|

غار یخ مراد کرج، زیبا و مرموزترین غار ایران

غار یخ مراد کرج با عنوان مرموزترین غار در ایران شناخته می شود، ماجراجویان، این مقاله برای شماست تا سفری تابستانه به غار را تجربه کنید

لینک کوتاه کپی شد

وقتی اسم غار یخ مراد را می شنویم اولین چیز که به ذهنمان می رسد، این است که غاری یخی در دل طبیعت نهفته که بسیار خنک است به همبن سادگی، خب این پیش فرض ها درست است اما باید به شما بگوییم که غار یخ مراد یکی از مرموزترین پدیده‌های طبیعی به حساب می‌آیند. انگار که در هر غار، یک راز بزرگ نهفته است. هر غار شکل ظاهری متفاوتی دارد. برخی غارها آبی و برخی غارها آهکی هستند. امروز قصد داریم تا درباره یک غار یخی با شما صحبت کنیم. شاید هم با شنیدن نام این غار به یاد داستان علی‌بابا و 40 دزد بغداد بیفتید. البته برای ورود به این غار لازم نیست تا نام رمز را با صدای بلند بگویید! با ما همراه باشید تا امروز غار یخ مراد البرز، یکی از زیباترین غارهای البرز و البته ایران را بهتر بشناسید.

غار+یخ+در+چالوس

این روزها با شروع تعطیلات و تابستان آگهی های زیادی را عنوان برگزاری تور می بینیم یکی از مکان هایی که هر ساله تورهای زیادی به آنجا برده به علت زیبایی و مرموز بودت طبعتش، غار یخ مراد است. که در این مقاله این مکان طبیعی و زیبا رو به شما معرفی می کنیم

غار یخ مراد یکی از جاهای دیدنی کرج محسوب می‌شود و در نزدیکی تهران قرار دارد. به همین خاطر دسترسی به این غار نسبتاً ساده است و نیازی نیست تا یک روز کامل را در راه باشید. برای دسترسی به این غار باید خودتان را به جاده چالوس برسانید و نرسیده به دیزین ، وارد خروجی گچسر شوید. این غار در نزدیکی روستایی با نام کهنه ده واقع شده است.

غار-یخ-مراد

غار یخ مراد در ارتفاع ۲هزار و 640متری از سطح دریا در شمال ایران قرار دارد. برای دسترسی به این غار، باید حدود یک ساعت پیاده‌روی و یک ساعت کوه‌نوردی را به جان بخرید. وجود قندیل در غار یک امر کاملاً طبیعی است؛ اما اکثر غارها دارای قندیل‌هایی آهکی هستند. قندیل‌های یک غار هرچه بیشتر و بزرگ‌تر باشند، ظاهر غار مرموزتر و هیجان‌انگیزتر خواهد بود. حال تصور کنید در غار یخی مراد، به جای قندیل‌های آهکی، قندیل‌های یخی و شفاف از سقف آویزان هستند و از کف غار بیرون زده‌اند. این غار یکی از عجیب‌ترین غارهای ایران به حساب می‌آید. بد نیست بدانید مردم محلی افسانه‌های مختلفی را به این غار نسبت می‌دهند.

444

لازم به ذکر است که برخی مردم محلی، این غار را یک غار مقدس می‌دانند. حتی بعضی بر این باور هستند که غار مراد خاصیت شفابخش دارد. به همین خاطر بیماران مختلف را برای درمان به این غار می‌آورند. بسیاری تأکید دارند که این غار برای درمان ناباروری زنان بسیار مؤثر است! حتی چنین روایت می‌کنند که اگر از این غار دیدن کنید، سال بعد همان موقع، به مراد دل خود خواهید رسید!

غترررر

این غار یکی از قدیمی‌ترین نقاط روی زمین به حساب می‌آید! در دهانه ورودی غار، یک سنگ بزرگ وجود دارد. در دل این سنگ، نقش یک فسیل یافت شده است. این فسیل به یک نرم‌تن خاص تعلق دارد که در دوره سوم زمین‌شناسی زندگی می‌کرد. پس محققان قدمت این غار را به دوره سوم زمین‌شناسی یا همان کاردیتا نسبت می‌دهند. البته برخی دیگر بر این باور هستند که حدود 50 میلیون سال پیش، این غار از زیر دریا بیرون آمده است. بعضی از زمین‌شناسان نیز قدمت این غار را بین 70 تا 230 میلیون سال تخمین زده‌اند. این یعنی غار یخ مراد البرز، شاهد حضور دایناسورها در این منطقه نیز بوده است! همین مسئله بازدید از غار یخ البرز را به‌مراتب هیجان‌انگیزتر خواهد کرد!

2-80

به جرئت می توانیم بگوییم غار یخ مراد عجیب ترین غار ایران است این غار حتی پای توریستان خارجی و عکاسان را از سراسر ایران را به این منطقه باز کرده است چنانچه تهران هستید و دلتان یک گردش جذاب و ماجراجویانه خواست به شما پیشنهاد می کنیم کوله بار سفر را ببندید و راهی غار یخ مراد جاده چالوس شوید.فصل تابستان بهترین فرصت است برای دیدن این غار یخی و البته به گفته قدیمی ها و افسانه های موجود شاید با آمدن به این غار به مراد دلتان هم برسید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی