|

درخواست پدیده برای اجرای حکم پرونده سرمربی پرسپولیس

قائم مقام شهرخودرو در مورد پرونده شکایت این تیم از پرسپولیس اعتقاد دارد باید مثل حکم پرونده گل‌گهر، حکم پرونده گل‌محمدی نیز سریع صادر شود.

لینک کوتاه کپی شد

دو فصل پیش که یحیی گل محمدی بدون هیچ دردسر و مشکلی از پدیده راهی پرسپولیس شد کمتر کسی فکرش را می‌کرد چنین سرنوشتی در انتظار این انتقال باشد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ به دلیل حساسیت موضوع در این گزارش به بررسی تمام اتفاقات این پرونده و جوانب آن پرداختیم و برای مشخص بودن همه ابعاد ماجرا برای مخاطب، ضمن توجه به آنچه تا امروز رخ داده، گفتگوهایی جداگانه با رسول باختر کارشناس حقوقی فوتبال و اسماعیل حیدرپور قائم مقام باشگاه شهرخودرو انجام دادیم که در ادامه از نظر شما می‌گذرد.

قانون برای این پرونده چه تعاریفی دارد؟

رسول باختر وکیل ورزشی با بیان این نکته که «ملاک تشخیص قصور پرسپولیس حکم کمیته استیناف است» به خبرنگار ما گفت: زمانی که احکام مالی مورد اعتراض یک شخص قرار می‌گیرد اثر تعلیقی دارد. یعنی آن حکم تا زمان رسیدگی از سوی مرجع تجدید نظرخواهی متوقف می‌شود. به عنوان مثال وقتی پرونده‌ای در فیفا محکوم می‌شود، ضمن ارجاع پرونده به CAS، به باشگاه مهلت داده می‌شود و پس از اتمام آن مهلت رأی صادره اجرا می‌شود. لذا با توجه به حکم کمیته استیناف مشخص می‌شود که باشگاه پرسپولیس مبلغ محکومیت را در مهلت مشخص پرداخت نکرده است. از تاریخ مقرر که بگذرد طبق ماده 89 مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال پرونده باید به کمیته انضباطی فرستاده شود و آنجا مجددا طرح دعوا صورت گیرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در خصوص این پرونده پس از طرح شکایت باشگاه شهرخودرو در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مهلتی به باشگاه پرسپولیس جهت پرداخت بدهی داده شده و چنانچه باز هم عدم پرداخت محرز شود با نظر کمیته انضباطی احکامی مانند کسر امتیاز یا سقوط به دسته پایین‌تر برای پرسپولیس اعمال خواهد شد.

باشگاه شهرخودرو به دنبال اجرای حکم کمیته انضباطی

اسماعیل حیدرپور قائم مقام باشگاه شهرخودرو نیز می‌گوید حکم صادر شده و باید هرچه زودتر اجرا شود. او نیز در گفتگو با «ورزش سه» تصریح کرد: ما قبل از دیدار با پیکان از باشگاه پرسپولیس در کمیته انضباطی طرح شکایت کردیم. در قانون آمده چنانچه پس از پایان مهلت مقرر هیچ پرداختی از سوی محکوم انجام نشود و توافقی نیز بین طرفین صورت نگیرد، جرایمی مانند کسر امتیاز و بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی اعمال و حتی سقوط به دسته پایین‌تر اعمال خواهد شد. با این وجود نمی‌دانم چرا هیچ یک از دوستان اقدامی در این خصوص انجام نمی‌دهند. شاید تصور مسئولان باشگاه پرسپولیس این است که این موضوع صرفا یک شوخی است و عملی نخواهد شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی