|

نتایج نهایی انتخابات آمریکا چه شد؟ ترامپ یا بایدن

نتایج نهایی انتخابات آمریکا چه شد؟ ترامپ یا بایدن ؟ چه کسی پیروز نبرد انتخاباتی ریاست جمهوری سال 2020 چه کسی خواهد بود و نتایج کی مشخص می ش…

لینک کوتاه کپی شد
شایانیوز-

بیشتر از یک ماه است که از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گذشته است. اما هنوز با گذشت یک ماه نتایج نهایی انتخابات مشخص نشده است و دلیل آن نیز ادعای ترامپ ( رقیب انتخاباتی بایدن ) مبنی بر تقلب در آرای الکترال ایالت ها بوده است. به همین دلیل و در راستای شکایت دونالد ترامپ آرا الکترال ایالت های آمریکا بار دیگر باز شماری شد تا نتیجه نهایی انتخابات آمریکا و پیروز انتخابات مشخص شود.

نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چه شد؟

اعضای مجمع گزینندگان (کالج) انتخاباتی ایالات متحده آمریکا در رأی ‌گیری دیروز یعنی روز دوشنبه 24 آذر 99 جو بایدن را به عنوان رئیس جمهوری جدید آمریکا برگزیدند. به این ترتیب به نظر می رسد که نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به نفع جو بایدن مشخص شده است. همانگونه که انتظار می ‌رود در پایان این مرحله از روند طولانی انتخابات آمریکا جو بایدن ، نامزد حزب دموکرات با کسب ۳۰۲ رای الکترال از حد نصاب ۲۷۰ رأی لازم برای ریاست جمهوری عبور کرد تا پیروز نهایی و قطعی انتخابات شود.

بر اساس روال انتخابات در آمریکا، رأی‌گیری مجمع گزینندگان تشریفاتی است. اما امسال به دلیل تلاش مداوم ترامپ برای زیر سوال بردن انتخابات و درخواست لغو نتایج آن با ادعای تقلب، رأی‌ گیری اعضا این نهاد نیز مورد توجه قرار گرفته بود.

در آمریکا به ندرت پیش می‌آید که رأی کالج الکترال با نتیجه مرحله پیش از آن مغایرت داشته باشد. با این حال، این اتفاق در دوره قبلی انتخابات در سال ۲۰۱۶ افتاد و در حالی که آرا مردمی هیلاری کلینتون بیشتر بود، دونالد ترامپ در نتیجه انتخابات نهایی کالج گزینندگان، پیروز شد.

آیا شکست ترامپ قطعی است؟

در شرایط جاری و با پیشینه ‌ای که تا این زمان از مخالفت ترامپ با نتایج آرا مشاهده شده، بعید به نظر می ‌رسد که او با وجود این روند قانونی، نتیجه نهایی اعلام شده کالج الکترال را بپذیرد. اعضای منتخب ایالت‌ های ورمونت، نیوهمپشایر، ایندیانا و تنسی در کالج از جمله نمایندگان نخستین ایالت ‌هایی بودند که روز دوشنبه ۱۴ دسامبر (24 آذر) گرد هم آمده و و به طور رسمی رأی خود را به صندوق انداختند. تعداد گزینندگان در هر ایالت تقریباً متناسب با اندازه جمعیت آن است. گزینندگان ایالت کالیفرنیا که بیشترین عضو را در کالج انتخاباتی دارد، قرار است در ساعت ۵ عصر به وقت شرق آمریکا رأی بدهند. وقتی روند رأی ‌گیری کامل شد، نتایج به واشنگتن فرستاده می ‌شود تا به طور رسمی در جلسه مشترک کنگره در ۶ ژانویه به ریاست مایک پنس، معاون رئیس جمهوری شمارش شود. اما تا به اینجای کار پیش بینی می شود که جو بایدن پیروز انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا باشد.

نتایج نهایی انتخابات آمریکا کی مشخص می شود؟

تمام ۵۰ ایالت آمریکا و واشنگتن دی.سی اکنون نتایج انتخابات ریاست جمهوری خودشان را تایید کرده‌ اند و فرایند کالج الکترال به پیش می ‌رود و نشست برگزینندگان دوشنبه برگزار شد. به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از سی ‌ان ‌ان نوشت: ویرجینیای غربی آخرین ایالتی در آمریکا شد که چهارشنبه نتایج ریاست جمهوری خود را تایید کرده و رسما اعلام کرد پنج رای الکترال این ایالت به دونالد ترامپ تعلق می‌ گیرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی