|

کار سخت شاگردان یحیی در مسجدسلیمان

پرسپولیس برای تثبیت صدرنشینی در بازی امروز برابر نفت مسجدسلیمان کار سختی پیش رو دارد.

لینک کوتاه کپی شد

نفتی‌ها که تغییر و تحولات بسیار زیادی در فصل نقل‌وانتقالات داشتند، امیدوارند که برخلاف سالیان گذشته که همواره برای بقا می‌جنگیدند، این‌بار رتبه بهتری را در لیگ برتر کسب کنند و از منطقه سقوط دور باشند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال360؛ نفت مسجدسلیمان که پس از قهرمانی در سال 97-96 در لیگ آزادگان توانست مجوز حضور دوباره در لیگ برتر را به‌دست آورد، در 4 دوره اخیر لیگ برتر توانسته رتبه‌های چهاردهم، سیزدهم، هشتم و چهاردهم را کسب کند.

آنالیز آماری نفت مسجدسلیمان در 5 بازی اول

شاگردان رضا مهاجری در5 بازی اول خود 2 برد، 2 تساوی و یک شکست را تجربه کرده‌اند و هم اکنون با 8 امتیاز ،7 گل زده و 6 گل خورده در رتبه پنجم جدول رده‌بندی لیگ برتر جای گرفته‌اند. تیم مهاجری در این فصل عملکرد قابل ستایشی را از خود نشان داده و در جدول میانگین امید گل و شوت زده شده، بالاتر از بسیاری از تیم‌های مدعی قرار گرفته و به شدت فاز تهاجمی جذابی دارد. آن‌ها در این 5 بازی مجموع امید گل 6.27 را ایجاد کرده‌اند که نشانگر قدرت بالای این تیم در فاز حمله است. مسجدسلیمانی‌ها در 5 بازی اول مجموعاً 75 بار به سمت دروازه حریفان شوت زده‌اند که از این تعداد، 25 شوت آن‌ها در چارچوب بوده است. آن‌ها در این 5 بازی سعی کرده‌اند که با انجام بازی‌سازی از عقب زمین، مالکیت توپ را در اختیار بگیرند و با تکیه بر پاس‌های پر تعداد، روی دروازه حریفان خلق موقعیت کنند. نفت مسجدسلیمان به طور میانگین در هر بازی مالکیت توپ 53.8 درصد و تعداد پاس 465 را به‌ثبت رسانده است. در فاز دفاعی اما این تیم با وجود امید گل دریافتی 3.91، 6 گل را دریافت کرده است. همچنین این تیم در این 5 بازی متحمل 60 شوت شده که از این تعداد، فقط 12 شوت رقبا در چارچوب دروازه نفت مسجدسلیمان بوده است. با توجه به اینکه تیم مهاجری مانند بسیاری از تیم‌های لیگ از شیوه دفاعی مطلق با لایه‌های فشرده استفاده نمی‌کند، احتمال گل خوردن این تیم بیشتر می‌شود. مسلماً سبک بازی این تیم در برابر پرسپولیس، متفاوت خواهد بود و آن‌ها دفاعی‌تر بازی خواهند کرد. از آن‌طرف هم پرسپولیس باید به شدت مراقب مثلث رنجبری، دهقانی و نریمان‌جهان باشد؛ چرا که این 3 بازیکن در مجموع 6 گل برای نفتی‌ها به‌ثمر رسانده‌اند. رنجبری با نمره 7.11 و دهقانی و نریمان‌جهان با نمره 7.03 بهترین بازیکنان این فصل نفت مسجدسلیمان بوده‌اند.

ترکیب احتمالی

علی محسن‌زاده در 3 بازی نخست دروازه‌بان اصلی این تیم بود اما نتوانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد و روی 2 گل خورده این تیم بسیار ضعیف عمل کرد تا در 2 بازی بعدی برابر استقلال و صنعت‌نفت آبادان، سعید جلالی‌راد جایگزین محسن‌زاده شود. در خط دفاعی زوج عقیل کعبی و میلاد باقری شروع کننده خواهند بود و کار سختی برابر مهاجمان پرسپولیس خواهند داشت. در سمت راست خط دفاعی مجتبی مقتدایی در ترکیب اصلی خواهد بود و در سمت چپ هم، علیرضا دغاغله بازی خواهد کرد. علی عبدالله‌زاده، حسین گودرزی و سینا عبداللهی هم گزینه‌های جانشینی مدافعان اصلی خواهند بود.

رضا مهاجری که در3 بازی اول فصل، این تیم را با آرایش 3-3-4 راهی میدان کرده بود، از بازی با استقلال تغییراتی را در چینش خود لحاظ کرد و با سیستم 1-3-2-4 تیم خود را به بازی فرستاد. در این ترکیب، اسماعیل بابایی مهره بدون جانشین مهاجری در پست هافبک دفاعی خواهد بود. بابایی نقش مهمی در شکل بازی این تیم دارد و وظیفه ارتباط بین خط دفاعی و خط حمله این تیم را عهده‌دار است. از بین امیرحسین کریمی و مسلم مجدمی هم، یک نفر در کنار بابایی به میدان خواهد رفت. علی کیانی‌فر، میثم نقی‌زاده و محمد خرم‌الحسینی هم ابزارهای دیگر مهاجری در این پست خواهند بود. رضا دهقانی و حسین شنانی هم به عنوان دو وینگر راست و چپ در ترکیب اصلی قرار خواهند گرفت و سامان نریمان‌جهان در پست 10، وظیفه اصلی خلق موقعیت برای سایر هم‌بازی‌های خود را بر عهده خواهد داشت. پیمان رنجبری که در 5 بازی اول، توانسته 3 بار دروازه حریفان را باز کند و آقای گل فعلی لیگ است، در نوک پیکان خط حمله قرار خواهد گرفت. آریا برزگر و پیمان میری هم در صورت صلاحدید مهاجری وارد زمین خواهند شد. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی