|

سئو چیست؟ چرا سئو سایت بهترین روش بازاریابی است؟

استراتژی سئو فرایند سازماندهی محتوای یک وب‌سایت بر اساس موضوع برای بهبود احتمال ظاهر شدن در نتایج جستجو است.

لینک کوتاه کپی شد

در این مقاله یاد خواهید گرفت که سئو چیست و چرا سئو سایت در استراتژی بازاریابی دیجیتال مهم است؟ امروزه بسیاری از مردم فقط به دلیل رونق اینترنت به دنبال محصولات و خدمات در اینترنت هستند. آنها برای دریافت اطلاعات به اینترنت مراجعه می‌کنند، به گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری سر می‌زنند و درخواست خود را تایپ می‌کنند. اگر می‌خواهید استراتژی سئو را برای بازاریابی محصولات و خدمات خود در بین کاربران آنلاین ایجاد کنید، می‌توانید از خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس کمک بگیرید.

چرا سئو سایت ؟

چرا سئو سایت؟

یک کلمه کلیدی خاص حجم ماهیانه‌ای در حدود 55 هزار دارد، اگر یک وب‌سایت تجاری خاص در بین 3 موقعیت برتر در صفحات جستجو قرار گیرد، حداکثر سهم ترافیک را به دست خواهد آورد. زیبایی این ترافیک این است که رایگان است. مردم برخی از نتایج برتر را انتخاب می‌کنند و معمولاً روی نتایج برتر کلیک می‌کنند. بنابراین، مشاغلی که حضور آنلاین خود را برای محصولات و خدمات خود دارند، معمولاً در تلاش برای به دست آوردن موقعیت برتر در صفحه نتایج موتور جستجو هستند. اکنون در اینجا نقش سئو سایت است که در تصویر ظاهر می‌شود.

سئو چیست؟

سئو (SEO) مخفف عبارت Search Engine Optimization است. سئو سایت به معنای بهینه‌سازی صفحات وب برای کلمات کلیدی خاص است. جواب دقیق به سوال سئو چیست شاید در مقاله ای جداگانه از دیجیتال منتوریکس برای شما خواندنی تر باشد، به طوری که وقتی هر کسی برای جستجوی کلمه کلیدی مشابه و یا یکسان جستجو می‌کند، سایت شما در بالای صفحات جستجو نشان داده می‌شود.

استراتژی سئو فرایند سازماندهی محتوای یک وب‌سایت بر اساس موضوع برای بهبود احتمال ظاهر شدن در نتایج جستجو است. اساساً، این فرایندی است که شما برای به حداکثر رساندن فرصت برای به دست آوردن ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو دنبال می‌کنید.

داشتن یک استراتژی سئو بسیار مهم است زیرا به شما کمک می‌کند هنگام ایجاد محتوا در مسیر خود بمانید. به جای اینکه فقط چیزی را ایجاد کنید که فکر می‌کنید مردم به دنبال آن هستند، استراتژی شما تضمین می‌کند که محتوایی را ایجاد می‌کنید که مردم در جستجوی آن هستند.

سئو سایت در دیجیتال مارکتینگ

سئو، فرایند بهینه‌سازی موتورهای جستجو، اصطلاحی است که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور خلاصه، این فرایندی است که باعث می‌شود موتورهای جستجو شما را بشناسند، از صحت اطلاعاتی که در اختیار دارند مطمئن باشند و سپس در طول زمان نتایج جستجوی بیشتری را به شما نشان دهند. اگر به خوبی انجام شود، می‌تواند یک سرمایه‌گذاری عالی برای دستیابی به مشتریان جدید بدون نیاز به خرید راه شما برای هر رابطه جدید باشد.

در عصر ما، به سادگی می‌توان فهمید که داشتن یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ضروری است. فرایند بهینه‌سازی موتور جستجو شامل ایجاد تغییرات استراتژیک در وب‌سایت برند است که آن را برای موتورهای جستجو جذاب‌تر می‌کند. این ویرایش‌های وب‌سایت هیچ هزینه‌ای جز زمان و تلاش برای شما ندارد. اگر سئو را با پیشرفت‌های مداوم، حتی بدون بودجه هنگفت، حفظ کنید، نتیجه ارزشمندی از آن به دست خواهید آورد.

مزایای سئو در دیجیتال مارکتینگ

بیایید برخی از مزایای برتر سئو را مورد بحث قرار دهیم. ما برخی از مزایای برتر سئو در بازاریابی دیجیتال را پوشش خواهیم داد.

  • سئو معمولاً ترافیک با کیفیت بالا در وب‌سایت را هدف قرار می‌دهد

سئو یک استراتژی بازاریابی ورودی است که در آن کاربران به دنبال اطلاعات برای حل مشکلات خود هستند و در آن زمان محتوای شما راهنمای مفیدی برای آنها خواهد بود. در استراتژی بازاریابی درون‌گرا (Inbound Marketing)، ما با ایجاد محتوای بهینه شده برای موتورهای جستجو، کاربر را جذب می‌کنیم.

بازاریابی درون‌گرا مانند بازاریابی بیرونی نیست، جایی که تبلیغات مزاحم مکرر موجب اتلاف وقت کاربران می‌شود. سئو یک تکنیک بازاریابی ورودی است که در آن معمولاً یک محتوای مفید برای پاسخگویی به سؤالات کاربر ایجاد می‌کنید و ترافیک با کیفیتی از سئو دریافت خواهید کرد. بنابراین، به احتمال زیاد در این بازاریابی ورودی بالا است، به همین دلیل سئو در استراتژی بازاریابی دیجیتال مهم است.

  • رتبه بالاتر در صفحات جستجو

هدف اصلی سئو کسب رتبه‌های بالاتر در موتور جستجو است. معمولاً اگر سایت شما در رتبه‌های برتر قرار گرفته باشد، احتمالاً بیشترین سهم از ترافیک را دریافت خواهید کرد. این بدان معناست که شما رقبای خود را عقب انداخته‌اید و آن کلیک‌های ارزشمند را از کاربران دریافت خواهید کرد. اگر سایت خود را برای موتور جستجو بهینه‌سازی می‌کنید، رتبه بالاتری به شما تعلق می‌گیرد و در نتیجه افراد بیشتری به سایت شما می‌آیند.

  • هدف تحقق سئو محتوا تشویق کاربر به ماندن در صفحه

در سال‌های گذشته، سازندگان محتوا با پر کردن بی مورد کلمات کلیدی، موتورهای جستجو را بهینه می‌کردند. با این حال، امروزه الگوریتم‌های موتورهای جستجو هوشمندتر شده‌اند. استفاده صحیح از کلمات کلیدی در سراسر محتوا مهم است، اما تحقق هدف کاربر برای بازدید از آن صفحه خاص بسیار مهم‌تر است.

اگر محتوای سئوی شما به کاربر کمک نمی‌کند تا درخواست خود را حل کند، کاربر فوراً به سایت‌های دیگر بازمی‌گردد و سیگنال بدی به موتور جستجوی مربوطه می‌دهد. در نتیجه، رتبه خود را در صفحات جستجو از دست خواهید داد. اگر محتوای باکیفیت ارائه می‌کنید، کاربران احتمالاً در سایت شما خواهند ماند و در نتیجه اعتبار سایت شما را بهبود می‌بخشد. اگر کاربران به سایت شما بیایند و برای مدت طولانی‌تری در صفحه بمانند، رتبه سایت بهبود می‌یابدش.

  • ایجاد محتوای سئو، هزینه‌های نهایی بازاریابی را کاهش می‌دهد

اگر بپرسید "چرا سئو در استراتژی بازاریابی دیجیتال مهم است؟" در اینجا یک دلیل دیگر وجود دارد. سئو هزینه‌های بازاریابی شما را کاهش می‌دهد. بیایید در نظر بگیریم که شما یک محصول دارید یا خدماتی را ارائه می‌کنید و می‌خواهید آن محصول یا خدمت را بازاریابی کنید. برای تبلیغ و دیده شدن باید خود را در یک روزنامه معتبر برجسته کنید، حتی به سراغ تبلیغات تلویزیونی نیز می‌روید، که هزینه بازاریابی شما را افزایش می‌دهد.

موتور جستجو حدود 65 درصد از خریدهای آنلاین را به سایت‌های تجارت الکترونیک هدایت می‌کند. اگر بودجه بازاریابی خود را در سئو سرمایه‌گذاری کنید چه می‌شود. شما احتمالاً ترافیک را به سمت سایت خود هدایت خواهید کرد که همه محصولات یا خدمات شما در آن فهرست شده‌اند.

به این ترتیب شما تبدیل را مستقیماً از خود سایت خود دریافت می‌کنید. اگر به دنبال بازاریابی دیجیتالی باشید، به خصوص در جهت ایجاد استراتژی سئو، هزینه بازاریابی خود را به میزان قابل توجهی کاهش خواهید داد. سئو ترافیک رایگان (ارگانیک) با کیفیت بالا می‌دهد، به همین دلیل سئو در استراتژی بازاریابی دیجیتال مهم است.

کمک گرفتن از یک آژانس دیجیتال مارکتینگ برای بهبود سئو سایت

موتورهای جستجو جایی هستند که کسب و کارها به موفقیت دست پیدا می‌کنند، اما تنها در صورتی که تلاش مداوم برای بهبود بهینه‌سازی موتورهای جستجو انجام شود. هنگامی که از یک آژانس دیجیتال مارکتینگ برای بهبود سئو و بهینه‌سازی سایت خود، همچنین کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو کمک می‌گیرید، کسب و کار خود را رقابتی و به سمت موفقیت پایدار هدایت می‌کنید. هیچ کاهش بودجه‌ای ارزش از دست دادن رتبه بالا در نتایج جستجو را ندارد. خوشبختانه، سئو دقیقاً انتخاب مناسبی برای زمانی است که با بودجه‌های کم سروکار دارید.

با توجه به آنچه گفته شد، آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس با تکنیک‌های به روز به طور مؤثر رتبه‌بندی جستجو را افزایش دهد، اگر دوست دارید بیشتر بدانید و از سئو کسب و کار خود نهایت استفاده را ببرید، می‌توانید با مشاورین منتوریکس در تماس باشید.

سخن پایانی

به طور خلاصه می توان گفت که اجرای استراتژی سئو در وب‌سایت شما مزایای متعددی را به همراه دارد که در بالا به چند مورد از آنها اشاره شد. بهینه‌سازی موتورهای جستجو به شما برتری نسبت به رقبای خود می‌دهد. اگر کاربران به دنبال یک جستجوی خاص هستند و سایت شما در بالای صفحه نمایش داده می‌شود، می‌توانید تصور کنید که در نهایت چند سهم از ترافیک دریافت خواهید کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی