|

شانس قهرمانی مراکش در جام جهانی را دست کم نگیرید!

تیم مراکش حتی پیش از اینکه در نیمه نهایی جام جهانی ضربه‌ای به توپ بزند هم تاریخ ساز شده است.

لینک کوتاه کپی شد

پیروزی خیره کننده مراکش مقابل پرتغال در مرحله یک چهارم نهایی، آن‌ها را به اولین کشور آفریقایی تبدیل کرد که به جمع چهار تیم نهایی جام جهانی راه می یابند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از پارسینه؛ ولید رکراکی، سرمربی تیم، تنها در ماه سپتامبر (شهریور) منصوب شده، اما هنوز در هشت بازی طعم شکست را نچشیده است و دلیلی ندارد که اکنون شکست بخورد.

او گفت: «پیش از این در مسابقات از من پرسیده شد که آیا می‌توانیم جام جهانی را ببریم - چرا که نه؟ چرا نباید رویا ببینیم؟ اگر رویا نداشته باشی، به جایی نمی‌رسی و رویا‌ها هیچ هزینه‌ای ندارند. تیم‌های اروپایی به قهرمانی در جام جهانی عادت کرده‌اند. حالا ما باید به آنجا برویم و از خودمان فراتر برویم.»

آیا آن‌ها می‌توانند قهرمان جهان شوند؟ «فور فور تو» برای این سناریو استدلال‌هایی دارد.

دفاع آن‌ها فوق العاده است

مراکش تنها یک گل در جام جهانی دریافت کرده است و آن هم گل به خودی بود.

دفاع چهار نفره آنها، با حمایت دروازه بانشان یاسین بونو و نمایش سوفیان آمرابات، هافبک دفاعی، در طول مسابقات فوق العاده بوده است.

هیچ تیم دیگری نمی‌تواند به رکورد چهار کلین شیت در پنج بازی آن‌ها برسد و آخرین کلین شیت در برابر پرتغال در حالی به دست آمد که نیمی از خط دفاعی ثابت آن‌ها، یعنی نایف آگرد و نصیر مزراوی به دلیل مصدومیت غایب بودند.

از آن زمان به بعد، رومن سایس، مدافع میانی برای درمان به این دو ملحق شده است، اما ساختار دفاعی و سازماندهی که رکراکی به کار گرفته است، تضمین می‌کند که فرانسه برای تبدیل شدن به اولین تیمی که راهی برای عبور از بونو پیدا می‌کند، کار دشواری خواهد داشت.

اگر مراکش یک بار دیگر کلین شیت کند، تاریخ را در کنارش خواهد داشت: تنها تیم‌هایی که قبلاً پنج کلین شیت در یک جام جهانی را به ثبت رسانده بودند قهرمان شدند: ایتالیا در سال ۲۰۰۶ و اسپانیا در سال ۲۰۱۰.

چرا نباید شانس قهرمانی مراکش را دست کم گرفت؟

آن‌ها در حمله بی رحم هستند

مراکش به همان اندازه که در دفاع مستحکم بوده، در حمله هم بی رحم بوده است.

بازیکنانی مانند حکیم زیش، یوسف النصیری، سوفیان بوفال و عزالدین اوناهی در حملات تیم رکراکی تاثیرگذار بوده اند.

شیر‌های اطلس در هر پنج بازی خود در جام جهانی، شانس گل کمتری نسبت به حریف داشته اند، اما آن‌ها با چهار برد (یکی پس از وقت اضافه) و یک تساوی از زمین خارج شده اند.

به طور خلاصه، مردان رکراکی از شانس هایشان استفاده می‌کنند.

آن‌ها راکی بالبوآ هستند

گمنام‌تر بودن مراکش آن‌ها را به محبوب‌های این جام جهانی تبدیل کرده، اما آن‌ها همچنین به عنوان نمایندگان قاره آفریقا و جهان عرب از حمایت عظیمی برخوردار هستند.

بازی‌های آن‌ها برخی از پر سر و صداترین و مهیج‌ترین فضا‌ها را در این تورنمنت فراهم کرده است، و انرژی‌ای که مطمئناً از تماشاگران قطری دریافت می‌کنند باعث می‌شود تا بازی‌های باقی‌مانده آن‌ها شبیه بازی‌های خانگی باشد.

همانطور که رکراکی می‌گوید: «وقتی راکی بالبوآ (شخصیت فیلم های راکی) را تماشا می‌کنید، می‌خواهید از او حمایت کنید، و ما راکی این جام جهانی هستیم.»

چرا نباید شانس قهرمانی مراکش را دست کم گرفت؟

برای تفریح غول‌های اروپایی را شکست می‌دهند

نبرد نیمه نهایی با مدافع عنوان قهرمانی که توسط کیلیان امباپه، بهترین گلزن مسابقات، رهبری می‌شود، چشم‌انداز دلهره‌آوری است.

آبی‌ها قبلا هم در این مرحله بوده اند و از آن عبور کرده اند، و به دلیل این تجربه و برتری خود روی کاغذ به عنوان تیمی که شانس بیشتری دارد در بازی نیمه نهایی به میدان خواهند رفت.

اما قبل از آن‌ها برای بلژیک، اسپانیا و پرتغال هم همین گفته می‌شد. هر سه تیم از قدرت‌های اروپایی بودند و شانس خود را در برابر مراکشی‌های به ظاهر ضعیف تر، بیشتر تصور می کردند و هر سه با شکست از زمین خارج شدند.

تنها کشور مهم اروپایی که بدون شکست میدان را ترک کرد کرواسی بود که اکنون در نیمه نهایی حضور دارد، اما حتی آن‌ها هم در بازی اول مرحله گروهی مقابل شیر‌های اطلس، فقط توانستند یک تساوی بدون گل کسب کنند.

مراکش از رویارویی با غول اروپایی هیچ ترسی نخواهد داشت، زیرا آن‌ها برای تفریح در قطر غولکشی می کنند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی