|

یحیی پرسپولیس را بهم ریخت؛ خداحافظ!

یحیی گل محمدی

این موضوع که یحیی گل‌محمدی در واکنش به اتفاقات منفی در پرسپولیس استعفا می‌کند برای چهارمین بار است که در طول فصول اخیر رخ می‌دهد.

لینک کوتاه کپی شد

 دربی 26 اسفند بیش از چیزی که باید تماشاگران را غافلگیر کرد. این بازی که آخرین دربی قرن بود و در فاصله چند روز مانده به سال ۱۴۰۱ برگزار شد، نهایتا با نتیجه مساوی یک – یک به پایان رسید. ثبت این نتیجه به آن معنی است که فعلا چیزی در بالای جدول تغییری نکرده است؛ استقلال همچنان به یکه تازی‌اش ادامه می‌دهد و پرسپولیس با همان ۶ امتیاز اختلافی که پیش از این بازی داشت، در تعقیب این تیم است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال 360، فارغ از اتفاقاتی که از لحاظ فنی در این دیدار رقم خورد، صحنه‌ای که منجر به گل استقلال در این بازی شد سرآغازی برای جنجالی جدید در این دربی بود. این گل که توسط رودی ژستد به ثمر رسید و طلسم ۵۳ ساله گل نزدن‌های خارجی این باشگاه را شکست با رفتار هیجانی و عجیب یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس همراه و با اعتراض شدیدش به داور مسابقه همراه بود.

چند ثانیه قبل از عصبانیت یحیی

پیش از رسیدن به این عصبانیت و واکنش بحث‌برانگیز یحیی باید چند ثانیه‌ای قبل‌تر رفت. قبل از آنکه رودی ژستد با سر دروازه احمد گوهری را باز کند، سعید آقایی، مدافع چپ پرسپولیس به دلیل مصدومیت روی زمین دراز کشیده بود. تا پزشکان پرسپولیس آماده رسیدگی به او می‌شدند، یحیی دو بازیکن را کنار خط آورد تا یکی از آن‌ها را به جای مدافع مصدوم وارد زمین کند. در شرایطی که کادر فنی پرسپولیس انتظار داشت داور مسابقه، بعد از خروج سعید آقایی اجازه ورود سیدجلال حسینی که لب خط ایستاده بود را صادر کند، داور دستور به ادامه بازی داد و پرسپولیس در شرایطی که یک نفر کمتر از استقلال داشت، گل مساوی را خورد.

عجیب ترین واکنش گل محمدی در دوران مربی گری اش

همین صحنه کافی بود تا یحیی گل‌محمدی، عجیب‌ترین واکنش عمرش به تصمیم داوری را نشان داده و ابتدا با پرتاب شال گردنش به زمین مسابقه و سپس ورود به زمین و رفتن به سمت داور و لمس کردن قاضی میدان، شدیدترین اعتراض ممکن را داشته باشد. یحیی داور مسابقه را مقصر گلی می‌دانست که پرسپولیس دریافت کرده و با اعتراض شدید به او و سایر داور‌ها و ناظران بازی، زمین مسابقه را با همراهی تعداد زیادی دیگر که سعی در آرام کردن سرمربی پرسپولیس داشتند، ترک کرد.

یحیی از زمین مسابقه به دلیل آن رفتار اخراج شد و بازی با همان نتیجه مساوی به پایان رسید، ولی این موضوع سرآغازی بر اتفاقات عجیب دیگر بود؛ سرمربی پرسپولیس ابتدا در واکنش به درخواست مصاحبه خبرنگاران حاضر در ورزشگاه گفت که بهتر است بروند با سید علی، داور مسابقه مصاحبه کنند. او سپس از این گفت که امروز سیاه‌ترین روز داوری در فوتبال بود.

قهر آمیخته با استعفای یحیی

همین دو جمله کافی بود تا مشخص شود یحیی روز چندان عادی در فوتبال ایران سپری نمی‌کند. حمایت‌های بازیکنان از سرمربی عصبانی تیم از یک سو و اعتراض آن‌ها به داوری از سوی دیگر، نشان می‌داد که بازیکنان پرسپولیس هم پی برده‌اند که رفتار سرمربی‌شان چندان طبیعی نبوده است. نهایتا، اما اتفاقی که شاید انتظارش می‌رفت، رخ داد. آنطور که عنوان شده، یحیی گل‌محمدی در اتوبوس تیم و زمانی که آن‌ها قصد ترک ورزشگاه را داشته‌اند با رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس تماس می‌گیرد و می‌گوید دیگر قصد ندارد مربیگری کند و می‌خواهد یکی دو سال دور از این فضا باشد. مدیرعامل پرسپولیس، اما سرمربی را دعوت به آرامش می‌کند و می‌گوید بهتر است چند روزی استراحت کند تا به شرایط عادی برگردد.

با این وجود، سرمربی عصبانی پرسپولیس که به نظر می‌رسد از لحاظ روحی حسابی تحت فشار است، با انتشار استور‌‌ی عجیب در اینستاگرام، حسابی هواداران پرسپولیس را نگران کرده است. او با فونت درشت و قرمز نوشته است «خداحافظ». بسیاری این استوری یحیی را به معنای خداحافظی او از پرسپولیس قلمداد کرده‌اند، ولی باشگاه پرسپولیس از سرمربی‌اش حمایت کرده و خبر داده که یحیی با قدرت به کارش در این باشگاه ادامه می‌دهد. رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس هم ضمن حمایت از سرمربی تیمش دوباره تاکید کرده که یحیی سرمربی این باشگاه است و با استعفای او مخالفت می‌کند.

یحیی باسابقه در استعفا کردن

با وجود اتفاق تازه‌ای که یحیی گل‌محمدی رقم زده و بیش از آنکه اقدامش به معنی «استعفا» باشد نوعی «قهر رفتاری» است، به نظر می‌رسد او دوباره با آرام شدن شرایط روحی‌اش، به پرسپولیس برگردد. این برای اولین بار نیست که یحیی گل‌محمدی از سمتش در باشگاه پرسپولیس استعفا می‌دهد. او در همین فصل و بعد از دیدار برابر فولاد هم از سمتش استعفا کرده بود، ولی دوباره به پرسپولیس برگشت. این موضوع که یحیی گل‌محمدی در واکنش به اتفاقات منفی در پرسپولیس استعفا می‌کند برای چهارمین بار است که در طول فصول اخیر رخ می‌دهد، ولی این سبک از استعفا که حاصل قهر کردن است، برای اولین بار در کارنامه یحیی ثبت می‌شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی