|

اللهیار، قایدی و حالا حسین‌زاده؛ سود سرشار استقلال از لژینورهایش!

آبی‌ها رقمی حدود 7 میلیارد تومان بابت صیادمنش، قایدی و حسین‌زاده هزینه کردند و درازایش تقریبا 4 میلیون دلار درآمد کسب خواهند کرد.

لینک کوتاه کپی شد

پس از یک فصل بازی برای استقلال و قهرمانی با این تیم، امیرحسین حسین‌زاده هم مسیری را می‌خواهد برود که پیش از او، مهدی قایدی و اللهیار صیادمنش رفته بودند: اروپا و لژیونر شدن. 

به گزارش«شایانیوز» به نقل از فوتبالی، شماره 99 با توجه به اطمینانش بابت حضور در لیست نهایی اسکوچیچ! برای جام جهانی، تصمیم گرفته به پیشنهاد شارلروآ جواب مثبت بدهد و راهی لیگ بلژیک شود. به همین دلیل هم در دو جلسه آخر تمرینی تیم، غیبت داشت و حتی راهی اردوی ترکیه هم نشد. استقلال هم طبق معمول بابت چنین انتقالی، گاوصندوقی پر از پول تصاحب می‌کند؛ اتفاقی که آبی‌ها سالهاست به آن عادت دارند: شکار استعدادهای جوان و درآمدزایی کردن از فروش‌شان یا ساختن آینده تیم با حضورشان. این 3 نمونه، معامله درخشان استقلال را نشان می دهند: آبی‌ها از لیگ 17 تا پایان لیگ 21 یعنی در 5 فصل رقمی حدود 7 میلیارد تومان بابت صیادمنش، قایدی و حسین‌زاده هزینه کردند و درازایش تقریبا 4 میلیون دلار درآمد کسب خواهند کرد.

* امیرحسین حسین‌زاده

در ابتدای لیگ بیست و یکم با مبلغ 500 ملیون تومان، سایپا را ترک و راهی استقلال شد. مبلغی معقول برای جوانی گمنام که 2 بار رباط صلیبی پاره کرده بود. او اما زیرنظر مجیدی، تبدیل به یک شاه مهره و مرد محبوب سرمربی شد. هیچ انتقادی، مجیدی را وادار نکرد از شماره 99 چشم بپوشد و حسین‌زاده هم جواب این اعتماد را داد؛ درست وقتیکه همه در مقطع پایانی فصل، منتظر سقوط استقلال بودند، او یک تنه با دبل برابر مس در رفسنجان، گل طلایی به فولاد در اهواز و آن تاثیرگذاری معرکه برابر شهرخودرو، کلید قهرمانی استقلال شد. حسین‌زاده حالا با پرداخت 250 هزار دلار به استقلال، این تیم را ترک می‌کند و این یعنی سود 15 برابری. 

* مهدی قایدی

در ابتدای لیگ هفدهم بود که استقلال گوی سبقت را از پرسپولیس ربود و این بار، ستاره بوشهر پیراهن آبی به تن کرد. قایدی اما زیرنظر استراماچونی و در لیگ نوزدهم تبدیل به یک شاه‌مهره شد. یک ستاره تمام‌عیار که البته حالا نه درخششی دارد و نه حال و حوصله‌ای برای درخشیدن. قایدی که یک سال قبل، کاندیدای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی بود حالا حتی در لیست اسکوچیچ! هم جایی ندارد. استقلال اما از فروش او به یک سود مالی درخشان رسید. قرارداد مالی سال آخر قایدی با استقلال 850 ملیون تومان بود که بعد از غیبت‌های مکرر او در تمرینات به حدود 2 میلیارد رسید. این یعنی استقلال در 4 فصلی که قایدی را دراختیار داشت، رقمی حدود 5 میلیارد برایش هزینه کرد. قایدی فصل قبل با قراردادی 8/1 میلیون دلاری راهی امارات شد که می‌شود حدود 50 میلیارد تومان یعنی 10 برابر رقم هزینه شده برایش توسط استقلال.

* اللهیار صیادمنش

در خرداد ماه 1397 با قراردادی 5 ساله سایپا را به مقصد استقلال ترک کرد. درخشش او اما خیلی زود به دوران حضورش در استقلال پایان داد و اللهیار بعد از یک فصل با تدبیر ویژه مدیران وقت باشگاه استقلال یعنی امیرحسین فتحی به عنوان مدیرعامل و علی خطیر به عنوان معاون ورزشی باشگاه راهی ترکیه شد تا برای فنرباعچه بازی کند. او البته 2 بار هم به صورت قرضی راهی استانبول اسپور و زوریا در اوکراین شد تا درنهایت هال‌سیتی در چمپیونشیپ، مقصد نهایی‌اش شود. قرارداد او را علی خطیر طوری تنظیم کرد که در انتقال اول، 20 و در انتقال دوم 5/17 درصد از مبلغ قرارداد به استقلال برسد. از انتقال اول او رقمی حدود 750 هزار یورو به صندوق استقلال واریز شد و حالا بعد از قطعی شدن حضورش در هال سیتی، 900 هزار یوروی دیگر هم در انتظار استقلال خواهد بود. این یعنی استقلال بابت «الماس آبی» فعلا حدود 50 میلیارد به جیب زده و البته منتظر انتقال بعدی او هم خواهد بود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی