|

فرش برای آشپزخانه دراز / اینا انقد خوشگلن که اگه بری تو آشپزخونه فقط با وثیقه درمیای!

در این مقاله نمونه هایی از زیباترین فرش ها برای آشپزخانه دراز رو بهتون نشون دادیم که با مشاهده ی اون ها خرید راحت تری خواهید داشت.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دکوراسیون خوب این روزا وابسته به خیلی چیزها هستش که جزئیات در اون حرف اول رو میزنن یعنی شما باید به کوچک ترین آیتم ها و موضوعات در دکور اهمیت بدید تا در انتها اون دکوری که مدنظرتون هست رو داشته باشید مثلا در مورد ست کردن فرش در دکوراسیون باید بدونید که در هر خونه ای به سراغ چه رنگ فرشی برید و صد البته که اون رو با چه آیتم هایی ست کنید مثلا تو پذیرایی بزرگ بهتره که فرش با رنگ تیره انتخاب کنید تا فضا حالت خودمونی خودش رو از دست نده در حالی که در پذیرایی بزرگ برای دلبازتر دیده شدن فضا و بزرگ شدن اون بهتره که به سراغ فرش های رنگ روشن برید و با استفاده از اون ها خطای دید ایجاد کنید.

پس با رعایت یه سری از ریزترین نکات هست که شما به کدبانو بودن در فامیل شناخته میشید طوری که هر کسی برای چیدمان دکورش بیاد و ازتون نظر بگیره. بگذریم حالا ما این سری از مقالات خودمون به فرش و ست کردن و دکور اون اختصاص دادیم تا در راه داشتن یه دکور زیبا بهتون کمک کنیم البته که در وهله ی اول باید بدونید که هر قسمت از خونه فرش مخصوص خودش رو میطلبه تا بتونه جلوه ی زیبایی داشته باشه از فرش جلو سینک ظرفشویی بگیر تا پادری جلوی در و فرش برای راهرو و... که خب شما باید در انتخاب هر کدوم از اون ها نهایت دقت و وسواس خودتون رو به کار بگیرید حالا در همین راستا میخواهیم در این مقاله نمونه ای از زیباترین فرش ها برای آشپزخانه ی دراز رو که باید رانر باشن رو بهتون نشون بدیم و یه سری نکات رو در خصوص اون ها بهتون بگیم، پس با ما همراه باشید.

فرش برای آشپزخانه دراز

انتخاب طرح و رنگبندی فرش آشپزخانه

از اون جایی که همه ی اعضای خونواده از آشپزخانه استفاده میکنن بهتره که طرح و رنگ فرش رو با توجه به سلیقه ی تمام اعضا و مشورت با اون ها انتخاب کنید چون در این صورت هست که این فضا برای همه دلنشین و زیبا خواهد بود.

از طرف دیگه هم باید ویژگی های خاص آشپزخانه رو هم ملاک قرار بدید به عنوان مثال باید رنگ وسایلی که در آشپزخانه هست مثل یخچال، گاز و... رو در نظر بگیرید همچنین میزان آلودگی موجود در این فضا و استفاده شما از اون رو مثلا خیلی ها زیاد آشپزی نمیکنن بنابراین این فضا تمیزتر میمونه در حالی که خیلی ها برای این که از آشپزخانه دربیان باید براشون وثیقه گذاشت تا دربیان!

که خب با توجه به این موضوعات رنگ، جنس و حتی سایز فرش شما مشخص میشه مثلا در صورتی که از دسته ی گروه دوم هستید باید به سراغ فرش هایی به طرح شلوغ و رنگ های دارک تر برید تا در صورتی که به علت پخت و پز و فعالیت زیاد در آشپزخانه فرشتون کثیف میشه آلودگی ها و کثیفی ها در اون به چشم نیان در صورتی که گروه اول میتونن فرش های رنگ روشن تر و با طرح های مدرن و ساده رو انتخاب کنن چرا که امکان کثیف شدن اون ها با توجه به سبک زندگی این افراد بسیار کم خواهد بود.

فرش برای آشپزخانه دراز

فرش برای آشپزخانه دراز

فرش برای آشپزخانه دراز

انتخاب سایز فرش آشپزخانه

یه نکته ی دیگه ای که شما باید موقع تهیه ی فرش آشپزخانه به اون توجه ویژه داشته باشید اینه که نباید متراژ کلی این فضا رو نادیده بگیرید و برای این منظور باید اون رو محاسبه کنید به این صورت که حتی باید فضای خالی که بین کابینت ها قرار داره رو هم اندازه گیری کنید و صد البته که فرش رو به هیچ عنوان زیر وسایل سنگینی که در آشپزخانه وجود داره مثل ماشین ظرفشویی قرار ندید چون فرش دفرمه میشه و میشکنه بنابراین فضای وسط آشپزخانه باید مدنظر شما باشه برای قرار گرفتن فرش که در این صورت هم حتی باید یه فضای خالی بین کابینت ها و فرش وجود داشته باشه تا فضا بزرگتر دیده بشه.

فرش برای آشپزخانه دراز

فرش برای آشپزخانه دراز

فرش برای آشپزخانه دراز

تمیز نگه داشتن فرش آشپزخانه

در صورتی که میخواهید فرشتون برای مدت زمان طولانی براتون کار کنه بهتره که لکه های مختلف مثل چربی رو به سرعت برق و باد از روی فرش پاک کنید تا فرش کمتر نیاز به شستشو داشته باشه چون میدونید که در صورت مدام و زیاد شستن کیفیتش رو از دست خواهد داد. همچنین موقعی که لکه گیری فرش رو انجام میدید موقع شستشو ی کامل هم لکه ها خیلی راحت تر پاک خواهند شد.

نکته ی بعدی این هست که وقتی یه سری مواد مثل ماست روی فرش میریزن باید اون مقداری رو که روی فرش هست رو با قاشقی چیزی بردارید تا موقعی که فرش رو تمیز میکنید لکه روی قسمت های دیگه پخش نشه و زودتر هم پاکم بشه حتی.

فرش برای آشپزخانه دراز

فرش برای آشپزخانه دراز

فرش برای آشپزخانه دراز

دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی