|

دنیای آشپزی

خوشمزه ترین دسرهای دنیا +عکس

منطقه جنگل سیاه در آلمان، یکی از مناطق بسیار زیبا و پرجاذبه جنوب آلمان است و از آنجایی که گیلاس های سیاه روی کیک از این جنگل جمع آوری می…

لینک کوتاه کپی شد

قطعا با تصور دسر های خوشمزه شکلاتی، موزی و گردویی، دلمان می خواهد تا سریعا به مغازه های هیجان انگیز شیرینی فروشی برویم و خوشمزه ترین کیک ها و دسر های آنها را خریداری کرده و نوش جان کنیم. اما در اینجا چند دسر آسان و خوشمزه را معرفی می کنیم تا در هر زمان که بخواهید، بتوانید به راحتی آنها را در منزل درست کنید. 

با وجود تنوع گوناگون در درست کردن دسر های خوشمزه، هر کشوری از غذا و یا دسر مخصوص و منحصر به فرد با شهرت جهانی، برخوردار است. به عنوان مثال تیرامیسوی ایتالیایی یکی از معروف ترین دسرهای این کشور است که در تمام کافه های شهر های آن می توانید از تست برش لطیفی از آنها بهره مند شوید و یا بوی خامه تارت های هنگ کنگی چیزی است که نظیر آن در هیچ کشور دیگری یافت نمی شود. 

اما ما در اینجا لیستی از چند دسر خوشمزه و محبوب در سراسر دنیا ارائه می دهیم تا بتوانیم شما را با بخشی از این دنیای رنگارنگ و متنوع، آشنا کنیم. 

باقلوای ترکی 

این دسر یکی از شیرین ترین میراث دوران امپراطوری عثمانی است ودر کشور های شام، قفقاز، بالکان و آفریقای شمالی نیز به عنوان یک دسر محبوب شناخته می شود. این باقلوا، با خمیر مخصوصی به نام خمیر یوفکا درست می شود و مواد لازم آن نیز شامل مغز گردو، پسته، بادام، پودر قند، پودر هل، پودر دارچین، گلاب، شهد باقلوا، شکر سفید، زعفران و آبلیمو می شود. همچنین، این باقلوا در ترکیه هم به عنوان یک دسر خوشمزه و پرطرفدار و هم به عنوان نوعی شیرینی که از خواص درمانی بسیار زیادی به علت مواد آن برخوردار است، شناخته می شود. 

http___cdn.cnn.com_cnnnext_dam_assets_181127114455-41-50-sweets-travel-baklava

کیک جنگل سیاه آلمانی 

منطقه جنگل سیاه در آلمان، یکی از مناطق بسیار زیبا و پرجاذبه جنوب آلمان است و از آنجایی که گیلاس های سیاه روی کیک از این جنگل جمع آوری می شود، این دسر به کیک جنگل سیاه معروف شده است. همچنین این کیک معمولا از لایه های شکلات و خامه  تشکیل می شود و بعضی افراد برای تزئین آن از تعدادی آلبالو نیز استفاده می کنند. 

http___cdn.cnn.com_cnnnext_dam_assets_181127110638-21-50-sweets-travel-black-forest-cake

براونی آمریکایی

این شیرینی خوشمزه در اواخر قرن نوزدهم در ایالت متحده شناخته شد و اکنون یک دسر محبوب در بیشتر کشور ها به شمار می آید. از جمله ترکیبات اصلی این دسر نیز، آرد، کره، تخم مرغ، پودر کاکائو، شکر و بیسکوئیت است.

http___cdn.cnn.com_cnnnext_dam_assets_181128165344-05-50-sweets-travel-gallery-brownies-restricted

موس شکلاتی فرانسوی 

کلمه موس در زبان فرانسه به معنای کف است، به این معنا که خامه شکلاتی آن باید تا حدی پف کند. نکته جالب در مورد موس فرانسوی این است که بعضی از مردم فرانسه برای درست کردن آن، از گوشت ماهی و سبزیجات استفاده کرده و آنرا به عنوان یک غذای مقوی نیز معرفی می کنند. اما مواد تشکیل دهنده دسر موس شکلاتی فرانسوی شامل قهوه، شکلات تلخ، تخم مرغ، پودر قند و عصاره وانیل می شود. 

http___cdn.cnn.com_cnnnext_dam_assets_181127110200-16-50-sweets-travel-chocolate-mousse

شیرینی سنتی مراکشی 

این شیرینی هلالی شکل، یکی از دسر های محبوب کشور مراکش،تونس و الجزایر محسوب می شود و مواد اصلی آن نیز شامل پوست پرتغال، بادام، کره،  تخم مرغ، دارچین و آرد می شود.

http___cdn.cnn.com_cnnnext_dam_assets_181127120422-47-50-sweets-travel-cornes-de-gazelle

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی