|

حواشی گزارش زنده شبکه خبر از ستاد کرونا؛

مجری زن صداوسیما: این دیگه(مقنعه) از این جلوتر نمیاد!

سخت‌گیری و معیارهای سفت و سخت صدوسیما در مورد پوشش مجریان زن موجب سوق آن‌ها به زندگی دوگانه شده است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- حواشی گزارش زنده از ستاد مبارزه با کرونای استان تهران در شبکه خبر در چند روز گذشته، انعکاس گسترده‌ای در رسانه‌ها و فضای مجازی داشته است. در برنامه اخبار زنده شبکه شش وقتی مجری از همکارش می‌خواهد آخرین وضعیت ستاد مبارزه با کرونا را گزارش کند، با واکنش عجیب خبرنگار خانم یعنی نفیسه سهرابیان روبرو می‌شود که می‌گوید: «این دیگه(مقنعه) از این جلوتر نمیاد!» ظاهرا در حالی که خانم سهرابیان متوجه ارتباط مستقیم با استودیو خبر نیست، همکارانش در پشت دوربین درباره حجابش به وی تذکر می‌دهند که با این واکنش خبرنگار همراه می‌شود.

این اتفاق بار دیگر معیارهای سفت و سخت صداوسیما درباره حجاب مجریان زن این رسانه را برای همه یادآوری می‌کند. این سخت‌گیری‌ها در سال‌های اخیر باعث شده رسانه ملی فرصت همکاری با بسیاری از افراد مستعد را از دست بدهد. یکی دیگر از آفات این سخت‌گیری‌ها سوق مجریان این رسانه به سمت زندگی دوگانه یا به عبارت دیگر ریاکاری شده است و حتی گاهی برملا شدن پوشش پشت صحنه مجری‌ها موجب شوک در جامعه مخاطبان شده است.

سخت‌گیری صداوسیما و زندگی دوگانه مجریان زن مشهور

مرحوم آزاده نامداری، یکی از مصداق‌های بارز زندگی دوگانه مجریان صداوسیماست که شاید وی را بتوان قربانی این دوگانگی هم نامید. نامداری از جمله مجری‌های توانمند و محبوب رسانه ملی بود که با اجرای برنامه تازه‌ها در سیمای خانواده به شهرت رسید. او در مدت حضورش در صداوسیما با پوشش چادر در برنامه‌ها حاضر می‌شد و به نوعی به عنوان الگوی پوشش کامل به جامعه معرفی می‌شد. اما در مردادماه 1396 فیلم‌هایی از حضور او در خارج از کشور منتشر شد که موجب واکنش‌های فراوانی شد. خانم نامداری در این فیلم‌ها در یکی از پارک‌های کشور سوئیس بدون پوشش سر حضور داشت. این فیلم انعکاس گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشت و بسیاری از کاربران، او را به ریاکاری و دورویی متهم کردند. البته آزاده نامداری در واکنش به انتشار این فیلم‌ها اعلام کرد که او در مکانی سرسبز و در کنار محارم خود بوده است.

صبا راد، یکی دیگر از مجریان قدیمی رادیو و تلویزیون با سابقه فعالیت بیش از 20 سال بود. این مجری که با برنامه عصرگاهی «به خانه بر می‌گردیم» شناخته شد از محبوبیت زیادی هم برخوردار بود. خانم راد بعد از سال‌ها مجری‌گری در رسانه ملی ناگهان استعفا داد و در اینستاگرامش نوشت: «پس از 21 سال کار در رادیو و تلویزیون، قادر به ادامه فعالیت در رسانه نیستم، دیگر نمی‌توانم...» وی بعد از استعفایش به انتشار عکس و فیلم‌هایی از خودش با حجاب باز و راحت اقدام کرده است و حتی گاهی به مجریان چادری صداوسیما هم متلک می‌اندازد.»

از طرف دیگر مدتی هم هست مجریان خانم صداوسیما که در رسانه ملی با حجاب کامل ظاهر می‌شدند، به خارج از کشور مهاجرت کرده و در رسانه‌هایی مانند ایران اینترنشنال با ظاهری متفاوت حاضر می‌شوند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناشناس ارسالی در

    تشویق به ریاکاری و منافق بودن واقعا شکنجه وحشتناکی است.تاکی؟ چرااا؟

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی