|

ویزای کاری استرالیا رو به راحتی آب خوردن تو جیبت داشته باشه / 4 ویزایی که مختص ایرانه

ویزای کاری استرالیا برای ایرانی ها از چندین طریق صادر میشه که یکی از اون ها تحصیل در دانشگاه تهران و در رشته های مهندسی هست.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- مهاجرت میتونه یکی از سخت ترین تصمیم هایی باشه که هر کسی توی زندگی میگیره ولی خب بعضی ها هستن که در یه نقطه از زندگی اینطور فکر میکنن که برای پیشرفت بیشتر چاره ای جز مهاجرت براشون نمونده، حالا در بین کشورهایی که ایرانی تمایل دارن که به اون ها مهاجرت کنن اسم استرالیا خیلی به چشم میخوره و عده ی زیادی هستن که به فکر دریافت و کسب ویزای کاری استرالیا هستن تا بتونن به صورت مجاز و قانونی در این کشور کار کنن و کسب درآمد داشته باشن که خب شاید در حرف کار راحتی باشه ولی در عمل میتونه سختی های خودش رو داشته باشه.

با دریافت ویزای کاری استرالیا شما میتونید خیلی راحت و با حقوق برابر با شهروندان این کشور در اون کار کنید و از مزایایی بیشماری برخوردار بشید البته که راه های دیگه ای هم برای مهاجرت به این کشور وجود داره که که در هر صورت سختی های خودش رو داره ولی شما باید با خودتون در این باره به این نتیجه برسید که آیا به سختی هایی که قراره داشته باشه میارزه و شما با تحمل و رد کردن این سختی ها قرار هست که به چیزهایی برسید و در صورتی که فکر کردید به سختی ها میارزه بنابراین توصیه میکنیم که این مقاله رو تا آخر بخونید که نحوه ی اخذ ویزای کاری استرالیا و دیگر شرایط مهاجرت به کشور رو براتون گفتیم.

ویزای کاری استرالیا

شغل هایی که برای اون ها میتونید ویزای کاری استرالیا بگیرید

قبل از این که برای مهاجرت برنامه ریزی کنید و تلاش خودتون رو برای دریافت ویزای کاری استرالیا به کار بگیرید باید به این موضوع فکر کنید که آیا شغلی که شما مدنظر دارید که در کشور مقصد که حالا استرالیا هست انجام بدید طرفدار و خواهان داره و از رونق اقتصادی خوبی برخورداره یا نه؟ استرالیا از سال 2019 تا 2023 حوزه هایی رو برای مشاغل معرفی کرده که به اون ها نیاز داره مثلا این کشور در حوزه های آموزش، بهداشت و سلامت، حقوق و مشاوره، مهندسی و فنی، مدیریت و امور مالی و… به دنبال نیروی کار فعاله بنابراین اول نیاز به شغلتون در کشور مقصد رو بررسی کنید.

انواع ویزای کاری استرالیا

به طور کلی باید بگیم که ویزای کاری استرالیا در نوع موقت و دائم صادر میشه که به شرح زیر هستند:

ویزای کاری استرالیا (موقت):ویزای تخصصی با اسپانسر مناطق کم‌جمعیت و اسپانسر فامیلی (491)، ویزای کارآفرینی و سرمایه گذاری (188)، اقامت موقت ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های استرالیا (485)، اقامت موقت ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های خاص (476)

ویزای کاری استرالیا (دائم): ویزای اقامت دائم با اسپانسر شغلی استرالیا (186)، ویزای اقامت دائم با حمایت کارفرما در مناطق «کم‌جمعیت» (187)، ویزای مهارتی استرالیا به صورت مستقل (189)، ویزای مهارتی استرالیا با اسپانسر ایالتی (190)، ویزای نخبگان و استعداد درخشان استرالیا (ویزای تلنت)، ویزای مهارتی اقامت موقت یا tss

از بین ویزاهای نام برده شده فقط چهار نوع اون ها یعنی  ویزای 189، ویزای 190، ویزای 491 و ویزای 476 برای ما ایرانی ها قابل استفاده هست که به ترتیب اون ها رو براتون شرح میدیم.

ویزای کاری استرالیا

ویزای کاری استرالیا (189)

ویزای مهارتی استرالیا به صورت مستقل یا همون ویزای 189 یکی از پرطرفدارترین ویزاهای کاری هست که توسط این کشور صادر میشه و مختص افرادی هست که تخصص و مهارت مورد نظر رو دارن که با این این ویزا میتونن اقامت استرالیا رو کسب کرده و توی اون به تحصیل و کار بپردازن.

افرادی که از مهارت و تخصص مورد نظر برخوردارند، می‌تونن با استفاده از این ویزا، اقامت استرالیا را اخذ کرده و در این کشور به کار و تحصیل مشغول بشن. این ویزا برای استخدام نیروی ماهر در لیست MLTSSL داده میشه و امکان اقامت دائم رو فراهم میکنه، برای اقدام برای دریافت اون باید زیر 45 سال داشته باشید، نیازی به معرف ندارید و کسب حداقل 65 امتیاز در سیستم امتیاز بندی لازمه.

ویزای کاری استرالیا

ویزای کاری استرالیا (190)

ویزای مهارتی استرالیا با اسپانسر ایالتی یا همون ویزای 190 از جمله ویزاهایی هست که با استفاده از اون ها میشه اقامت دائم در این کشور رو کسب کرد، برای دریافت این ویزا می بایست یک اسپانسر یا حامی توی استرالیا داشته باشید و بجز این مورد بقیه ی موارد مثل ویزای 189 هست.

ویزای کاری استرالیا (491)

ویزای تخصصی با اسپانسر مناطق کم‌جمعیت و اسپانسر فامیلی یا به اختصار (491) یکی از ویزاهای کاری موقت استرالیا محسوب میشه که در راستای برنامه های دولت این کشور جهت توسعه ی نواحی کم جمعیت و جلوگیری کردن از افزایش نیروهای مهاجر توی شهرهای بزرگ استرالیا صادر میشه. برای دریافت این ویزا می بایست مهارت شما توی لیست شغل های واجد شرایط این کشور باشه از دیگر ملزومات نیاز به معرف، سن زیر 45 سال و حداقل امتیاز 65 هست. این ویزا به شما امکان کار و تحصیل پنج ساله و امکان اقامت بعد از سه سال رو فراهم میکنه.

ویزای کاری استرالیا

ویزای کاری استرالیا (476)

اقامت موقت ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های خاص یا به اختصار (476) از ویزاهای کاری هست که مخصوص فارغ التحصیلان دانشگاهی هست و به افرادی که از موسسات آموزشی و دانشگاه های مورد تایید استرالیا و در رشته های مهندسی فارغ التحصیل شدن تعلق میگیره. این ویزا امکان تحصیل یا کار 18 ماهه رو برای متقاضی ها فراهم میکنه و امکان تمدیدش وجود نداره ولی میشه که اون رو تبدیل کرد. دو دانشگاه مورد تایید ایرانی برای استرالیا برای دریافت این ویزا دانشگاه تهران و دانشگاه امیرکبیر هستن و افراد باید قبل از 31 سالگی برای این ویزا اقدام کنن.

ویزای کاری استرالیا

شرایط گرفتن ویزای کاری استرالیا

  • داشتن شرایط جسمی و روحی برای کار در کشور استرالیا
  • شرایط سنی حداقل 18 و حداکثر 45 سال
  • تسلط به زبان انگلیسی (آیلتس 6 یا مداک معتبر مورد تایید دیگر)
  • داشتن سوابق قابل قبول و مرتبط با شغل درخواستی
  • ارائه و تکمیل مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری

ویزای کاری استرالیا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی