|

ایران- لبنان پایان مسیر صعود با صدرنشینی؛ چشم امید ایران به اماراتی ها

ایران- لبنان

بازی ایران و لبنان روز چهارشنبه ۹ فروردین از ساعت ۱۶ در مشهد برگزار خواهد شد این مسابقه با حضور ۱۲۵۰۰ تماشاگر خواهد بود.

لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی در شرایطی که ۳ بازی به پایان مرحله انتخابی باقیمانده بود صعودش را به جام‌جهانی قطعی کرد. تیم ملی اما با شکست در بازی قبلی مقابل کره‌جنوبی صدر جدول را از دست داد و برای کسب مجدد رتبه نخست در بازی آخر به دیدار لبنان می‌رود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال 360، این بازی روز چهارشنبه ۹ فروردین از ساعت ۱۶ در مشهد برگزار خواهد شد. این مسابقه با حضور ۱۲۵۰۰ تماشاگر خواهد بود.

چشم امید ایران به امارات برای قرار گرفتن در صدر

بزرگترین مزیت ایران نسبت به رقیب خود کره‌جنوبی در آن است که تیم ملی میزبان حریفی است که شانس بسیار کمی برای حضور در پلی‌اف دارد کره‌جنوبی اما مهمان اماراتی است که برای قطعی شدن سهمیه محکوم به پیروزی است.  تیم ملی با ۲۲ امتیاز تیم دوم گروه است و لبنان با ۶ امتیاز پنجم است.

دراگان اسکوچیچ، پس از قبول شکست مقابل کره‌جنوبی مورد هجمه شدیدی واقع شد و ادامه همکاری با او در جام‌جهانی مورد تردید قرار گرفت برای همین این مربی بسیار مصم به پیروزی در این مسابقه و صدرنشینی است. ایران در رده بیست و یکم فیفا و تیم اول آسیاست. لبنان هم تیم پانزدهم آسیا و نود و پنجم جهان است.

رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی و کلین‌شیت در خانه

تیم ملی در مصاف با لبنان به ۹ پیروزی یک تساوی و یک شکست دست یافته است. آخرین تقابل ایران با لبنان با بازگشت دراماتیک همراه بود و تیم ملی برای نخستین بار در تاریخ خود در دیداری که تا پایان ۹۰ دقیقه بازنده بود به پیروزی دست یافت. ایران ۴ بار در خانه به مصاف لبنان رفته که در هر ۴ مسابقه به پیروزی دست یافته و هیچ وقت گل نخورده است. جواد نکونام با  ۸ بازی رکورددار بیشترین بازی مقابل تیم ملی لبنان است و در تیم ملی فعلی، احسان حاج‌صفی و علیرضا جهانبخش ۲ بار مقابل لبنان دیدار داشته‌اند. نکونام با ۷ گل بیشترین گل زده را مقابل لبنان دارد. در ترکیب حال حاضر تیم ملی، احمد نوراللهی و سردار آزمون گلزنان بازی رفت سابقه گلزنی در این بازی را دارند.

بزرگترین مشکل ایران در بازی با کره‌جنوبی غیبت چند مهره کلیدی بود. تیم ملی در این دیدار، علیرضا جهانبخش، سعید عزت اللهی و صادق محرمی را در اختیار دارد همچنان ولی مهدی طارمی و شجاع خلیل‌زاده غایبان تیم ملی در این بازی خواهند بود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی