|

عجیب ترین بازی تاریخ استقلال و پرسپولیس؛ روزی که فوتبال به جنگ تبدیل شد!

دربی سال 1373 از لحاظ حواشی، بدترین دربی تاریخ فوتبال ایران بوده است

لینک کوتاه کپی شد

روز 30 دی ماه سال 73 دربی نیمه نهایی لیگ چهارم آزادگان رنگ خشونت به خود گرفت و مسابقه نیمه کاره ماند

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ بعد از 2 سال وقفه در برگزاری دربی ها، برگزاری یک دربی در نیمه نهایی مسابقات ضریب حساسیت را در میدان به قدری بالا برده بود که بازیکنان تیم ها از دقیقه اول بازی مدام در حال اعتراض و پرخاش به یکدیگر و داور مسابقه بودند.

احمد ابهران که از داوران خوب آن دوران فوتبال ایران بود تحت تاثیر اعتراضات و التهابات داخل میدان و روی سکوها قضاوت نامتعادلی از خود بروز داد و در به جنجال کشیدن مسابقه دخالت داشت.

پرسپولیس با مردانی مثل عابدزاده، محرمی، علی دایی، فرشاد پیوس، محسن عاشوری، افشین پیروانی، رضا شاهرودی و.. یکی از بهترین تیم هایش را داشت در حالی که استقلال هم با داشتن بهزاد غلامپور، زرینچه، محمود فکری، امیر قلعه نویی، صادق ورمزیار، ادموند اختر و... یکی از تیم های خوب خود را داشت.

داور در برخی از تصمیمات خود مثل گرفتن پنالتی برای پرسپولیس، اخراج نکردن مدافع استقلال و اخراج رضا شاهرودی اشتباه کرد و به همین علت بازی با التهاب ادامه یافت.

وقتی پرسپولیس 10 نفره شد و بازی 2-0 برده را 2-2 دید، بازیکنانش عصبی شده و درگیری محرمی و قلعه نویی نقطه پایان دیدار جنجالی بود.

درگیری به سکوها کشیده شد و برخی تماشاگران پر شمار پرسپولیس به داخل میدان هجوم آورده و بازی به زحمت نیمه کاره اداره شد.

بعد از این بازی بی سابقه ترین محرومیت های تاریخ فوتبال ایران رقم خورد و مجتبی محرمی به خاطر تخلفات قبلی 3 سال و عابدزاده 2 سال محروم شدند، رضا شاهرودی هم با یک سال محرومیت از دیگر نقره داغان این بازی بودند.

بین دیگر بازیکنان محروم، نام های فرشاد پیوس، قلعه نویی، بهزاد داداش زاده، صادق ورمزیار، محمود فکری و... هم دیده می شد.

اتفاقات این بازی، دربی سال 1373 را یکی از زشت ترین دربی های تاریخ فوتبال ایران کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی