مزایای فراوانی برخورداره و استفاده های مختلف داره مخلوط جوش شیرین و نمک هست که میتونه برای از بین بردن و تمیز کردن لکه های فرش شما هم بسیار موثر باشه و حتی شاید باورتون نشه که خود جوش شیرین قادر هست که لکه های متنوع و حتی روغن های مقاوم رو هم از بین ببره. پس بدون درنگ و تامل میتونید ازش به عنوان یه پاک کننده ی خوب برای فرشتون استفاده کنید.

برای تهیه این ترکیب باید جوش شیرین، نمک و یه مقدار آب سرد رو با هم مخوط کنید و اون ها رو تو یه ظرف اسپری بریزید و بعد روی محل لکه اسپری کنید و دقت کنید که فرش رو بیش از اندازه خیس نکنید و حالا یه مقدار بهش زمان برای عمل کردن بدید و بعد با یه پارچه ی کهنه و یا حوله قسمت لکه رو خوب بسابید و اون رو پاک کنید.

لکه گیری فرش در خانه

لکه گیری فرش در خانه با استفاده از الکل

یکی از بهترین کارها برای لکه گیری فرش مالیدن الکل به محل لکه هست که نه تنها ایرادی نداره بلکه باعث سفید شدن هر چه بیشتر فرش هم میشه البته به این شرط که باز هم تعادل رو رعایت کنید و بیش از حد ازش استفاده نکنید. شما همچنین برای پاک کردن لکه هایی مثل لاک ناخن هم میتونید از الکل استفاده کنید. البته که در وهله ی اول باید لکه رو با یه چیز تیز مثل چاقو تمیز کنید و بعد یه پارچه ی نرم رو الکل بزنید و پارچه رو روی قسمت لکه بمالید و در انتها از تمیزی که حاصل میشه نهایت لذت رو ببرید.

لکه گیری فرش در خانه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی