|

ثبت یک آمار عجیب توسط بیرانوند در پرسپولیس!

دروازه بان ملی پوش تیم پرسپولیس یکی از ارکان اصلی پازل تاکتیکی گل محمدی است.

لینک کوتاه کپی شد

خلاف فصل قبل که هر پاس رو به عقبی از سوی هافبک ها و مدافعان پرسپولیس ممکن بود به دلیل ضعف بازی با پای حامد لک به فرصتی برای حریفان تبدیل شود، در این فصل نه تنها این ضعف از بین رفته بلکه بیرانوند آن قدر در بازی با پا مطمئن عمل می کند که بازیکنان پرسپولیس از هر جای زمین توپ را به او می رسانند!

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ چند روز قبل و بلافاصله بعد از بازی با سپاهان بود که در طرفداری در مطلبی با عنوان پاس های عرضی و رو به عقب با یک مهاجم تخصصی، از اصرار یحیی گل محمدی به این شیوه بازی خبر دادیم و حالا روزنامه ایران ورزشی در شماره امروز خود با گزارشی جالب مطلب ما را تایید کرده است.

در این تحلیل آمده:

آنچه نمایش علیرضا بیرانوند را در این فصل متمایز کرده نه تعداد کلین شیت‌ها یا آرامش‌اش در طول مسابقه بلکه تعدد پاس‌ها و لمس توپ او در میدان و البته بازیسازی‌اش از عقب‌ترین نقطه زمین پرسپولیس بوده است.

بیرانوند در هر بازی بارها از مدافعان و هافبک‌ها توپ می‌گیرد و به راحتی آن را به بازیکنان هم‌تیمی خود می‌سپارد حتی در مواقعی که تحت فشار است و با پرس شدید حریف شرایط خطرناکی دارد.

در تمام این شرایط خطرناک شاید تنها یکی دو بار پاس او اشتباه رفته وگرنه همواره سالم بوده و بعضاً از حملات حریف ضدحملاتی هم برای تیمش می‌سازد.

بیرو در بین 5 گلر برتر لیگ از این حیث شاخص است. او در 8 بازی با 5 کلین شیت آمار 320 لمس توپ یعنی میانگین 40 لمس توپ در هر بازی را ثبت کرده است و دقت پاس 78 درصدی دارد.

محمدرضا اخباری که میانگین تعداد مهارش بیشتر از بیرو بوده(2.7) و البته با 4 کلین شیت و یک مهار پنالتی شرایط خوبی بین گلرها دارد 250 لمس توپ و 57.1 درصد دقت پاس داشته است. نفر سوم حبیب فرعباسی گلر ذوب آهن است. درصد مهار او بالاتر از دو گلر قبلی است اما میانگین تعداد مهارش2.3 بوده.

او ضمن ثبت سه کلین شیت یک پنالتی هم گرفته اما کلاً 284 لمس توپ داشته و دقت پاسش 54 درصد بوده است. حسینی گلر ملی‌پوش استقلال هم 3 کلین شیت داشته و میانگین تعداد مهارش کمتر از بیرو است (1.8) و با دقت پاس 80.8 درصدی 265 لمس توپ داشته. نفر ششم جدول را هم به خاطر دقایق حضـورش در میدان (کل 8 بازی) انتخاب کردیم که پورحمیدی گلر آلومینیوم اراک است. او هم با 4 کلین شیت و میانگین 2.1 مهار در هر بازی، 249 لمس توپ داشته و 74.1 درصد پاس سالم داده است.

اما بیرانوند با این تعداد لمس توپ برای برخی هافبک‌های لیگ برتر هم یک رقیب است.

هر چند مثلاً هافبکی مثل مسعود ریگی در سپاهان 493 لمس توپ داشته یا مصطفی قائدرحمتی ایرالکو 398 بار توپ را لمس کرده اما محسن آذرباد که پنجشنبه مقابل بیرو بازی می‌کند تقریباً در همان مقدار حضور در زمین تنها 13 بار بیشتر از او توپ را لمس کرده است (333).

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی