|

نایب رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر در گفت گو با «شایانیوز» خبر داد

حباب سکه کاهش یافت

shayanews

امروز سکه و طلا به تبعیت از قیمت اونس جهانی به سمت کاهش رفت. هرچند نوسان قیمت ارز نیز در تعیین قیمت طلا و سکه تاثیر گذار است اما طی هفته…

لینک کوتاه کپی شد

گروه اقتصادی- بازار طلا و سکه بعد از افزایشی که در هنگامه انتخابات ریاست جمهوری و البته بعد از آن داشت به تدریج به سمت کاهش پیش رفت. طی هفته های گذشته این فلز گرانبها تحت تاثیر اونس جهانی روند رو به کاهش داشته و این روال تا به امروز نیز ادامه داشته است.

به گزارش «شایانیوز»، امروز سکه و طلا به تبعیت از قیمت اونس جهانی به سمت کاهش رفت. هرچند نوسان قیمت ارز نیز در تعیین قیمت طلا و سکه تاثیر گذار است اما طی هفته های اخیر قیمت گذاری طلا و سکه در کشور بر اساس اونس جهانی بوده است.

نایب رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر در گفت و گو با «شایانیوز» در خصوص چرایی کاهش امروز قیمت طلا و سکه گفت: از آنجایی که روز دوشنبه بعد از تعطیلات آخرهفته بازارهای مالی کار خود را از شرق کره زمین یعنی از کشورهای کره جنوبی، استرالیا و هنگ کنگ شروع و سپس اروپا، آغاز می کنند، معاملات نیز در این بازه زمانی و از این بخش آغاز می شود، در نتیجه معاملات در این بخش بر قیمت های جهانی اثر گذار است.

محمد کشتی آرای در ادامه افزود: امروز در معاملات بورس آسیای شرقی یک صندوق طلا در این تالارعرضه شده که در ساعات ابتدایی آغاز به کار خود قیمت اونس جهانی طلا را با کاهش 90 دلاری مواجه ساخته است و از این جهت این کاهش به صورت مستقیم بر بازار طلا و سکه در ایران نیز اثر گذار بوده است.

وی همچنین افزود: این کاهش یکباره 90 دلاری به تدریج در طی روز تا این ساعت ترمیم شده و به ثبات 18 دلار در هر اونس رسید اما در نهایت با یک کاهش نسبت به دو روز گذشته به قیمت 17746 دلار هر اونس طلای جهانی در این لحظه رسید.

65665-713086

کشتی آرای سپس اظهارداشت: شروع کار بازار طلا و سکه در ایران با قیمت 18 دلار در اونس جهانی آغاز شد و از این جهت قیمت طلا و سکه در کشورمان در آغاز به کار بازار با کاهش همراه بوده  و سکه نسبت به دیروز 150 هزار تومان کاهش قیمت داشته که رقم قابل توجهی محسوب می شود.

نایب رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر همچنین از کاهش حباب سکه خبر داد و ابراز داشت: نمی توان برای بازار فردا یک پیش بینی دقیق داشت و به این کاهش دل بست، بازار ارز امروز از ساعتی قبل نمودار افزایش را نشان می دهد اما به طور کلی چنانچه این روند کاهش قیمت در اونس جهانی ادامه داشته و ارز نیز جهش های هیجانی نداشته باشد بازار طلا و سکه برای روز بعد یعنی 19 مرداد نیز روال امروز را در پیش خواهد داشت.

 

 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی