|

بررسی یک ادعا؛ ناداوری صدرنشینی را از استقلال گرفته؟!

تیم استقلال با کسب 22 امتیاز و حضور در رتبه دوم جدول لیگ، به استقبال سوپرجام و پس از آن هم، تعطیلات رفت.

لینک کوتاه کپی شد

نتایجی که راضی‌کننده بوده، اما از آن‌جایی که سا پینتو هدایت تیم قهرمان فصل گذشته را در اختیار گرفته، نتایج او با فرهاد مجیدی مقایسه می‌شود و انتظارات از او، صدرنشینی در لیگ برتر است. اتفاقی که منجر شده سا پینتو هم در این هفته پس از شکست دادن هوادار، در مورد آن توضیح دهد. 

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال360؛ ریکاردو سا پینتو درباره ناکامی استقلال در رسیدن به صدر جدول تا پایان هفته یازدهم اینگونه توضیح داد: «فقط داوری! تا الان باید 28 امتیاز کسب می‌کردیم. باید 6 امتیاز بیشتر کسب می‌کردیم».

ادعای سا پینتو اما تا چه حدی درست است؟ نظر کارشناس‌های داوری فوتبال360 این است که استقلال در لیگ بیست‌ودوم هنوز در زمین مسابقه سودی از اشتباه داوری نبرده، درحالی که حداقل 8 سوت تاثیرگذار به ضرر این تیم زده شده است. همان هفته نخست و دیدار با سپاهان، اولین جایی بود که یک اشتباه به ضرر استقلال رخ داد. در صحنه‌ای از مسابقه، محمد دانشگر روی آرمان رمضانی مرتکب خطای پنالتی شد، ولی داور اعتقادی به آن نداشت. البته این صحنه در دقیقه 84 و زمانی رخ داد که استقلال با 2 گل از حریفش عقب بود.

در دیدار با نساجی هم یک پنالتی استقلال اعلام نشد و پنالتی که به ضرر این تیم گرفته شد هم اشتباه بود. البته استقلال در این دیدار، پیروز شد و اشتباه داوری تاثیری در نتیجه مسابقه نداشت. طبق نظر نوید مظفری، کارشناس داوری فوتبال360، در بازی استقلال و فولاد هم 3 پنالتی دیگر به نفع آبی‌پوشان اعلام نشد. در آن بازی به ترتیب محمد محبی، مهدی قایدی و رضا میرزایی با خطای بازیکنان مهمان متوقف شدند که حمید حاج‌ملک هیچ کدام را پنالتی تشخیص نداد. این دیدار با تساوی دو تیم به پایان رسید و اگر فقط یکی از این 3 پنالتی گرفته نشده را شاگردان سا پینتو تبدیل به گل می‌کردند، حالا استقلال 2 امتیاز بیشتری داشت. 

در تقابل استقلال با ذوب‌آهن هم خطای پنالتی محمد قریشی روی آرش رضاوند اعلام نشد. دیداری که در نهایت قریشی به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا اشتباه داوری در این بازی هم امتیازی را از استقلال کسر نکند. کارشناس داوری فوتبال360 معتقد است که استقلال در بازی با آلومینیوم هم از اشتباه وحید کاظمی، قاضی دیدار متضرر شد و یک پنالتی روی یامگا اعلام نشد. دیداری که با تساوی بدون گل به پایان رسید و با گل شدن آن پنالتی، استقلال می‌توانست 2 امتیاز دیگر هم بیشتر از حالا داشته باشد.

در نتیجه، استقلال در بازی با فولاد و آلومینیوم که به تساوی رسید، از اشتباه داوری ضرر کرد. در صورت اعلام شدن پنالتی آبی‌ها در این دو بازی، این تیم می‌توانست 4 امتیاز بیشتری داشته باشد. دیدار با نساجی و ذوب‌آهن هم که با اشتباه داوری به ضرر استقلال همراه بود، این تیم به پیروزی رسید و امتیازی را از دست نداد. در دقیقه 84 دیدار با سپاهان هم یک سوت تاثیرگذار به ضرر استقلال زده شد، ولی مشخص نیست که استقلال در فرصت کوتاه باقی مانده‌ی آن مسابقه می‌توانست حداقل یک گل دیگر هم بزند و یک امتیاز از آن مسابقه کسب کند یا خیر. البته با این یک امتیاز هم، مجموع ضرر استقلال از داوری به عدد 5 می‌رسید. 

البته برای شانس صدرنشینی استقلال، باید تاثیر اشتباهات داوری در بازی‌های پرسپولیس هم بررسی شود. این فصل در بازی با هوادار و مس رفسنجان، باید یکی از بازیکنان حریف پرسپولیس و یکی هم از بازیکنان پرسپولیس اخراج می‌شد که داور این کار را نکرد. در بازی با هوادار، یک پنالتی هم به اشتباه به ضرر پرسپولیس گرفته شد که البته تاثیری در نتیجه پایانی مسابقه نداشت. در بازی مقابل نفت مسجدسلیمان هم 2 اشتباه به ضرر و 2 اشتباه به سود پرسپولیس اعلام شد تا برآیند سوت‌های داوری در این فصل، نه به نفع پرسپولیس باشد و نه به ضرر این تیم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی