|

واریز علی ‌الحساب حقوق بازنشستگان

سازمان تامین اجتماعی در حال محاسبه متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان است.

لینک کوتاه کپی شد
1

سازمان تامین اجتماعی در حال محاسبه متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان است و تصمیم دارد بخشی از عایدی از بازنشسته را قبل از پایان سال واریز کند. همچنین قرار بود با کمک بلاعوض دو میلیون تومانی از بازنشستگان حمایت شود ایا این یارانه پرداخت می ‌شود؟ واریز آخرین حقوق امسال بازنشستگان تامین اجتماعی به ترتیب الفبا از روز ۱۵ اسفند آغاز شده و تا روز چهارشنبه هفته جاری ادامه دارد.

در سال‌های اخیر بین حقوق دریافتی بازنشستگان لشگری و کشوری و بازنشستگان تامین اجتماعی اختلاف حدود ۳۷ درصدی وجود داشت که این موضوع موجب اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی بود.

در ابتدای مهر امسال حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان برای این متناسب‌سازی اختصاص داده شد اما این مبلغ کافی نبود، در هفته گذشته مجلس در بودجه امسال تصویب کرد که مبلغ ۹۰ هزار میلیارد تومان جهت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تخصیص یابد.

براساس پیگیری‌های تجارت‌نیوز از سازمان تامین اجتماعی این افزایش حقوق ناشی از متناسب‌سازی در حقوق پایه بازنشستگان و مستمری‌بگیران اعمال می‌شود و در فیش حقوقی آنها می‌آید و افزایش حقوق سالانه نیز به آن اضافه می‌شود. در این مرحله سازمان تامین اجتماعی قرار است این متناسب‌سازی را محاسبه و احکام جدید صادر کند.

به عبارت دیگر حقوق بازنشستگان در سال آینده یک بار به خاطر متناسب‌سازی با احکام جدید افزایش می‌یابد و از آنجایی که طبق مصوبه شورای عالی کار پایه حقوق وزارت کار ۳۹ درصد افزایش می‌یابد، حقوق بازنشستگان نیز مشمول این افزایش حقوق می‌شود.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد سازمان تامین اجتماعی تصمیم دارد که بخشی از این افزایش حقوق ناشی از متناسب‌سازی را به صورت علی‌الحساب قبل از پایان سال به حساب بازنشستگان و مستمری‌بگیران خود واریز کند.

با انجام این مرحله از متناسب‌سازی، با فرض این که بازنشسته‌ای حداقل‌بگیر بوده و ۳۰ سال سابقه کاری کامل دارد، معادل حداقل حقوق سال آینده یعنی حدود سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می‌ کند.

همچنین سازمان تامین اجتماعی تصمیم داشت که به بازنشستگان خود دو میلیون تومان به صورت کمک بلاعوض پرداخت کند، اما از آنجایی که این سازمان درگیر متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و به دنبال پرداخت علی ‌الحساب آن تا قبل از عید است، احتمالا پرداخت این یارانه حداقل قبل از عید منتفی است.

منبع: تجارت نیوز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • معراجعلی کلهری ارسالی در

    چرا کار امروزو به فردا میگذارید امروزهم افتاب طلوع کرده این دو ملیون امروز کارایو کارگشای اندکی داره با سیلی که دیگه نمیشه صورت سرخ کنی بدهکاری گلو گیر شده نان شب جای خود

  • فریبا ارسالی در

    شعار شعار شعار
    قبل از عید نیاز به پول بیشتری داریم داریم میمیریم

  • معصومه محسنی عسگرانی ارسالی در

    یارانه نمیخوایم همون دو میلیون که گفتن شب عید به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی میریریم و بریزن دیگه کم کم داره عید میشه چند روز مونده

  • ناشناس ارسالی در

    فقط یک کلام شایسته این مسئولین بیسواد سازملن هست تف تف تف

  • علیرضا ارسالی در

    گردش نه،مسافرت نه ،خرید لباس نه ،خرید ماشین نه، خرید میوه خوب نه ، خرید لوازم خانگی نه،فقط در خانه ماندن و لباس کهنه پوشیدن و .......همه این مزایا عاقبت 32 سال کار وبازنشستگی با حقوق دو میلیون و نهصد تومانی تامین اجتماعی ......و دوباره آخر سال و حرفهای الکی در مورد افزایش حقوقها به اصطلاح متناسب سازی

  • ناشناس ارسالی در

    فقط بلدن از حالا دیگ طمع بازاری رو به جوش بیارن و اونا هم قیمتا رو تا فلک بالا ببرن جدیدا هم بر چسب قیمتا رو یا نمیزنن یا غیر متعارفه و هیچ رسیدگی نیست

  • نورالدین ارسالی در

    با این تورم که بوجود آوردند ده میلیون تومان هم بدهند کار بجایی نخواهد رسید چون خودشان درآمد ماهانه ده ها میلیارد تومانی دارند چون از غارت ودزدی به دست آوردند مثل سیل این پول بادآورده را در بازار خرج خواهند کرد وتورم صد برابر خواهد شد قدرت خرید دریافتی ده میلیونی تومانی هم دردی از دوا نخواهد کرد .

  • ناشناس ارسالی در

    اگه یه بار دیگه دنیا بیام بخوام کاری شروع کنم میرم دنبال کار دلالی نه درس می خونم نه تو تامین اجتماعی خودم را بیمه می کنم که بخوام هر ماه صدقه بهم بدن بیست سال تو بازار کار کن یه عمر خودت وجند نسل خودت راحت زندگی کنن

  • ناشناس ارسالی در

    انگار دولت با بازنشسته تامین اجتماعی خصومت ودشمنی دارد تقریبا کلا اصلاح طلب ها اینجوربودند.

  • نورالدین ارسالی در

    چهل سال با صداقت ودرستکاری کار کردم نگذاشتم در مسئولیتی که داشتم یک نفر دزدی و اختلاس کند فقط تهمت دزدی بهم زدند و زمانی که بازنشسته شدم دیدند در تنگدستی زندگی می کنم هزاران بار بهم گفتند خاک تو سرت نتوانستی بار خودت را ببندی .اینه دستمزد کسانی که از سازمان تامین اجتماعی بازنشسته شدند در ایام پیری و درماندگی جلو ارگانها جمع بشوند حق خود را گدائی کنند نفرین بر من که فرزندی به این جامعه آوردم که جلوی چشمانم پژمرده شدنش را ببینم .ای کسانی که حکومت را بدست گرفتید فکر نکنید از من با عرضه تر یا بالاتری

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی