|

بررسی ترکیب احتمالی استقلال در فصل جدید؛ طرحی نو یا در مسیر فرهاد؟

استقلال بعد از کسب عنوان قهرمانی لیگ و جدایی فرهاد مجیدی، در نهایت با ساپینتو به توافق رسید.

لینک کوتاه کپی شد

در ابتدا با توجه به خریدهای باکیفیت و پرتعداد تیم رقیب و عدم ورود استقلال به بازار نقل‌وانتقالات، مدیران این تیم مورد انتقاد هواداران خود قرار گرفتند، اما در ادامه توانستند اولا شاکله اصلی تیم قهرمان را حفظ کرده و همچنین با انجام خریدهایی، عمق ترکیب تیم خود را تقویت کنند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال360؛ رودی ژستد، محمد دانشگر، امیرحسین حسین‌زاده و وریا غفوری و احتمالا سیاوش یزدانی بازیکن شناخته شده‌ای هستند که برای فصل جدید در جمع استقلالی‌ها حضور ندارند. خریدهای جدید استقلال بهانه‌ای شد تا عمق ترکیب استقلال برای لیگ بیست‌و‌دوم را به صورت پست‌به‌پست مورد بررسی قرار دهیم.

دروازه‌بان‌ها؛ آرامش و کیفیت

کم‌خبرترین بخش ترکیب استقلال در بازه نقل‌وانتقالات جایی بود که حسین حسینی و علیرضا رضایی با توجه به درخشش خوب خود در فصل گذشته، خیال مدیران این تیم را راحت کرده بودند و هیچ نیازی به گرفتن بازیکن جدید در این پست نبود. حسینی و رضایی در فصل گذشته روی هم توانستند 21بار مانع باز شدن دروازه استقلال در یک بازی شوند و در نهایت هم با دریافت تنها 10 گل‌خورده، در ثبت رکورد کمترین گل‌خورده یک تیم در یک فصل در کل ادوار لیگ برتر، سهم زیادی داشتند. در کنار این دو نفر هم، سینا سعیدی‌فر جوان که جزو سهمیه‌های زیر 23 سال محسوب می‌شود، حضور دارد.

مدافعان وسط؛ به امید تکرار درخشش فصل قبل

مدافعان وسط فصل گذشته استقلال که سهم زیادی در قهرمانی این تیم و ثبت رکوردهای مختلف داشتند، در این فصل هم امیدوار به تکرار عملکرد خوب فصل گذشته خود هستند. آن‌ها در این پست عارف غلامی، رافائل سیلوا، روزبه چشمی و محمد حسین مرادمند را حفظ کردند و همچین توانستند بهترین بازیکن فصل گذشته هوادار یعنی سیدمحمد حسینی را هم جذب کنند تا از همین حالا رقابت فشرده‌ای بین آن‌ها برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی تیم وجود داشته باشد. این در حالی بود که از همان ابتدا شایعات عدم تمدید قرارداد سیلوا و غلامی و حل نشدن مشکل سربازی مرادمند، هواداران این تیم را نگران کرده بود اما در نهایت مدیران این باشگاه توانستند این 3 مهره ارزشمند را حفظ کنند. البته ابوالفضل جلالی هم در صورت استفاده ساپینتو از دفاع  3نفره، قابلیت بازی به عنوان بال چپ دفاع 3نفره را دارا است. محمدجواد به‌آفرین و سینا خادم‌پور دو مدافع جوان آبی‌ها هم دیگر جایی در این تیم نخواهد داشت و احتمالا راهی تیم دیگری می‌شوند تا فرصت بازی کردن را داشته باشند.

دفاع راست؛ در غم جدایی کاپیتان

با جدایی وریا غفوری از استقلال، در حال حاضر سعادت (صالح) حردانی تنها دفاع راست تخصصی این تیم محسوب می‌شود که احتمالا تا پایان نقل‌وانتقالات، یک بازیکن به عنوان ذخیره حردانی توسط مدیران استقلال به خدمت گرفته خواهد شد. کوین یامگا هم سابقه و قابلیت بازی به عنوان دفاع راست را دارد و می‌تواند در صورت صلاحدید در این پست به میدان برود. آرش داجلیری جوان هم گویا رضایت سا پینتو را در تمرینات جلب نکرده است و باید استقلال را به مقصد دیگری ترک کند. 

دفاع چپ؛ رقابت نزدیک سلمانی و جلالی

در پست دفاع و پیستون چپ، با توجه به حضور جعفر سلمانی و ابوالفضل جلالی، دیگر نیاز به خرید جدیدی احساس نمی‌شود. در فصل گذشته هم این دو بازیکن به تناوب در این پست به کار گرفته می‌شدند که البته حضور سلمانی بسیار پررنگ‌تر از جلالی بود. متین کریم‌زاده که بعد از نیم فصل حضور قرضی در نساجی به این تیم برگشته بود، جایی در تفکرات سا پینتو ندارد و با قراردادی قطعی فوتبال خود را در نساجی ادامه می‌دهد. 

هافبک تدافعی؛ تکرار زوج موفق فصل قبل

در این پست مهدی مهدی‌پور و زبیر نیک‌نفس احتمالا انتخاب‌های اول و دوم سا پینتو باشند و باید شاهد حضور دوباره این زوج در خط میانی این تیم باشیم. در کنار این دو نفر هم امید حامدی‌فر و محمدحسین زواری از صنعت‌نفت آبادان به خدمت گرفته شده‌اند تا در صورت نیاز به کار گرفته شوند. نکته خوب و مثبت این دو انتقال این است که هر دو بازیکن جزو سهمیه زیر 23 محسوب می‌شوند. روزبه چشمی هم مثل همیشه می‌تواند در صورت بروز محرومیت و مصدومیت برای بازیکنان اصلی این پست، به عنوان یک هافبک دفاعی به میدان برود. استقلالی‌ها در این پست سعید مهری را هم دارند که به تازگی با این باشگاه قرارداد خود را تمدید کرده، اما زمزمه‌هایی مبنی بر حضور او در لیست مازاد سا پینتو وجود دارد. وضعیتی که رضا آذری بازیکن جوان و خوش آتیه استقلال هم با آن روبروست و باید دنبال تیم دیگری برای خوش باشد.

هافبک‌های تهاجمی و وینگر؛ رقابت سخت برای حضور در ترکیب

با توجه به جدایی حسین‌زاده، پر کردن جای خالی او اهمیت بسیار ویژه و مهمی خواهد داشت. کوین یامگا با وجود کش‌وقوس‌های فراوان در این تیم ماندنی شد  تا در کنار عزیزبک آمانوف، پیمان بابایی، رضا میرزایی، سجاد شهباززاده و امیرعلی صادقی چالش جذابی را برای سا پینتو، برای حضور در ترکیب اصلی این تیم رقم بزنند. با توجه به شنیده‌ها، گویا مربی پرتغالی اعتقاد ویژه‌ای به هافبک خلاق ازبکستانی دارد و این بازیکن محور اصلی فاز حمله این تیم خواهد بود. البته آن‌ها در این پست آرش رضاوند، که در میانه لیگ بیست‌ویکم به صورت قرضی راهی اهواز شده بود و عملکرد بسیار خوبی هم داشت را دارند که باید دید در نهایت در جمع آبی‌های تهرانی باقی خواهد ماند یا خیر. همچنین عرفان باقری بازیکن با استعداد و پرحاشیه جوانان استقلال هم می‌تواند در صورت آمادگی، از پدیده‌های این فصل استقلال در این پست باشد. فردین رابط و زکریا مرادی هم، بازیکنانی هستند که با توجه به ترافیک موجود در این پست استقلال را ترک خواهند کرد تا شانس بازی کردن داشته باشند.

مهاجم؛ چه کسی جدا خواهد شد؟

عجیب‌ترین و پرترافیک‌ترین پست استقلال در خط حمله است. جایی که مدیران استقلال چه پیش از حضور و چه بعد از حضور سا پینتو اقدام به خرید و تمدید قرارداد با بازیکنان در این پست کردند. ارسلان مطهری و آرمان رمضانی بعد از جدایی رودی ژستد قرارداد خود را تمدید کردند. سجاد شهباز‌زاده در حالی که گفته می‌شد به پرسپولیس خواهد رفت، دوباره پیراهن آبی را بر تن کرد و کاوه رضایی هم بعد از 5 فصل حضور در لیگ بلژیک به استقلال برگشت. همه این‌ها در حالی است که یامگا و بابایی هم می‌توانند در این پست به میدان بروند. البته امین قاسمی‌نژاد هم که بعد از پایان حضور قرضی خود در گل‌گهر، به تمرینات استقلال برگشته بود گویا در لیست مازاد سا پینتو قرار دارد و باید اولین جدا شده استقلالی‌ها در این پست لقب بگیرد. با توجه به اینکه هنوز حدود 3 هفته تا شروع بازی‌های این فصل باقی مانده، احتمال خروج یک یا حتی دو بازیکن از جمع مهاجمان این تیم وجود دارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی