|

باقالی تازه اومده یه باقالی پلو با گوشت خیلی مزه میده/ طرز تهیه و فوت و فن خوشمزه شدن

یکی از غذاهای مجلسی که با اومدن فصل بهار و باقالی تازه خیلی باب میشه، باقالی پلو با گوشته که مزه خیلی خوبی داره و برای مهمونی هم مناسبه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- مهمونی دادن در بین ایرونی ها موضوع خیلی مهم و مورد توجهی هست و اکثر مردم علاقه دارن تا اقوام و دوستان خودشون رو به خونه دعوت کنن و به بهترین شکل ازشون پذیرایی کنن. میشه مهمونی رو خیلی ساده و صمیمی برگزار کرد اما گاهی مهمونی جنبه رسمی تری داره و باید مفصل تر برگزار بشه. غذاهای خیلی متنوعی هم میشه برای مهمونی های رسمی درست کرد، مثل چلو گوشت، ته چین مرغ، مرصع پلو، قیمه نثار و... یکی دیگه از غذاهای مجلسی و نسبتا اعیونی که با اومدن فصل بهار و باقالی تازه خیلی باب میشه، باقالی پلو با گوشت هست که مزه خیلی خوبی داره و برای مهمونی هم خیلی مناسبه.

در این مقاله طرز تهیه و فوت و فن خوشمزه شدن باقالی پلو با گوشت رو بهتون آموزش میدیم و امیدواریم که در اولین فرصت درست کنین و از خوردنش در کنار عزیزان تون لذت ببرید.

baghali-polo-4

مواد لازم برای تهیه باقالی پلو با گوشت

برنج ۴ پیمانه

گوشت گوسفندی 400 گرم

باقالی تازه ۲ پیمانه

شوید خشک ۴ قاشق غذاخوری

کره ۵۰ گرم

سیر ۳ حبه

زعفران دم کرده 2 قاشق غذاخوری

چوب دارچین یک تکه

نمک به مقدار دلخواه

روغن به مقدار کافی

این میزان مواد اولیه برای 4 نفر کافیه و تو میتونی بسته به تعداد نفراتی که میخوای باقالی پلو با گوشت براشون درست کنی این مقادیر رو کم یا زیاد کنی.

baghali-polo-3

طرز تهیه باقالی پلو با گوشت

مرحله اول

مقداری روغن در قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت قرار بدید. به گوشت گوسفندی کمی نمک زده و داخل قابلمه بریزید و اون رو کمی تفت بدید. هر طرف رو با حرارت متوسط حدود 2 دقیقه تفت داده و سپس گوشت رو از قابلمه خارج کنید.

مرحله دوم

پیاز رو پوست گرفته و خلالی خرد کنید. داخل همون قابلمه بریزید و سرخ کنید. وقتی طلایی شد گوشت تفت داده شده رو همراه چوب دارچین، زعفران دم کرده، سیر و فلفل سیاه داخل قابلمه اضافه کنید. دو لیوان آب بریزید و اجازه بدید گوشت با حرارت ملایم بپزه. در این فاصله برنج رو بشویید و با کمی نمک حدود یک ساعت خیس کنید.

baghali-polo-1

مرحله سوم

داخل یک قابلمه آب ریخته و روی حرارت قرار بدید تا به جوش بیاد. سپس باقالی و کمی نمک رو اضافه کرده و حدود 5 دقیقه زمان میدیم که بجوشه، سپس برنج رو اضافه کنید و حدود 7 دقیقه بعد مخلوط برنج و باقالی رو آبکش کنید.

مرحله چهارم

قابلمه رو روی شعله گاز قرار بدید و کمی روغن ریخته و وقتی داغ شد، ته دیگ مورد نظرتون رو کف قابلمه بذارید. حالا کمی از مخلوط برنج و باقالی روی ته دیگ بریزید، کمی شوید خشک و دوباره برنج تا آخر... در نهایت روی برنج کمی روغن بریزید و به مدت 45 دقیقه دم کنید.

baghali-polo-2

مرحله پنجم

وقتی گوشت کاملا پخت و نرم شد و باقالی پلو هم دم کشید، غذا رو داخل ظرف مناسب سرو کنید.

نکات پخت باقالی پلو با ماهیچه

-باقالی پلو رو میتونید با مرغ و ماهی هم درست کنید و این موضوع به ذائقه شما بستگی داره.

-گوشت در انتها باید سس کم و غلیظی داشته باشه.

-در تهیه باقالی پلو با گوشت میتونید از شوید تازه هم استفاده کنید. در این صورت برای 4 نفر دو لیوان شوید تازه خرد شده استفاده کنید.

baghali-polo-7

-می تونید مقدار خیلی کمی پودر دارچین موقع دم کردن برنج روی اون بریزید که عطر خوبی به غذا میده.

-گوشت گوسفندی رو به مدت طولانی تفت ندید تا سفت نشه. به اندازه تغییر رنگ گوشت کافیه.

-در پخت گوشت مقدار کمی نمک در ابتدا و بقیه نمک رو در 15 دقیقه پایانی پخت اضافه کنید.

-در صورت تمایل یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی رو با گوشت تفت بدید تا رنگ گوشت قرمز بشه.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی