|

کابوس رمزارزها دوباره سررسید؟ بیت‌کوین تا کجا ریزش می‌کند؟

bitcoin

بیت‌کوین دقیقا در محدوده حمایتی ۴۰ هزار دلار معامله می‌شود هر لحظه خطر ریزش این ارز دیجیتال وجود دارد.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز-چند روز پیش بلومبرگ گزارش داد که بیت‌کوین در حال تشکیل یک الگوی نزولی است و احتمال ریزش این ارز دیجیتال تا ۲۶ هزار دلار وجود دارد. ریزش تا ۲۶ هزار دلار فعلا چندان واضح نیست. مطمئن باشید اگر بازار قرار باشد تا ۲۶ هزار دلار ریزش کند همه فعالان بازار زمان از دست رفتن محدوده حمایتی متوجه می‌شوند.

به گزارش شایانیوز به نقل از تجارت نیوز بیایید کمی دید تحلیلمان را کوتاه‌مدت کنیم. بیت‌کوین دقیقا روی حمایت ۴۰ هزار دلار معامله می‌شود. اگر این محدوده از دست برود احتمالا در وهله اول تا ۳۷ هزار دلار ریزش می‌کنیم. محدوده حمایت بعدی بیت‌کوین ۳۴ هزار دلار است و اگر این محدوده هم از دست برود احتمالا ریزش تا ۳۲ هزار دلار ادامه خواهد داشت.

برخی از کارشناسان عقیده دارند که اگر بیت‌کوین محدوده حمایت ۴۰ هزار دلار را از دست بدهد ریزش ادامه پیدا می‌کند و احتمال بازگشت بازار کم است.

سیگنال‌های احتمالی

تورم آمریکا به بالاترین سطح خود در ۴۰ سال اخیر رسیده و احتمال افزایش دوباره نرخ بهره بسیار بالا است. دقیقا شایعه احتمال افزایش نرخ بهره باعث ریزش بیت‌کوین از ۴۶ هزار دلار شد.

افزایش قیمت کالاهای اساسی، افزایش قیمت موارد اولیه (کامودیتی‌ها) و افزایش هزینه‌های تولید با همه‌گیری کویید۱۹ و جنگ روسیه و اوکراین باعث شده تا فدرال رزرو تصمیم به کنترل تورم بگیرد. یکی از ابزارهایی که برای کنترل تورم استفاده می‌شود همین نرخ بهره است. افزایش نرخ بهره باعث می‌شود که مردم به سمت ابزارهای سرمایه‌گذاری کم‌ریسک‌تر پناه ببرند. بازارهای پرریسک زمانی که نرخ بهره افزایش پیدا می‌کند سقوط می‌کنند.

تکنیکال

در نمودار ۴ ساعته بیت‌کوین اندیکاتور مکدی در محدوده ۴۰ هزار دلار سیگنال خرید صادر کرد. این نشان می‌دهد که تقاضا در محدوده حمایتی ۴۰ هزار دلار خوب عمل می‌کند.

اخص مقاومت نسبی هم در نمودار چهار ساعته از محدوده اشباع فروش خارج شده و روندی صعودی دارد. اما این شاخص هنوز در نیمه پایینی کانال در حرکت است.

MFI هم در محدوده اشباع فروش برگشته و به نظر می‌رسد گاردی صعودی دارد. این اطلاعات در نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که بازار در کوتاه‌مدت نوسانی مثبت دارد.

اما در نمودار یک روزه بیت‌کوین، MFI که نشان‌دهنده ورود و خروج پول است در محدوده اشابع فروش قرار دارد و به نظر می‌رسد به زودی از این محدوده خارج می‌شود. خروج MFI از محدوده اشباع فروش می‌تواند سیگنالی مثبت برای بازار باشد.

به نظر می‌رسد اندیکاتور مکدی در نمودار روزانه هم به زودی سیگنال خرید صادر می‌کند.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال شایانیوز بخوانید

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی