|

جاماندگان از لیگ بیست و یکم؛ این بازیکنان سرشناس را هیچ تیمی نخواست

فرشید اسماعلی، رشید مظاهری، رضا قوچان نژاد، مسعود شجاعی

در فصل نقل و انتقالات لیگ بیست و یکم بازیکنان سرشناس زیادی بدون تیم مانده اند که اگر خوش شانس باشند شاید در لحظه آخر تیمی آن ها را بخواهد.

لینک کوتاه کپی شد

بعد از بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی در اروپا بازیکنان شاخص زیادی بیرون ماندند. کرونا و کمبود پول در باشگاه‌ها باعث شد تا فصلی عجیب در نقل وانتقالات رقم بخورد. فصلی که شاید اگر رونالدو و مسی هم شانس نمی‌آوردند، باید نامشان در این لیست نوشته می‌شد. بیرون ماندن بازیکنانی مانند ماریو مانژوکیچ و دنیل استوریچ و ... باعث می‌شود تا حالا قرار گرفتن در لیست بیرون‌مانده‌ها خیلی هم شکل و حالت بدی نداشته باشد!

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال 360، در ایران هم لیست بازیکنانی که فعلا بیرون مانده‌اند بازیکنان سرشناس زیادی را در خود جای داده است. بازیکنانی که در حد مسی و رونالدو نیستند اما امیدوارند در حد آن‌ها خوش‌شانس بوده و در آخرین لحظه تیمی را برای بازی کردن پیدا کنند.

مسعود شجاعی

اشکان دژاگه به الشحانیه رفت و رفیق قدیمی‌اش را تنها گذاشت. شجاعی که گفته می‌شد قرار است به نساجی برود فعلا قراردادی با این تیم امضا نکرده است. کاپیتان سابق تیم ملی احتمالا منتظر است تا شاید او هم بتواند مانند دژاگه به تیمی خارجی برود و سال آخرش را به عنوان لژیونر به پایان برساند. اگر این اتفاق نیفتد و حضورش در نساجی قطعی شود، پایانی جالب برای شجاعی رقم خواهد خورد. بازیکنی که از جنوب شروع کرد و در شمال به پایان رسید. شاید هم باید تراکتور را آخرین تیم او دانست. 

رضا قوچان نژاد

زووله تجربه خوبی برای مهاجم ملی‌پوش ایرانی نبود. قوچان‌نژاد که همیشه بازیکن بی‌حاشیه‌ای بود، در یکی دو سال اخیر با اختلاف با کارلوس کی‌روش و سرمربی زووله روزهای عجیبی را گذراند. بازیکنی که همیشه در صدر اخبار نقل وانتقالاتی لیگ برتر بود و هر تیمی به دنبال این بود تا با جذب او بمب سال را بترکاند امسال فصلی آرام و بدون شایعه را گذراند. بعید است که تیمی در ایران او را نخواهد اما از یک سو قیمت بالایش و از سوی دیگر زندگی در ایران، این اتفاق را برای طرفین تقریبا محال کرده است. همه این اتفاقات باعث شده تا بحث خداحافظی او از فوتبال مطرح شود. 

حسین ماهینی

گفته می‌شد سایپا به او پیشنهاد مربی- بازیکن را داده است. باشگاهی که در این امر متخصص است و احتمالا بیشترین مربی- بازیکن‌ها را در تاریخ داشته است! بعد از حضور سعید اخباری به نظر می‌رسد که حضور حسین ماهینی در جمع نارنجی‌پوشان منتفی است. این بازیکن در مصاحبه‌هایش اعلام کرده که دوست دارد فوتبالش را در ایرانجوان بوشهر تمام کند. در هر صورت بعید به نظر می‌رسد که کاپیتان پرسپولیس را دیگر در لیگ برتر ببینیم.

داریوش شجاعیان

زمان زیادی از روزی که داریوش شجاعیان بمب نقل و انتقالاتی لیگ بود، نگذشته است. بازیکنی که مبلغ 3 میلیاردی رضایت‌نامه‌اش تا مدت‌ها جلب توجه می‌کرد. احتمالا همین فشار باعث شد تا او در استقلال هیچ شباهتی به ستاره گسترش فولاد نداشته باشد. مصدومیت و البته افت شدید فنی حالا او را به جایی رسانده که در 32 سالگی باید نامش را در میان بازیکنان بدون تیم نوشت. 

روح الله باقری

او یکی از موارد عجیب لیگ است. بازیکنی که در معدود بازی‌هایی که در ترکیب استقلال به میدان رفت، بسیار درخشید اما بعد از آن نه در نساجی و نه در پدیده و نه در سپاهان هیچ کدام از مربیان به او فرصتی ندادند. باقری در تنها بازی که در جام‌حذفی برای سپاهان به میدان رفت یک گل باارزش هم زد اما این اتفاق هم مانع از این نشد تا نام او در لیست خروجی‌ها قرار بگیرد. 

رسول نویدکیا

حضور محرم هم نتوانست تغییری در شرایط برادرش در سپاهان به وجود بیاورد. رسول نویدکیا که مصدومیت‌های زیادی را فصل گذشته پشت سر گذاشت با حضور بازیکنانی مانند مسعود ریگی و محمد کریمی بعید به نظر می‌رسد علاقه‌ای به ماندن داشته باشد. خریدن این بازیکن بعد از مصدومیت هم ریسک بزرگی است که شاید تیمی در لیگ برتر قبول نکند. 

روزبه چشمی

بعد از جدایی این بازیکن از ام‌‍صلال طبیعی است که هر روز خبر حضورش در استقلال شنیده شود. اتفاقی که اگر نیفتد شاید چشمی مجبور شود حداقل مدتی را بدون تیم بگذراند. 

فرزاد حاتمی

مارکوپولوی ایرانی، این فصل را در تیمی خواهد گذراند یا بالاخره مجبور می‌شود کفش‌هایش را آویزان کند؟ حاتمی بعد از جدایی از پیکان گفته می‌شد قرار است به تراکتور برود. ماندن محمدعباس‌زاده و شرایط مالی این تیم اما شاید این انتقال را ناتمام بگذارد. باید دید بین محمد قاضی و حاتمی کدام یک قرار است رکورد تغییر باشگاه را بزنند. فعلا که قاضی به هوادار رفته و حاتمی بدون تیم است. 

کی روش استنلی

کمتر کسی فکرش را می‌کرد که گلزن قهار سپاهانی‌ها در تیم نویدکیا به یک نیمکت‌نشین تبدیل بشود. در لیگی که همه به دنبال مهاجم بودند هم او تا این لحظه نتوانسته تیمی پیدا کند. اگرچه پرسپولیس به عنوان یکی از مشتریان او نام برده می‌شود اما بعید است که این تیم بخواهد در این شرایط مالی بازیکن خارجی بگیرد. کی‌روش فعلا نه در داخل ایران و نه در خارج نتوانسته تیمی برای خود دست و پا کند.

فرشید اسماعیلی و رشید مظاهری

این دو بازیکن بدون تیم بودند اما با تغییرات مدیریتی استقلال شاید راهی برای بازگشتشان فراهم شود. البته این احتمال برای فرشید اسماعیلی بیشتر است و رشید مظاهری با حضور دو دروازه‌بان شانس کمی برای بازگشت دارد. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی