|

(ویدیو) خلاصه بازی ایران عراق سه شنبه 25 خرداد

خلاصه بازی ایران عراق

دیدار برگشت و حساس تیم ملی ایران در برابر عراق در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی 2022 قطر، با برتری یک بر صفر تیم کشورمان به پایان رسید.

لینک کوتاه کپی شد

دیدار حساس ایران و عراق در آخرین بازی مرحله دوم مقدماتی جام جهانی از ساعت 19 در منامه آغاز شد. بازی در دقایق اولیه فیزیکی و بیشتر در میانه میدان دنبال می شد اما رفته رفته ایران برتری خود را به حریف دیکته کرد. ایران توپ و میدان را بیشتر در اختیار داشت اما این برتری چندان منجر به ایجاد موقعیت جدی نشد.

نیمه اول سه صحنه حساس داشت، در صحنه اول سردار گل زد و داور به درستی آفساید اعلام کرد. یک بار دیگر سردار در محوطه جریمه صاحب توپ شد و خواست با پاس بغل طارمی را به گل برساند اما تکل مدافع عراق مانع از گلزنی ما شد. در سومین بار اما روی یک پاس مایل زیبا از قلی زاده و پاس تک ضرب عرضی حاج صفی، سردار در موقعیت تک به تک دروازه حریف را باز کرد تا تیم ملی ما نیمه اول را با برد به اتمام برساند.

بازی ایران عراق سه شنبه 25 خرداد

ایران یک - عراق صفر (دقیقه 35: سردار آزمون):

علی قلی‌زاده با پاس زمینی در عمق تماشایی توپ را از میانه زمین به جناح چپ برد تا احسان حاج‌صفی با فرار سریع و پاس در عرض توپ را در مقابل دروازه عراق به سردار آزمون برساند و او با ضربه بغل پا توپ را از کنار دستان جلال حسن عبور دهد و گلزنی کند.

لحظات حساس بازی ایران عراق

دقیقه 15: پاس رو به عقب همام طارق و شوت محکم صفاء هادی به سمت دروازه ایران در میانه راه به شجاع خلیل‌زاده برخورد کرد و راهی کرنر شد که در این صحنه عراقی‌ها اعتقاد به خطای هند پنالتی داشتند.

دقیقه 18: سردار آزمون پشت مدافعان عراق صاحب توپ شد و با شوت روی پا دروازه این تیم را باز کرد، اما کمک داور اول مسابقه این گل را آفساید اعلام کرد.

دقیقه 28: پاس در عمق علی قلی‌زاده موقعیت خوبی را برای آزمون به وجود آورد که پاس او به محوطه ۶ قدم برای مهدی طارمی توسط مدافعان عراق دفع شد و در ادامه نیز پاس رو به عقب سردار ثمری نداشت.

دقیقه 45: توپ ارسالی از روی کرنر توسط امجد عطوان و ضربه سر نه چندان خوب سعد ناطق در اختیار بیرانوند قرار گرفت.

دقیقه 47: عراق نیمه دوم را هجومی شروع کرد و یک حمله جدی به وجود آورد که شوت مهند علی را بیرانوند در دو مرحله در اختیار گرفت.

دقیقه 63: ضربه ایستگاهی بشار رسن از پشت محوطه جریمه با اختلاف کمی از روی دروازه ایران به اوت رفت.

دقیقه 73: حمله خطرناک ایران نزدیک بود به گل دوم ختم شود که پاس خوب مهدی طارمی و شوت آزمون را جلال حسن دفع کرد و در برگشت نیز علی عدنان اجازه گلزنی به سردار را نداد.

دقیقه 80: علی قلی‌زاده بهترین فرصت را داشت تا گل دوم ایران را به ثمر برساند، اما شوت او در محوطه جریمه عراق دقت لازم را نداشت و توسط جلال حسن مهار شد.

در حاشیه بازی ایران و عراق

طلسم شکسته می‌شود؟

ایران در 10 سال گذشته موفق به شکست عراق در یک بازی رسمی نشده و امیدوار است بعد از شکست طلسم نبردن بحرین در خاک این کشور، امشب عراق هم را هم ببرد و دومین طلسم بزرگ را هم بشکند. 

نتیجه بازی رفت: در دیداری که آبان سال 98 برگزار شد، عراق با نتیجه 1-2 تیم مارک ویلموتس را شکست داد. 

نتیجه بازی قبلی: ایران در دیداری که نتیجه و امتیازش اهمیتی ندارد، 10 گل به کامبوج زد و عراق با یک گل هنگ کنگ را شکست داد. 

وضعیت در گروه: ایران با 15 امتیاز تیم دوم گروه است و عراق 17 امتیازی در صدر گروه قرار دارد.

ترکیب تیم ملی ایران

علیرضا بیرانوند
محمدحسین کنعانی‌زادگان
شجاع خلیل‌زاده
صادق محرمی
احسان حاج‌صفی(69- میلاد محمدی)
سعید عزت‌اللهی(69- میلاد سرلک)
احمد نوراللهی
علیرضا جهانبخش(78- سامان قدوس)
علی قلی‌زاده
مهدی طارمی
سردار آزمون(78- مهدی قایدی)
سرمربی: دراگان اسکوچیچ

16237808676213

تیم ملی عراق

جلال حسن
میثم جبار
سعد ناطق
احمد ابراهیم
علاء مهاوی
علی عدنان
صفاء هادی
امجد عطوان
همام طارق(66- ابراهیم بایش)
بشار رسن
مهند علی(59- ایمن حسین)

سرمربی: سرکو کاتانچ

 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی