|

توضیحات فدراسیون فوتبال درباره آخرین جزئیات استفاده از VAR

سرپرست روابط عمومی فدراسیون فوتبال درباره جزئیات استفاده از کمک داور ویدئویی در فوتبال ایران توضیحاتی ارائه کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش شایانیوز به نقل از دانشجو، حسین شریفی سرپرست روابط عمومی فدراسیون فوتبال درباره مصوبه فدراسیون فوتبال برای استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی در فوتبال ایران گفت: در حوزه VAR به شکل مشخص کارگروهی تشکیل شده و کارش را آغاز کرده است. این بحث، فنی و مدیریتی است. روز گذشته جلسه اول کارگروه برگزار شد و فرایند به شکل کامل توضیح داده شده است. از ارکان فوتبال خواهش می‌کنم در مورد VAR به هیچکدام از شایعات مطرح شده توجه نکنند. از طریق فدراسیون و رسانه‌های دیگر مربوط به فدراسیون اعلام خبر و اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

وی در مورد اینکه چه کسانی عضو کارگروه هستند، تصریح کرد: بخشی از اعضا را افراد متخصص در حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تشکیل می‌دهند. در بحث داوری، افرادی، چون حسن کامرانی‌فر و خداداد افشاریان حضور دارند. در بخش‌های حقوقی، مالی و موارد دیگر که مرتبط با حوزه قراردادی می‌شود، دوستانی حضور دارند. شاید در ادامه نیاز به حضور باشگاه‌ها باشد، اما تعیین ضوابط از طریق فیفا به فدراسیون‌های عضو اعلام می‌شود.

سرپرست روابط عمومی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: اینکه شرایط مالی چگونه اتفاق بیفتد، بحث دیگری است. این سؤالات مطرح است که آیا باید فدراسیون پرداختی داشته باشد؟ آیا باشگاه یا صاحبان ورزشگاه‌ها باید پرداختی داشته باشند؟ این‌ها بحث‌های مفصلی است و باید در کارگروه تصمیم‌گیری شود.

شریفی در واکنش به اینکه مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن از مکاتباتش با برخی از شرکت‌ها برای بهره‌برداری از سیستم کمک داور وئدویی VAR با امکان خرید اقساطی خبر داده بود، گفت: چه کسی باید اقساط را بدهد؟ حدود ۱۰، ۱۲ شرکت داخلی اعلام‌نظر کرده‌اند. فیفا نیز ۱۵ شرکت را معرفی کرده است. فضا پر از شایعه است و علاوه بر صفحات مجازی، در خبرگزاری‌های رسمی، روزنامه‌ها و رادیو می‌شنویم که می‌گویند فیفا تنها سه شرکت معرفی کرده است، اما با جستجوی ساده می‌توان به اطلاعات دسترسی پیدا کرد. آن چیزی که مهم است در بهترین زمان ممکن باکیفیت‌ترین‌ها را به ایران دعوت کنیم یا از شرکت‌های داخلی که حائز صلاحیت هستند، دعوت به همکاری کنیم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی